Toon posts:

overschakeling nvidia -> radeon, tvout probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, en de searh heeft mij niet geholpen.

Ik had een msi geforce 4600, en met die kaart moest ik composite forceren (mbv tvtool) om kleur te hebben om me tv.
nu heb ik een msi radeon 9800pro, en opnieuw krijg ik enkel zwart wit, en nergens vind ik de mogelijkheid om composite te forceren.
In het schermpje eigenschappen voor tv staat er (s-video/composiet) en bij geavanceerd kan ik EN composiet scherpte corrigeren EN s-video scherpte, wat volgens mij niet de bedoeling is...
Via probleem oplossen van ati verandert er ook niks (enkel forceer tv detectie staat er...)
Ik zou graag weer kleur op me tv hebben... Iemand wijze raad?

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Via Wat voor ingang heb je hem aangesloten op je tv ?

Is dit een rond stekkertje met 1 pin in het midden, Of is het een Rond stekkertje met een stuk of 4 pinnen er in ?

Zoja Als je het laatste heb, Check je instellingen van je tv is?, Mischien staat ie niet op SVHS.

Verwijderd

Topicstarter
op pc: 4 pinnen

tv: scart

en op me tv kan ik niets wijzigen qua instellingen.
Ik heb er enkel een scart ingang waar er niks van aan te passen valt. (en niks anders)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 23:12 ]

• Xtremer
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 23:06:
op pc: 4 pinnen

tv: scart

en op me tv kan ik niets wijzigen qua instellingen. Enkel scart ingang. (en niks anders)
Dan heb je een hele grote kans dat jouw tv geen SVHS signaal ondersteund, Als ik jouw was zou ik gewoon overstappen naar het coaxaal kabel,

Dat is een kabel met een ronde stekker (geel) met 1 pen in het midden, Zit ook op je video kaart. Als je een goede kabel koopt is het beeld kwaliteit net zo goed als svcd :)

Heb je toevallig wa info van je TV :), Dan kijk ik het ff na of ie svhs signaal ondersteund :)

[ Voor 11% gewijzigd door Xtremer op 20-06-2004 23:31 ]

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-07 12:54
Sorry hoor maar volgens mij bedoel je SVHS.
SVCD is de afkorting van super video cd ;)

• Xtremer
ewf2003 schreef op 20 juni 2004 @ 23:24:
Sorry hoor maar volgens mij bedoel je SVHS.
SVCD is de afkorting van super video cd ;)
Jij wint :) Foutje, Zou het ff herstellen :0

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
svcd is niet hetzelfde als s-video. Volgens mij komt dit probleem heel vaak voor, volgens mij heeft het vaak met NTSC te maken. Even een URL gegoogled:
http://www.rage3d.com/boa...ad.php?&threadid=33603034

• Xtremer
mickgreen schreef op 20 juni 2004 @ 23:27:
svcd is niet hetzelfde als s-video. Volgens mij komt dit probleem heel vaak voor, volgens mij heeft het vaak met NTSC te maken. Even een URL gegoogled:
http://www.rage3d.com/boa...ad.php?&threadid=33603034
Als je tv geen s-video heeft, Dan krijg je dus grijs beeld, Dat weet ik heel zeker :).
Hij zeg het zelf als, Ik plug hem in in de scart (verloopstuk) en dus zal hij geen andere aansluiting hebben (s-video), Dus zijn tv ondersteund geen s-video signalen.
Als hij overstapt op coaxaal, Dan is al zijn problemen opgelost :)

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Xtremer schreef op 20 juni 2004 @ 23:30:
[...]

Als je tv geen s-video heeft, Dan krijg je dus grijs beeld, Dat weet ik heel zeker :).
Hij zeg het zelf als, Ik plug hem in in de scart (verloopstuk) en dus zal hij geen andere aansluiting hebben (s-video), Dus zijn tv ondersteund geen s-video signalen.
Als hij overstapt op coaxaal, Dan is al zijn problemen opgelost :)
Dat een tv zonder s-video ingang geen s-video ondersteund is niet waar. Althans, ik doe het ook via s-video-out -> scart (op een nvidia kaart weliswaar). Coaxaal lijkt me geen optie aangezien het geen AIW is. Composiet lijkt me ook niet best gezien de kwaliteit. Ik denk dat het op te lossen is met een software instelling.

• Xtremer
mickgreen schreef op 20 juni 2004 @ 23:39:
[...]

Dat een tv zonder s-video ingang geen s-video ondersteund is niet waar. Althans, ik doe het ook via s-video-out -> scart (op een nvidia kaart weliswaar). Coaxaal lijkt me geen optie aangezien het geen AIW is. Composiet lijkt me ook niet best gezien de kwaliteit. Ik denk dat het op te lossen is met een software instelling.
Coaxaal, Composiet, Dat bedoelde ik ;)

Dat zwarte kabelstje met die gele connectors, En zo heb ik het bij me ouders ook opgelost.
Zie geen verschil tussen s-video of een kwaliteit kabel Composiet

• born2rule
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 22:08
Ik heb dit probleem ook gehad, gewoon een kwestie van je tv instellen. Check de handleiding van je tv maar eens

en er inderdaad weinig verschill tussen composiet en s-video

[ Voor 23% gewijzigd door born2rule op 20-06-2004 23:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
tv valt niet in te stellen, handleiding ken ik bijna van buiten :)

op mijn nvidia had ik net hetzelfde probleem, maar daar kon ik blijkbaar softwarematig die composiet forcen.

Mja, blijkbaar ga ik op zoek moeten naar zo'n verloopstukkie.

Verwijderd

Ik heb helemaal geen beeld, de 9800 pro heeft 7 pinnen, kan ik hiervoor ook gewoon de 4 pin stekkertje erin doen?

radeon 7-pin <---- 4 pin kabel ----> scartverloopstuk ----> scart tv (ntsc)

Als het goed is moet dit gewoon werken, want die drie extra pinnetjes hoef je niet te gebruiken volgens mij, alleen hij geeft geen beeld. Ook al forceer je de detectie van beeldschermen. Nvidia Geforce 2 geen problemen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 18:33 ]

Verwijderd

ik zou gewoon het verloopstukje (dat er bij zit als het goed is) gebruiken en een tulp kabeltje gebruiken, das dat gele kabeltje..
werkt hier ook goed en nog wel mooie kwaliteit, kan het niet vergelijken want heb S-Video nooit gebruikt

Verwijderd

Dat verloopstekkertje, is dus die gele met 8 pinnen, en dat is dus composiet? Het bijgeleverde composiet kabel (met twee gele stekkertjes) is wel heel erg kort vindt ik, dus dit kan ik nog niet proberen en ik heb geen zin om nu de pc kast dichterbij de tv te zetten. Wel raar zeg dat een GeForce die signaal wel gewoon goed doorgeeft met de gewone svid-kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus dat verloopstekkertje, maar helaas, ik blijf enkel zwart/wit hebben op me tv...

nog nuttige tips om opnieuw een kleurrijk leven te leiden?

• oeLangOetan
  • Laatst online: 13-02 15:22
Het probleem zit hem bij de indeling een tab verder ...
wat experimenteren en je raakt er wel

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles overlopen dat er in België, nederland en frankrijk beschikbaar was ...

*met mijn geforce was het het gewone Pal-B

Verwijderd

Topicstarter
*update*
ik heb er zopas mijn laptop aangehangen (aan de bestaande kabels), en die laptop heeft een radeon mobilty 9200.

met die krijg ik wel kleur, nochthans staan alle instellingen op beide computers identiek...
Pagina: 1