Debian install vanaf een locale ftp

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:25

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik probeer Debian op mijn laptop te installeren (een oude compaq, 233Mhz mmx), voor test doeleinden. Omdat deze laptop geen cd-rom heeft, zit ik vast aan een netwerk install. Op zich geen probleem, ik heb hier een 100mbit netwerk met een 1mbit internet aansluiting.
Nu komt alleen mijn probleem...
Om snelheidsredenen wil ik installeren vanaf een DVD station in mijn eigen pc. Zo heb ik de beschikking over een 100mbit lijn. Ik heb een ftp server opgezet op mijn netwerk, met een volledige toegang tot mijn dvd speler voor een anonymous user.
Als ik tijdens de install aangeef dat ik netwerk install wil doen (netwerk kaart werkt), en mijn lokale server opgeef, gebeurt er verder niks... Ik zie de laptop wel aanmelden, maar niet inloggen.
Moet ik de server op een bepaalde manier instellen??? Of moet ik iets speciaal opgeven bij de Debian install (ik kan eigenlijk alleen een proxy opgeven)???

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

Als ik je post begrijp heb je een debian iso op DVD gebrand en die dan in je ftp root gestoken. Als ik me niet vergis is het vrij normaal dat het dan niet werkt
de debian installatie zoekt namelijk naar ftp://<opgegevenip>/dists/...
maw hij verwacht een gekende debian ftp structure die niet is terug te vinden op je dvd. Best even zoeken hoe die structure juist inelkaar zit en dat dan branden op je dvd.

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
ok, dat vermoeden heb ik ook (heb net wat zitten neuzen op de debian mirrors).
Bij andere distributies werktte het wel namelijk (RedHat en Mandrake)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Ik heb het met een SuSE FTP intstall ook meegemaakt. De opgegeven directory structuur moet precies voldoen aan bepaalde eisen die vooraf ingesteld zijn. Als je bijvoorbeeld een andere directory kiest (ook al bestaat ie gewoon op de server) weigert ie te connecten.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:12
misschien kun je iets doen met dpkg-scanpackages. ik heb dat ooit eens gedaan om een repository te bouwen voor iemand zonder breedband (met apt-move de debjes erin gezet), ik weet er echt het fijne niet meer van, maar probeer dit eens op google, misschien is het daar duidelijker hoe het moet :) .

wat zo zou kunnen is dat je alle debs van de dvd bijelkaar pleurt in een directory en daarvan een packages file genereert. uit de manpage van dpkg-scanpackages:
DESCRIPTION
dpkg-scanpackages sorts through a tree of Debian binary packages and
creates a Packages file, used by dselect(8), etc, to tell the user what
packages are available for installation. These Packages files are the
same as those found on Debian archive sites and CD-ROMs. You might use
dpkg-scanpackages yourself if making a directory of local packages to
install on a cluster of machines.
overigens, ik vermoed dat je met een gewone netinstall sneller klaar zult zijn dan met dit idee, volgens mij heb je in de tijd dat je die dvd aan het uitpluizen bent al een redelijk deel van je systeempje aan de gang :) .

[ Voor 15% gewijzigd door Bananenplant op 21-06-2004 13:27 ]

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
Zomaar een ideetje, mocht je laptop in het bezit zijn van een echte originele supersnelle USB1.0 port, dan zou natuurlijk DSL ook een optie kunnen bieden? (geen type aangeduid, dus kon het niet vantevoren even opzoeken ... indien er geen USB in de buurt is, forget this msg)

Heb het op een Toshiba Tecra 500 CDT geinstalleerd, draait als de brandweer (althans, voor een P120Mhz vind ik het perfect, geluid doet het ook perfect)

Tis based on Debian/knoppix(die op zijn beurt ook weer van debian afstamt natuurlijk)

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik heb zelfs geen USB... Maar het opzetten van een lokale ftp oplossing is nu een probeersel, maar ik wil het uiteindelijk gebruiken om mijn server opnieuw te installeren. En ik wil zijn down-tijd zo kort mogelijk houden. Dat dat inhoudt dat ik wat meer tijd aan voorbereiden kwijt ben, so be it. Om een idee van de tijd te geven die ik nu kwijt was... toen ik dit topic opende, begon de installatie, inmiddels is de installatie klaar, en ben ik met X in gevecht (wil niet met mijn video chip werken, een S3 Aurora64V+....)

Pagina: 1