Toon posts:

PIII 800EB overclocken hoe te doen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vraag hoe de fuck kan ik mijn 800EB, Ik heb de cpu vcore al een beetje hoger gezet maar het maakt niets uit hij blijft op 800 draaien. Dus hoe kan ik me cpu een beetje sneller maken.

Pentium III 800EB, Asus CUV4X, Asus V7700 Deluxe 32MB, 256 MB Sdram, Maxtor 40,9GB 7200RPM, Soundblaster Live1024, Plextor 12X10X32, 17"sony flatron trinitron Multiscan 220,Cordless I desktop Mouse & keyboard

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
FSB hoger zetten :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 december 2000 23:32 schreef PsychoRealm het volgende:
FSB hoger zetten :?
Stomme vraag maar waar vind ik die.
Uitleg aub
|:(

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kijk in je mobo boekje bijvoorbeeld?

Verwijderd

Je hebt een CUV4X. Die heeft een hele mooie handleiding waar precies in staat wat je moet doen. Met andere woorden:

RRRR TTTTT FFFFF M M
R R T F MM MM
RRRR T FFF M M M
R R T F M M
R R T F M M
edit:
nou deze ASCII art faalt dus hard

Read The Fuckin' Manual !

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 december 2000 23:36 schreef Ruben_Pruim het volgende:
kijk in je mobo boekje bijvoorbeeld?
Kan ik dit niet vinden in me bios???
in me boekje zie ik ook niet veel bijzonders staan ;(

Verwijderd

Man... wat dacht je van bij CPU settings ?!?!?

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Of ga anders ff lekker zoeken hier op GOT ipv dat geblaat meteen

Verwijderd

Nou goed ik zal je er stap voor stap doorheen loodsen, ook al heb je met een 800EB niet echt een overclockbare processor.

Je start je computer op en gaat het bios in. Daar ga je naar Advanced en zet je de CPU speed op manual. De multiplier kan je toch niet veranderen, dus die laat je lekker op 6x staan. Dan ga je stapje voor stapje de 'System/PCI freqency' hoger zetten, opnieuw opstarten en kijken of het stabiel is.

Als het niet meer stabiel is, kan je proberen om Vcore hoger te zetten, maar kijk daarmee uit want te hoog = dode processor. Boviendien heeft het in jouw geval waarschijnlijk meer met je geheugen te maken.

Verwijderd

Hej hufter! (ja het slaat op jou overflow, ik vind dat beginnende tweakers ook de kans moeten hebben om uitleg te krijge over tweaken okeeej!!En dit forum is er om andere mensen vragen te laten stellen, jij hoort antwoord, of toelichting te geven. Niet lullig gaan doen ofzo... ga ff tegen iemand anders aanzeiken okeej!!! YUCK FOU!!! :(

Verwijderd

Topicstarter
En wat is er mis met mijn geheugen, niet genoeg ofzo???

Verwijderd

godver... verkeerde: IK BEDOEL SLAAT OP JOU THA MASTER (sorry overflow, thx for helpin')

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 december 2000 23:52 schreef The_YellowDog het volgende:
godver... verkeerde: IK BEDOEL SLAAT OP JOU THA MASTER (sorry overflow, thx for helpin')
he Yellowdog thanx, maar sommige mensen weten gewoon niet beter laten we het daar maar op houden

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Graag niet zo schelden en ons beetje gedragen hier, er lezen ook 12 jarige tweakers mee :b

Verder, p3 800, is toch prima snelheid ?

http://mrfloris.com

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 december 2000 23:55 schreef xiphoid het volgende:
Graag niet zo schelden en ons beetje gedragen hier, er lezen ook 12 jarige tweakers mee :b

Verder, p3 800, is toch prima snelheid ?
DAs wel zo maar ik ben al een beetje verder gegaan en heb hij staat nu op 828 alleen ik vraag me af waarvoor die vcore is

Verwijderd

Nou tenzij je Mushkin PC150 geheugen hebt (en dat staat er niet dus zal wel niet) gaat je geheugen waarschijnlijk niet veel verder dan 133 MHz. Je kan dan nog wel bij 'System/SDRAM frequency ratio' het een beetje bijstellen zodat je geheugen op 3/4 van de frontside bus (FSB) staat maar of dat het waard is... ik denk van niet.

The_YellowDog: wel blijven opletten als je mensen persoonlijk gaat aanvallen.

edit:
De vcore zet dus het voltage hoger. Dan kan je CPU meestal iets sneller maar helpt natuurlijk niet voor het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 december 2000 23:59 schreef OverFlow het volgende:
Nou tenzij je Mushkin PC150 geheugen hebt (en dat staat er niet dus zal wel niet) gaat je geheugen waarschijnlijk niet veel verder dan 133 MHz. Je kan dan nog wel bij 'System/SDRAM frequency ratio' het een beetje bijstellen zodat je geheugen op 3/4 van de frontside bus (FSB) staat maar of dat het waard is... ik denk van niet.

The_YellowDog: wel blijven opletten als je mensen persoonlijk gaat aanvallen.
ik heb idd pc 133 geheugen, maar ik wil graag ff weten waarvoor de cpu vcore is dat snap ik nog niet please help

Verwijderd

Topicstarter
Is het dus niet nodig om me vcore die nu op 1.70v staat niet hoger te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Me cpu draait nu op 864 en me mb temp is 24c en me cpu schommelt tussen de 35 en 38 C is dit normaal, zoja kan ik hem dan nog verder zetten of is het verkeerd dat ik naar de temp kijk??

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer, ik wil alleen nog ff weten of mijn cpu temp redelijk is, en of ik nog verder kan oc'en of toch echt moet stoppen hij staat nu op 864 MHZ
:'(

Verwijderd

Lijkt me prima. Bij mij staat-ie in de zomer op 46. Je hoeft vcore dus alleen hoger te zetten als je last hebt van instabileit, anders zou ik het gewoon laten staan.

Verwijderd

Vcore is voltage waarop je cpu draait...
Als je cpu lekker draait zonder daaraan te zitten blijf er dan lekker af!

Kan best dat dit er dubbel staat nu (dat iemand anders dat ook al gezegd heb) maar ik zag de vraag en het is al laat dus had ik niet echt zin om alle antwoorden na te lezen.
Ja ik weet ook wat jullie nu denken.In de tijd dat je dit tikt had je die antwoorden al ongeveer 10x kunnen lezen en weet je wat DAT IS WAAR maar tikken is een grotere hobby dan lezen dus boeit me dat verder weinig....

• DBA907
als je systeem vast loopt, doe je een stapje terug. Die Vcore moet soms iets omhoog om je systeem helemaal stabiel te krijgen. Het is het aantal Volt wat op de CPUcore staat.
Ik testte met 3DMark2000. Als die niet vastliep dan vond ik em stabiel.
Hou wel de temp in de gaten. Ongeveer 50-60 graden maximaal en dat bedoel niet als die idle is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em nu op 900Mhz staan staan en hij draait nog steeds en de cpu temp is nagenoeg hetzelfde, bij welke temp moet ik eigenlijk gaan oppassen

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Vinger er tegen aan houden
zeg je OEI< AU OOH AAAAH,
dan ben je te laat, en zou ik hem terugzetten.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em nu op fsb 150 en draait 900MHZ stabiel Als ik em nog een stapje hoger zet op 155 dan springt me cpu terug naar 400,en start ie niet meer op,als ik me vcore nou eens omhoog zet kan ik dan de fsb ook hoger zetten op die 155 of zoiets

• DBA907
Ik denk dat je geheugen nu the bottleneck is

Verwijderd

Topicstarter
nog een laatste vraagje, ik probeer nu net 3dbenchmark2000 te draaien maar zodra ie aan de 2e test begint hou ie gewoon op een springt me beeld terug naar windows, moet ik me Fsb nu een stapje terug zetten

• DBA907
probeer de Vcore nog iets hoger te zetten
als dat niet werkt, een stapje terug doen

Verwijderd

Topicstarter
spelletjes doen het wel gewoon goed en hij start ook gewoon op alleen die 3dbenchmark doet raar

• DBA907
Tja, het is gewoon veel testen (Tweaken) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me fsb terug gezet naar 148 en nu draait 3dbenchmark wel stabiel, met de vcore hoger zetten liep ie alleen maar eerder vast dus vcore weer standaard en fsb op 148 gezt draait nu op 887 is wel netjes denk ik.
tweakers thanx 4 your replys *D

• DBA907
BTW een betere cooler doet ook wonderen :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 december 2000 00:58 schreef PsychoRealm het volgende:
BTW een betere cooler doet ook wonderen :P
denk je dat ik met een andere cooler me fsb ook kan verhogen me temp van me cpu en Mobo zijn nauwelijks verhoogd

• DBA907
Je moet de temperatuur ook bekijken in full load, niet idle

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 december 2000 01:03 schreef PsychoRealm het volgende:
Je moet de temperatuur ook bekijken in full load, niet idle
Hoe kan ik em bekijken in full load

• DBA907
ik neem aan dat je asus-probe gebruikt voor het monitoren van de temp
als je dus 3dmark draaid, gebruikt ie je cpu voor 100%.
dan ga je vlak nadat je de test gedraaid hebt naar die temp-monitor toe en klik
op 'temperature monitor', dan zie je een grafiek met temperaturen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 december 2000 01:10 schreef PsychoRealm het volgende:
ik neem aan dat je asus-probe gebruikt voor het monitoren van de temp
als je dus 3dmark draaid, gebruikt ie je cpu voor 100%.
dan ga je vlak nadat je de test gedraaid hebt naar die temp-monitor toe en klik
op 'temperature monitor', dan zie je een grafiek met temperaturen
ik heb een detonator driver, btw ik check me temp in de bios.

• DBA907
heb je icq???
is misschien wat makkelijker

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 december 2000 01:16 schreef PsychoRealm het volgende:
heb je icq???
is misschien wat makkelijker
86003310

Verwijderd

Als je problemen krijgt in 3DMark2K kun je ook proberen het voltage van je I/O (video en dergelijken) op te voeren, krijg je alleen wel weer hitte problemen met je videokaart
Pagina: 1