[usb] scanner blijft opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:45
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ystarreveld/usb.jpg

dat is ongeveer de situatie hier thuis. we willen met meerdere computers gebruik kunnen maken van meerdere usb apparaten zonder steeds de kabels te hoeven verwisselen. alle apparaten zitten op 1 goed werkende usb hub aangesloten. deze wordt extern gevoed. de output van die usb hub gaat naar een handmatige seriele switch (bekend van vroeger voor de serieele printer.) ik heb de usb kabels aan 1 kant afgeknipt en er een 25-pins-male-subD connector aangesoldeerd. dus als je de switch op A zet, kan comp. A alle usb apparaten gebruiken en de rest niets.

dit werkt allemaal prima behalve de scanner. iedere keer als je weer switcht dan krijg zegt de comp. een nieuw usb apparaat gevonden --> slim-line usb scanner --> bezig met installeren --> krijg je zo'n schermpje van windowsWizard en dan moet je 3x op next klikken en dan is die scanner weer geinstalleerd en kun je leuk scannen.
dit is dus vrij irritant zeker als je een dagje met zn 3e aan het printe/scannen/foto-en bent.
met de printer heb ik dit probleem niet. als je switcht dan is het gewoon goed en kun je zonder dat je iets hoort/ziet in windows printen.

hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dat installatie scherm voor die scanner niet meer krijg iedere keer. kan ik dat ergens instellen ofzo?? 8)7

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik denk dat het ,aan je verhaaltje te lezen, mis gaat in dat seriele kastje. Je verbreekt immers de verbinding met het usb apparaat, in principe hetzelfde effect als wanneer je de stekker er uit en er in zou doen.

Moet ik me bij dat 25pins Sub-D een gewone parallelle connector voorstellen of wat?

[ Voor 32% gewijzigd door max op 20-06-2004 19:45 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Opperhoof
ik heb het einde van de usb kabels afgeknipt, daar een serieele connector op gedaan zodat deze in de handmatige switchkastje paste.

dit kastje schakelt in 1x alle 4 (25) draden om van A - B/C/D
hiermee krijg je dus precies het zelfde effect als dat je steeds onder je bureau achter je pc kruipt, de usb stekker eruit trekt, nog een keer onder je bureau achter je ander pc kruipt en de usb stekker daar in klikt.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Stop eens een normale usb kabel in die scanner en sluit hem daarmee aan op een pc. Als je nu de stekker eruit en erin doet krijg je dan dezelfde dialoog?

• Zo ja: Niks aan te doen, dit ligt dus niet aan het kastje maar aan de scanner.
• Zo nee: Ergens in het kastje gaat het mis. Heeft waarschijnlijk iets te maken met een signaal dat eerst wel en daarna niet meer aanwezig is, waardoor je het effect krijgt wat je hierboven zelf beschrijft. Oplossing:...:?

• Opperhoof
Fire_escape schreef op 20 juni 2004 @ 22:40:
Stop eens een normale usb kabel in die scanner en sluit hem daarmee aan op een pc. Als je nu de stekker eruit en erin doet krijg je dan dezelfde dialoog?

• Zo ja: Niks aan te doen, dit ligt dus niet aan het kastje maar aan de scanner.
• Zo nee: Ergens in het kastje gaat het mis. Heeft waarschijnlijk iets te maken met een signaal dat eerst wel en daarna niet meer aanwezig is, waardoor je het effect krijgt wat je hierboven zelf beschrijft. Oplossing:...:?
goed punt, heel voor de hand liggend en had er eerlijk gezegd zelf nog niet aan gedacht, maar helaas, ook dan vind ie een " nieuwe" scanner 8)7

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Conclusie:

Je kunt er alleen voor zorgen dat je geen "nieuwe" scanner vind als je er voor zorgt dat de scanner altijd met de pc verbonden blijft. Lijkt me dat je dus het kastje open moet maken en op de een of andere manier de kabeltjes van de scanner naar de uitgangen moet doorlussen, zodat deze continu verbonden is.

Aangezien het geen software probleem is is het misschien een idee om een move aan te vragen naar CME? Veel mensen daar hebben meer verstand van electronica en kunnen je dus beter helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door max op 20-06-2004 23:16 ]

Pagina: 1