[Laptop] Nu of over 2 maanden?

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:33
Ik ben afgelopen week geslaagd voor m'n HAVO en ga volgend jaar naar de Academie voor Digitale Communicatie aan de HvU.
Voor deze studie wordt een laptop aangeraden.

De minimale systeemeisen die de opleiding vorig jaar stelde waren:
Een notebook moet voldoen aan de volgende minimale eisen:
- Processor, minimaal PentiumIII 1,8 of AMD1800 (type processor, AMD, P-III, P-VI of Celeron maakt niet uit)
- Intern geheugen, minimaal 256 Mb
- Video-geheugen minimaal 32 Mb
- Harde schijf, minimaal 20 Gb
- CD-Rom en floppy drive
- Schermgrootte 14 inch
- Netwerkkaart, bij voorkeur voor draadloze toegang (wireless)**.
Ik zeg 'vorig jaar' omdat deze informatie volgens mij niet is geupdate voor het komende studiejaar.

Nu zit ik een beetje te dubben wanneer ik de laptop ga aanschaffen. Ik wil de laptop het liefst wel ruim vóór het begin van de studie hebben, zodat ik de laptop een beetje kan installeren en afstellen naar mijn behoeftes.
Op 24 juli ga ik op vakantie, en rond 10 augustus ben ik weer terug.

Mijn vraag is of het verstandig is om nú een laptop te kopen, of dat het beter is om dat te doen nadat ik terug ben van vakantie. Zijn er bijvoorbeeld nog bijzondere vernieuwingen op komst?
Dell heeft op het moment namelijk wel een leuke aanbieding lopen, maar misschien is het nu dus een fout moment om een laptop aan te schaffen..

Alvast bedankt!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou in ieder geval even wachten tot je zeker bent vant de minimale systeem eisen. Mischien geeft een mailtje aan je toekomstige school/opleiding een hoop duidelijkheid.

Ik ben van mening dat als je in de week na je vakantie een laptop, je nog ruim voldoende tijd hebt om de boel lekker te instaleren enzo. Er komen volgens mij geen echte schokkende nieuwe dingen op laptopgebied, maar een overhaaste koop is ook niet goed.

Mooie aanbiedingen vind je meestal met goed zoeken altijd wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Werkbouwtuig op 20-06-2004 20:51 ]

Verwijderd

er zijn altijd wel goede aanbiedingen, maar altijd als je hem een tijdje toch niet gebruikt, hem later kopen.
vaak heb je dan voor hetzelfde geld een better product, een lptop kan je best in een week zelf instellen :p

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Pentium 5 komt eerst nog, dan 6. ;)

Ik heb laatst voor een vriend een Acer gekocht, de 1511LMi. Eén van z'n eisen was dan ook dat de notebook lang mee moet gaan... En relatief goedkoop vind ik. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• nrg
Jullie raden dus aan om de laptop na de vakantie te kopen.

Nou is het wel zo dat ik:
  • Het leuk vind om met zo'n ding te klooien/spelen :P
  • Ik niet weet of ik niet bekaf ben na m'n vakantie (georganiseerde 'safari' door Thailand :P)
Overigens heb ik de opleiding net maar even gemaild over wat de systeemeisen voor komend jaar zijn, en ik heb gelijk gevraagd welke applicaties er gedraaid gaan moeten worden.

Verwijderd

mwa, ach pc klooien, is altjd leuk, maar ik denk dat gewoon finacieel niet handig is. maar dat is jouw keuze :P
en over het moe zijn, het is vermoeiend zo'n reis, maar des noods zet je natuurlijk alleen er een os en de broodnodige software op, en dan tweak je hem later

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Vakanties zijn om uit te rusten. Dus dat doe je, is het niet fysiek, dan geestelijk.

Ik zou even wachten: de nieuwe Pentium-M is net nieuw, snellere versies komen er aan.
Die zijn er over een maand of 2 wel. Bovendien, in je vakantie ga je toch niet op dat ding prutsen dus ligt ie dan alleen maar zijn waarde te verliezen.

Bovendien kan je dan nu jezelf eerst eens een tijdje oriënteren op wat je nu eigenlijk nodig hebt cq wilt, waarbij dit subforum erg handig is. :)

ping 127.212.23.124

• nrg
De systeemeisen voor het komende schooljaar:
- Processor: Intel Pentium 4, Centrino 1.4, AMD Athlon XP 2200+
- 256 MB geheugen
- 20 GB harde schijf
- 24x CD-RW/ DVD combo
- 32 MB video kaart
- 10/100 Netwerk kaart (bij voorkeur wireless)
- Beeldschermresolutie 1024x768
- Windows XP
- USB 2.0
- Geluidskaart, SoundblasterPro comp.

Opties:
- Extra intern geheugen
- Firewire aansluiting, kan als extern kaartje bijgeleverd worden
- DVD-brander (in plaats van CD-RW)
Over de laptop zelf zal ik een nieuw topic maken, maar hier vraag ik toch nog even of er voor mij nog interessante vernieuwingen aankomen. :)

(Alvast) bedankt!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zou altijd wachten zolang als het kan, prijzen zakken altijd. En dothan komt eraan dus misschien nog extra prijsdalingen.

[ Voor 52% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 21-06-2004 17:40 ]

• nrg
Ok, we'll do :D

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-01 15:30
Advies: staar je niet blind op bijv. een maar MHz-en meer. Een herrieschopper kan meer irritatie opwekken dan een paar milliseconden langer wachten.
Zelf heb ik een HP Compaq NC6000-laptop die erg stil is, maar m'n broertje heeft 'consumenten/budget-laptop' waarvan de fan(s) erg veel herrie maken!
Pagina: 1