Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Met de D100 op ISO200, je moet op zich ook 400 nog wel kunnen hebben en als je echt 'brave' bent pak je 800 en gooi je er noiseninja (oid) overheen.
Ik vind het wel strakke platen, ik neem aan dat je o pf/2.8 hebt gewerkt? En 1-2/3-1/3 stap onderbelicht om het later wat op te trekken denk ik?
[1] Meisje links kijkt leuk, maar is uiteraard niet het focal plane, het meisje rechts kijkt niet zo leuk helaas. Wel een mooie action-freeze.
[2] Way te veel beweging natuurlijk, maar je kan zo zien dat het een hele vette foto was geweest op 1/60-1/80. Jammer dat er wederom maar 1 dame ongeveer scherp is
[3] Okay die dame in het midden ziet er erg prettig uit, links heeft drie ogen en hoe mooi de rechter is zullen we vrees ik ook niet snel weten.
Al een stuk minder beweging, maar er had eenvoudigweg een snellere sluitertijd moeten zijn. (Op zich niet eens zo heel veel sneller denk ik!)
[4] Of er was meer licht of deze kids bewogen een stukje minder snel.
Leuke foto wel, het meisje in het midden lijkt iets uit te beelden als 'oh euh en wat moest ik nu ook weer doen?' Erg grappig!
Je kan natuurlijk niks doen aan de achtergrond, maar bruin vind ik niet zo denderend. Het is wel erg egaal en dat maakt het een stuk prettiger om naar te kijken. Op de 2e foto is het zwart, mijns inziens nog mooier. Of, zoals op de derde foto, blauw, wat ik prettig vind.
Ik vind het wel strakke platen, ik neem aan dat je o pf/2.8 hebt gewerkt? En 1-2/3-1/3 stap onderbelicht om het later wat op te trekken denk ik?
[1] Meisje links kijkt leuk, maar is uiteraard niet het focal plane, het meisje rechts kijkt niet zo leuk helaas. Wel een mooie action-freeze.
[2] Way te veel beweging natuurlijk, maar je kan zo zien dat het een hele vette foto was geweest op 1/60-1/80. Jammer dat er wederom maar 1 dame ongeveer scherp is
[3] Okay die dame in het midden ziet er erg prettig uit, links heeft drie ogen en hoe mooi de rechter is zullen we vrees ik ook niet snel weten.
[4] Of er was meer licht of deze kids bewogen een stukje minder snel.
Je kan natuurlijk niks doen aan de achtergrond, maar bruin vind ik niet zo denderend. Het is wel erg egaal en dat maakt het een stuk prettiger om naar te kijken. Op de 2e foto is het zwart, mijns inziens nog mooier. Of, zoals op de derde foto, blauw, wat ik prettig vind.
Bericht hierboven
2 En 3, maar vooral 2 vind ik erg gaaf, goed gelukt.. dat ze een beetje bewogen zijn is logisch en vind ik niet echt storend.. mooi foto's!
Verwijderd
#2 en 3 vind ik de beste. Erg dynamisch door de bewegings-onscherpte. Inderdaad, hier werkt het gewoon heel goed!
Verstandig besluit om niet te flitsen. Ik zeg altijd: flitsen doe je alleen in de volle zon
/edit ik ben benieuwd of je bij een aantal foto's ook de voeten erop hebt gezet (en zo nee, wat daar de reden van is), en hoe die uitpakten.
Verstandig besluit om niet te flitsen. Ik zeg altijd: flitsen doe je alleen in de volle zon
/edit ik ben benieuwd of je bij een aantal foto's ook de voeten erop hebt gezet (en zo nee, wat daar de reden van is), en hoe die uitpakten.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 09:16 ]
Zal het proberen de volgende keer.Met de D100 op ISO200, je moet op zich ook 400 nog wel kunnen hebben en als je echt 'brave' bent pak je 800 en gooi je er noiseninja (oid) overheen.
Ja, 0.7 tot 1 stop onderbelicht, anders kreeg je duidelijk overbelichte platen. En nagenoeg alle op f/2.8Ik vind het wel strakke platen, ik neem aan dat je o pf/2.8 hebt gewerkt? En 1-2/3-1/3 stap onderbelicht om het later wat op te trekken denk ik?
Als je het echt wilt weten. Hier staat ze erook op. Links[3] Okay die dame in het midden ziet er erg prettig uit, links heeft drie ogen en hoe mooi de rechter is zullen we vrees ik ook niet snel weten. Al een stuk minder beweging, maar er had eenvoudigweg een snellere sluitertijd moeten zijn. (Op zich niet eens zo heel veel sneller denk ik!)

Ja, zo'n idee had ik ook, zo van "euh en nu?![4] Of er was meer licht of deze kids bewogen een stukje minder snel. Leuke foto wel, het meisje in het midden lijkt iets uit te beelden als 'oh euh en wat moest ik nu ook weer doen?' Erg grappig!
Was meer licht aanwezig. Moest namelijk een woestijn voorstellen.
Je kan er helemaal niks aan doen, achtergrond was een doek wat met diverse kleuren belicht werd.Je kan natuurlijk niks doen aan de achtergrond, maar bruin vind ik niet zo denderend. Het is wel erg egaal en dat maakt het een stuk prettiger om naar te kijken. Op de 2e foto is het zwart, mijns inziens nog mooier. Of, zoals op de derde foto, blauw, wat ik prettig vind.
Voeten? Nee, die wil je wel, maar daarvoor in de plaats krijg je kruinen. Of je moest gaan staan, en ruzie maken met degene die achter je zit. Dat wil je ook niet.ik ben benieuwd of je bij een aantal foto's ook de voeten erop hebt gezet (en zo nee, wat daar de reden van is), en hoe die uitpakten.
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Verwijderd
Nee precies, ik was even benieuwd naar de omstandigheden. Ik vind dat je het prima hebt opgelost qua instellingen etc. dit blijven gewoon heel lastige omstandigheden voor fotografie.
Vind ik de dame in het midden toch leuker om te leren kennenKarlok[JY-616] schreef op 21 juni 2004 @ 10:40:Als je het echt wilt weten. Hier staat ze erook op. Links
[afbeelding]
Bericht hierboven
Pagina: 1