webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
-----------edit:
Nog wat andere harde schijven opgedoken. Hij pakt nu wel een Caviar 32100 van 2gig. Jammer dat dat een brakke harde schijf is. Toch maar installeren. We zien wel waar het schip strandt. Conclusie: niet alle IDE schijven worden gezien door de 4400/200. Is er een workaround?
[ Voor 38% gewijzigd door Jazzper op 20-06-2004 21:32 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Jazzper op 20-06-2004 21:32 ]
--> edit
Ok ok.. eitje.. moest nog restarten en dan de harde schijf als bootschijf kiezen.. kuch
Enfin.. we zijn weer een stapje verder. Nu kan ik naar regelpaneel TCP/IP maaaar dan kan ik niet ethernet kiezen. ff gekeken bij PPP en de domeinnaam van @Home ingevuld (cc111111-c bv) maar hij zegt dat domain naam uit 2 delen moet bestaan. Ik moet eerst dat ethernet aan de praat krijgen. LEkkere monoloog onderhand
[ Voor 39% gewijzigd door Jazzper op 20-06-2004 23:15 ]
Altijd leuk dat mensen geen antwoord geven maar linuxppc of yellowdog aanraden.. haha
[ Voor 18% gewijzigd door Jazzper op 21-06-2004 00:10 ]
Weet je zeker dat er geen onboard in zit? 't wil wel voorkomen dat die een AAUI-connector hebben. Zoek naar een logootje dat op dit lijkt: <...> maar dan de stipjes in het midden.
Volgens de applespecs heeft 'ie gewoon een 10BASE-T aansluiting
Ik heb hier ook een Farallon kaart. Die hebben idd DEC chips
[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 21-06-2004 00:20 ]
nee. Hoewel de specs zeggen van wel is dat denk ik het kaartje wat erin zit. Die zal er dan wel standaard bijkomen. Dat farallon weet ik niet zeker hoor. Maar jongen op mijn werk zei dat en als ik zoek op digital met dat nummer krijg je dat ook. Dus zal wel farallon kaartje zijn met digital chipset. Nu nog ff de extensies vinden en kijken hoe ik die op die mac krijg. Ben al bijna een switcher... not kuch haha. Easy as PC
--> nee nee echt niet. Ik heb SCSI, ADB, audio in/out, Modem (lucent) en printeruitgang en monitor. Ik denk dat je die kaart er gewoon bij kreeg ooit.
[ Voor 14% gewijzigd door Jazzper op 21-06-2004 00:35 ]
* Jazzper is reporting in van mijn nieuwe oude 4400/200 bakkie
oplossingen voor mensen die hier nog komen:
1. Aangaande de IDE schijf --> knoei wat met jumpers op je HD of probeer andere schijf
2. Aangaande die kaart: Het is een Farallon EtherMac 593 kaart.
Farallon het tegenwoordig proxim. Daar staat ie bij downloads. Heb de url hier niet op de Mac maar ik heb de link hier van GoT. Succes.
Cyber bedankt nog.