Toon posts:

Waar blijven de dual layer stand-alone recorders.... ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu de double layer markt zich wat opent voor de pc (.... de schijven zijn, weliswaar duur, in aantocht en de branders zijn er al van diverse merken), blijft voor mij de vraag wanneer de stand alone recorders met deze techniek op de markt komen.

Deze maand zijn Philips, Sony en Pioneer weliswaar met nieuwe stand-alone recorders gekomen, maar nog geen spoor van de double layer techniek.

Lijkt mij een interessante optie, hoewel ik aan de vooravond sta om een recorder aan te schaffen wil ik liever een double layer voor de toekomst... (voor zolang het duurt natuurlijk ;) )

Weet iemand meer hierover, want ik wordt zelf niet veel wijzer ondanks zoekpogingen her en der.

Verwijderd

standalone AV apparatuur past was beter in AV denk ik, move > AV dus. :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:27
Als je het er voor weinig bij kan krijgen, is het natuurlijk leuk.
Het is verder alleen echt nuttig als je op vakantie gaat en je zoveel mogelijk favoriete series wilt opnemen.
Met de huidige dvd recorders (en dvd ram bij panasonic), kan je al net zo lang opnemen als met een vhs video, dus je gaat er niet op achteruit :)

Verwijderd

Topicstarter
Raymond schreef op 20 juni 2004 @ 22:42:
Met de huidige dvd recorders (en dvd ram bij panasonic), kan je al net zo lang opnemen als met een vhs video, dus je gaat er niet op achteruit :)
Is een rake opmerking, echter als je in goede kwaliteit bijvoorbeeld films of series wilt opnemen en bewaren, dan kan er met double layer meer op 1 schijfje zonder een longplay-achtige constructie, waarbij de kwaliteit minder wordt.
Maar verder heb je wel gelijk.... [dan toch maar niet wachten met aanschaffen :P ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 09:47:
[...]

Is een rake opmerking, echter als je in goede kwaliteit bijvoorbeeld films of series wilt opnemen en bewaren, dan kan er met double layer meer op 1 schijfje zonder een longplay-achtige constructie, waarbij de kwaliteit minder wordt.
Maar verder heb je wel gelijk.... [dan toch maar niet wachten met aanschaffen :P ]
Nee, jij bent raar !!!!111 8)7 :P Want, al doe je EP op 4 uur, dan nog ziet het beeld er beter uit dan op VHS :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:27
mijn ouders hebben een panasonic, daarmee kan je op dvd-ram al 9.4GB opnemen. Is niet zo uitwisselbaar met andere spelers, meen ik. Maar als je het voornamelijk voor jezelf gebruikt, is dat niet boeiend.

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op 21 juni 2004 @ 10:01:
[...]
Nee, jij bent raar !!!!111 8)7 :P Want, al doe je EP op 4 uur, dan nog ziet het beeld er beter uit dan op VHS :)
Maar als je aan een uur of 6 denkt, dan lees ik toch wel vaak dat het er minder uit ziet dan VHS. Zelfs de 4 uur die je noemt wordt soms als matig gezien... Vandaar mijn "rare" :P uitspraak ;) .

Verwijderd

Raymond schreef op 21 juni 2004 @ 10:31:
mijn ouders hebben een panasonic, daarmee kan je op dvd-ram al 9.4GB opnemen. Is niet zo uitwisselbaar met andere spelers, meen ik. Maar als je het voornamelijk voor jezelf gebruikt, is dat niet boeiend.
Die 9,4gb schijfjes moet je wel met de hand omdraaien, dat zijn namelijk double sided discs.

Verder is het RAM systeem best heel ok, montage mogelijkheden, timeslip. en idd. geen (nauwelijks) uitwisselbaar met andere apparaten.

De dual-layer recorders komen vanzelf wel, maar dat duurt nog wel even om 2 redenen:
1. De media is nog te krijgen en als je ze al ergens kan kopen is het vreselijk duur
2. De Hard Disc, menig stand-alone model heeft al een HD aan boord, dus voor de opname tijd heb je al geen DL nodig op het moment.

• Bad_Karma
  • Laatst online: 19-11-2023
Is er inmiddels al wat meer nieuws over standalone Dual Layer DVD recorders?

Verwijderd

Philips DVDR740/17 ;)

Voor de rest zou je http://www.videohelp.com/dvdrecorders.php in de gaten kunnen gaan houden.

• Bad_Karma
  • Laatst online: 19-11-2023
Dank.

Ik heb begrepen dat dezelfde recorder voor de Nederlandse markt het typenummer DVDR740/00 meekrijgt.

Hij staat nog niet in de pricewatch. Heeft iemand enig idee wanneer hij verkrijgbaar wordt en wat hij moet gaan kosten?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het typenummer doet vermoeden dat er een HD in zit, dan zou ik zeggen: rond de 800-1000 euro ofzo. Maar in de specs vind ik geen bewijs dat er een HD in zit, dus laten we zeggen zo'n 400-450 euro ofzo?

Voor dat geld zou ik ff doorsparen en een HD recorder kopen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 23-11-2004 11:42 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:05
Op de website van de Philips personeelswinkel wordt 'ie aangeboden voor 399 euro. Echter, levertijd 'onbekend'.

Oh ja, er zit geen 'H' in het typenummer, dus geen harde schijf. Volgens de specs inderdaad wel dual layer.

[ Voor 38% gewijzigd door vanaalten op 23-11-2004 13:23 ]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik hoorde dat dual layer één groot probleem heeft en dat is dat op allebij de lagen de zelfde hoeveelheid bytes moet komen te staan. Dus voor rw's kan dit een probleem zijn. Of is dit ondertussen al weer opgelost, dat je later je dvd kan finalysen?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Boeit dat erg dan? Dan zet je toch een serie 0-en neer ofzo? Zal vast wel opgelost zijn in die dingen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1