Toon posts:

Monitor+dvi weigeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik net blij mijn shuttle barebone geinstalleerd, geconfigureerd, etc. Nu heb ik een DVI-kabel geprikt tussen mijn Samsung Syncmaster 181T, welke beschikt over een DVI aansluiting, en mijn ASUS Radeon A9600XT. Opstarten gaat gewoon goed, tot ik in windows kom: dan krijg ik zwart beeld, en de melding "No Connection, Check Signal Cable". Zodra ik een analoge kabel ertussen zet heb ik echter geen probleem. Ik heb de monitordriver geinstalleerd voor een digitale uitgang.
Waarom krijg ik dit probleem steeds? Zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Je moet even in je instellingen (rechtermuisknop op brueaublad, geavanceerd bij videokaarten etc.) even secundairy monitor op 1ste monitor zetten! Hij ziet je dvi als 2de ingang en die stata dan niet aan ;)

Probeer het eens!

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt nu goed!

Alleen loop ik nu tegen een ander probleem op: Af en toe valt opeens mn complete beeld weg, en is het alsof de monitor uitgaat. Alleen zwart beeld. Vaak is er dan ook nog is ruis die over het scherm loopt. Wat kan dit zijn? Met analoog heb ik nergens last van! Kabel kapot, videokaart kapot, dviuitgang van de monitor niet goed? Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee waardoor bovenstaand probleem zou kunnen worden veroorzaakt? Het is vrij incidenteel, maar toch goed irritant...

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Alleen een wilde gok: iets mis met je dvi :)

Even serieus: ik heb het juist met mijn normale vga aansluiting dat er problemen mee zijn en juist met mijn dvi niet. Dus toen maar een dvi-converter ertussen gezet. Mijn enige gok is dat de uitgang gewoon gaar is :(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |