Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een lastig probleem met een 256mb sd card van medion. Ik heb zelf al gezocht en geprobeerd maar kom er echt niet uit.

Ik zal het probleem zo duidelijk mogelijk omschrijven :

Na het plaatsen van de sd-card in een mp3speler en het uploaden van 1 song is er van de 256mb nog maar 16mb over. Het kaartje is dus "verkeerd" geformatteerd door de mp3 speler.

Als je de sd card in een card-reader stopt en je kijkt bij windows xp bij logical volume manager zie je het volgende :

16mb allocated / 228 mb unallocated

Voor een harde schijf is dit makkelijk op te lossen, maar met dit sd kaartje lukt het mij echt niet om e.e.a weer recht te breien.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen ?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 22:32
Partitie verwijderen en nieuwe aanmaken van maximale grootte? Een sd-kaartje werkt weinig anders dan een normale schijf. Als bestandssysteem gebruik je fat32.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:01

UTM

Mischien even de kaart opnieuw formateren onder windows?

Verwijderd

Topicstarter
De opties zoals partities verwijderen etc. heb ik dus niet bij de sd card en wel bij mn harde schijven.

Misschien een andere tool ?

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
wat voor MP3 speler heb je :?

[b]weet je zeker dat deze wel de 256MB module aankan :? (vaak namelijk niet)

edit:
het probleem van het partitioneren van de kaart schijnt te kloppen (is bij mij ook zo), ik neem aan dat het in DOS wel zal werken (mits je systeem onder DOS USB support heeft)

[ Voor 49% gewijzigd door Barracuda op 20-06-2004 23:34 ]

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:01

UTM

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 23:30:
De opties zoals partities verwijderen etc. heb ik dus niet bij de sd card en wel bij mn harde schijven.

Misschien een andere tool ?
En als je hem in de cardreader doet, en dan:
- Deze Computer
- Je SD-kaart, rechtermuisknop
- Eigenschappen
- En dan even kijken onder Extra oid?

Verwijderd

Medion heeft AFAIK geen SD-kaarten, tenminste, alles wat daar in de bak ligt zijn MMC kaarten. Zou het niet kunnen dat je MP3 speler toch z'n MMC-mogelijkheid beperkt heeft? In principe is MMC destijds opgehouden met 128MB, en omdat de controller van zo'n kaartje ín het apparaat zelf zit IPV in het kaartje, ZOU het kunnen dat het ding NIET weet wat hij met 256 MB moet.

(overigens:

Rechts klikken op Deze computer,

Beheren

Schijfbeheer

Partitie wissen

Nieuwe aanmaken)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 23:45 ]

Verwijderd

Ik heb een MMC kaart van Medion in mijn Nokia 6600.
Dit werkt perfect en werd ook gewoon goed herkend.
Een vriend van me heeft een nieuwe Mp3 speler (Rio dacht ik)
en daar werkte een 256/512 MB kaart ook gewoon goed in.
Denk dat het dus echt niet aan de media ligt maar aan de
controller in het digitale media apparaat.

• Solarsparc
Bij mij krijg ik in Deze Computer als ik rechterklik op Verwisselbare Schijf ook de optie om te formatteren.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt alvast voor de snelle reacties, ben inmiddels een stapje verder alleen mijn medion pocketpc (md40600) herkent het kaartje nog niet.

Weet iemand of het kaartje als fat32 geformatteerd moet worden of een ander formaat ?

• Barracuda
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 23:41:
Medion heeft AFAIK geen SD-kaarten, tenminste, alles wat daar in de bak ligt zijn MMC kaarten. Zou het niet kunnen dat je MP3 speler toch z'n MMC-mogelijkheid beperkt heeft? In principe is MMC destijds opgehouden met 128MB, en omdat de controller van zo'n kaartje ín het apparaat zelf zit IPV in het kaartje, ZOU het kunnen dat het ding NIET weet wat hij met 256 MB moet.

(overigens:

Rechts klikken op Deze computer,

Beheren

Schijfbeheer

Partitie wissen

Nieuwe aanmaken)
helaas dat mag dus niet
Afbeeldingslocatie: http://unicron.dnsalias.org/barracuda/pics/sdio_partitioning.JPG
Dane 512MB SDIO

maar wat is het type MP3 speler van de TS :?

kaartje moet FAT zijn geen fat32

[ Voor 7% gewijzigd door Barracuda op 20-06-2004 23:52 ]

• Solarsparc
Hm als je een pocketpc hebt kun je hem daar natuurlijk ook mee formatteren... weet je zeker dat ie goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn pc herkent die het kaartje weer als 256mb.

Alleen in mn pocketpc herkent die hem helemaal niet meer, dus kan ik hem daar ook niet formatteren.

Als test hem ik het kaartje ook nog in mn nokia 6230 gestopt en daar zegt die dat er niets op het kaartje staat (wel het geval).

p.s. de mp3 speler is een valencia van mpX media products / www.mpx-player.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 00:32:
Op mijn pc herkent die het kaartje weer als 256mb.

Alleen in mn pocketpc herkent die hem helemaal niet meer, dus kan ik hem daar ook niet formatteren.

Als test hem ik het kaartje ook nog in mn nokia 6230 gestopt en daar zegt die dat er niets op het kaartje staat (wel het geval).

p.s. de mp3 speler is een valencia van mpX media products / www.mpx-player.com
Je zegt in je eerste post dat je een SD kaart hebt gekocht. Die mp3 speler en nokia 6230 zijn alleen bestemt voor MMC kaarten.
Dus kijk eerst is goed wat voor kaart je eigenlijk gekocht hebt en welke kaarten je producten kunnen lezen.

• Barracuda
is niet gek dat je kaartje niet werkt
Memory expansion: up to 128 MB with Multi Media Card
zie http://www.mpx-entertainm...load/valencia-lang-en.pdf
pagina 19

[ Voor 3% gewijzigd door Barracuda op 21-06-2004 12:47 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Is het niet zo dat je geen onbeveiligde muziek kan zetten op een SD-kaartje? dus geen MP3?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Bullshit, dan zou niemand met bijvoorbeeld een Palm handheld MP3 kunnen luisteren.

Alors.

Verwijderd

De meeste van die apparaten werken volgens MIJ met CompactFlash, waar ENORM veel op kan, en het is nog een stukkie sneller ook.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses, het is inderdaad een mmc card.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Met mijn laptop (interne reader, XP) heb ik ook dat soort problemen, geeft ook constant aan dat de kaart niet geformatteerd is (ik heb de Medion PDA (40600) met navigatiesysteem, daar zitten ook 2 256MB MMC kaartjes bij)

Als ik er een externe reader bij pak (die alleen wil werken met nog een extra hub er tussen) werkt het wel goed, misschien dat jij dat ook eens kan proberen.
Dus niet via de MP3 speler proberen te laden.

(ik zat te denken aan DRM wegens [rml][ sd card] audio op sd kaart![/rml])

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dezelfde pocketpc en geheugenkaartjes als resistor.

Het kaartje is inmiddels wordt onder windows weer herkend als 256mb en is geformatteerd als FAT, alleen mijn pocketpc herkend het kaartje niet als storage card. Iemand nog tips ?

Verwijderd

Topicstarter
Het is al weer een tijdje geleden, maar helaas werkt mn mmc card nog niet op een ander device dan mn pc.

Oftewel, kan wel via mn kaartlezer mp3'tjes etc.. op het kaartje zetten, maar het kaartje wordt niet in mn pocketpc / telefoon herkent.

Iemand nog tips/tools die mij verder op weg kunnen helpen ?

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 20:06

delorean7

Let's take the Aston toni

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 14:05:
De meeste van die apparaten werken volgens MIJ met CompactFlash, waar ENORM veel op kan, en het is nog een stukkie sneller ook.
Snelheden zijn nagenoeg compleet afhankelijk van de keuzes van de fabrikant - niet zozeer inherent aan het type geheugen. (SD/CF)
Capaciteit idem
Pagina: 1