Toon posts:

[WinXp] C-schijf wissen na nieuwe installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey.
Ik heb daarnet Windows Xp opnieuwe geinstalleerd. Dit is echt gebeurd op de E:-schijf. Dit is op zich niet erg, maar het probleem wat ik nu vind is , dat de C-schijf nog vol zit met oude windows toepassingen en mappen. Als ik de C:-schijf probeer te formatteren zegt hij wel dat hij het doet. maar als ik de computer daarna weer heb opgestart staat alles er nog.
Het gaat hier om een WIndows XP home-edition.
Dank.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Vanuit DOS formatteren met een simpele bootflop met NTFS support (en die staat ergens in de SA en/of WOS FAQ) lijkt me wel een optie. Of nog snel een herinstallatietje doen als je hem toch net geinstalleerd hebt - kost je 30 minuten - maar dan wel op de goede partitie.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.
Er is alleen één probleem. Ik weet nu nog steeds niet wat ik moet doen. Ik snap die FAQ-guide niet, dus ik weet niet wat de bedoeling. Ik ben nogal een amateur wat betreft computers. Dus.......
Dank.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44
Je kunt de c:-schijf niet zomaar formatteren, aangezien hier de boot-bestanden van je huidige XP installatie opstaan (ook al staat deze op e: ). Je kunt proberen om overbodige bestanden handmatig te verwijderen.

Verwijderd

Ik snap het niet helemaal. Staat er op c nu nog spul dat je wil bewaren?
Anders kun je tijdens de xp-setup toch gewoon zeggen dat je c wil formatteren en xp op die schijf wil laten installeren. Ok kost je een half uurtje, maar dan heb je ook wel wat ;)