dat is ongeveer de situatie hier thuis. we willen met meerdere computers gebruik kunnen maken van meerdere usb apparaten zonder steeds de kabels te hoeven verwisselen. alle apparaten zitten op 1 goed werkende usb hub aangesloten. deze wordt extern gevoed. de output van die usb hub gaat naar een handmatige seriele switch (bekend van vroeger voor de serieele printer.) ik heb de usb kabels aan 1 kant afgeknipt en er een 25-pins-male-subD connector aangesoldeerd. dus als je de switch op A zet, kan comp. A alle usb apparaten gebruiken en de rest niets.
dit werkt allemaal prima behalve de scanner. iedere keer als je weer switcht dan krijg zegt de comp. een nieuw usb apparaat gevonden --> slim-line usb scanner --> bezig met installeren --> krijg je zo'n schermpje van windowsWizard en dan moet je 3x op next klikken en dan is die scanner weer geinstalleerd en kun je leuk scannen.
dit is dus vrij irritant zeker als je een dagje met zn 3e aan het printe/scannen/foto-en bent.
met de printer heb ik dit probleem niet. als je switcht dan is het gewoon goed en kun je zonder dat je iets hoort/ziet in windows printen.
hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dat installatie scherm voor die scanner niet meer krijg iedere keer. kan ik dat ergens instellen ofzo??