[icons] Diagrammen en schema's

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Het voorstellen van een diagram of schema kan op verschillende manieren gebeuren. Ofwel richt je je puur op het functionele van het diagram en teken je de structuur mooi uit. Ofwel gun je het oog ook wat en maak je gebruik van mooie iconen om je model voor te stellen.

Bij een presentatie is het natuurlijk mooier en prettiger om dergelijk diagram te tonen:
Afbeeldingslocatie: http://www.proofpoint.com/product-mps/images/diagram-solutions.gif

In plaats van een puur functioneel diagram
Afbeeldingslocatie: http://www.strategypartner.com/images/scr/bigContentServer_Diagram.gif

Nu ben ik zelf ook bezig aan een presentatie waarin verschillende diagrammen voorkomen en dit zou ik zelf ook liever zoals bovenstaande afbeelding tonen.

Hoe denken jullie erover? Puur functioneel of mag het oog ook wat?
edit:

Bovenstaande diagrammen zijn puur ter informatie

[ Voor 5% gewijzigd door -FoX- op 20-06-2004 20:14 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je wilt natuurlijk PRESENTEREN. Een beetje Eye-candy kan juist mensen overhalen. Ik merk genoeg dat tijdens presentatie de inhoud van een schema niet zo interessant is aangezien het heel kort kan worden bekeken. Als je dus via eye-candy een beter beeld kunt geven wat de bedoeling is (iconen en figurrtjes etc) ben je wellicht doeltreffender.

[ Voor 8% gewijzigd door Dukey op 20-06-2004 20:26 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ja precies... Zo dacht ik er dus ook over.

Nu heb ik al wat zitten rondzoeken achter dergelijke iconen die een ICT infrastructuur kunnen voorstellen, maar tot hiertoe was de zoekactie nog niet echt effectief.

Toevallig iemand die weet waar dergelijke iconen te vinden zijn? Of maakt iedereen ze zelf?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

-FoX- schreef op 20 juni 2004 @ 20:27:
Ja precies... Zo dacht ik er dus ook over.

Nu heb ik al wat zitten rondzoeken achter dergelijke iconen die een ICT infrastructuur kunnen voorstellen, maar tot hiertoe was de zoekactie nog niet echt effectief.

Toevallig iemand die weet waar dergelijke iconen te vinden zijn? Of maakt iedereen ze zelf?
Figuren zoals in je voorbeeldje zijn best wel makkelijk te maken met een vector based programma. Flash, illustrator, fireworks en mijn favoriet Photoshop (tis niet bedoeld primair als vectortool, maar hij kan het wel) kunnen dit.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 00:41

WPN

persoonlijk vind ik het ook makkelijker te volgen als iets geillustreerd is....

je ziet dan wat er gebeurt, beter dan als je alleen het functionele diagram ziet

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04-2025
Voor een presentatie zou ik inderdaad zoiets als het eerste voorbeeld gebruiken; met Visio is dit volgens mij best te maken.

Verwijderd

zoek eens op UML, da's iig een standaard

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Maar UML heeft niks met grafische representatie te maken. Eigenlijk heeft UML niks te maken met de TS zijn topic...

Het eerste schema is natuurlijk veel gelikter dan het tweede en ik denk dat het tot op zekere hoogte ook toegankelijker is: het ziet er leuker uit dus zal het sneller de interesse wekken van personen. Dus zeker voor de eerste vorm gaan. Je kan zoals al gezegd het beste een degelijk vectorpakket gebruiken zoals Illustrator (kost wat) of bijvoorbeeld Inkscape (Linux, GPL).

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik geloof dat ik inderdaad het woord Visio al heb horen vallen...

lol, Karina, zo heet ook mijn collega, en dat is een non-computerdoos van hier tot Swahilistan

...en Visio kan volgens mij best wel een leuk shiny diagrammetje uitpoepen.

Gewoon een screenshot maken, in je presentatie verwerken en klaar is Foxje! :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1