Toon posts:

Cue files maken

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een programma dat een wav of mp3 file kan afspelen, en waar je tijdens het afspelen een cue file kan samenstellen die je uiteindelijk kan saven.

Normaalgezien zou dit met cool edit moeten lukken maar ik kan enkel de posities aanduiden (F8) . Maar ik weet niet hoe je de cue file dan uiteindelijk moet saven.

Alvast bedankt voor de replies

Verwijderd

cue mp3 maken splitten al eens bekeken?

De cue file is niets anders als een TXT file met info over de verschillende tracks voor het branden op CD. Dit heeft dus niets te maken met playlists of bewerken van mp3, mocht dat je doel zijn (aangezien je cooledit noemt).

Wat is het uiteindelijke doel?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt eenvoudig cue-sheets maken met Exact Audio Copy (EAC). De enige beperking is dat de wave-editor van het programma enkel met wav-bestanden overweg kan. Voor mp3 zul je dus eerst de mp3 moeten decoderen naar wav (hou de mp3 wel bij natuurlijk), de cue-sheet maken met EAC en daarna de FILE-regel in de cue-sheet aanpassen zodat ie bij de mp3 hoort. De wav kun je daarna weggooien.
  • De wav laad je in EAC in de wave-editor via 'Tools' -> 'Proces WAV'. In het nieuwe venster 'Sound Processing' zie je de hele wav grafisch voorgesteld in de tijd, zoals in Cool Edit. Met de muis kan je inzomen om de cursur nauwkeuriger te plaatsen.
  • Van het "CUE Sheet" menu kies je "Create CUE Sheet". EAC zet automatisch reeds de positie van track 1. Namelijk het begin van de WAV file. Zet de cursor nu nauwkeurig op de plaats waar je track 2 wil laten beginnen. Met de play-toets kan je continu beluisteren.
  • Weer van het "CUE Sheet" menu kies je "Insert -> Track start" en de CUE sheet heeft een nieuwe entry.
  • Herhaal dit voor alle tracks en sla de CUE Sheet op met "CUE Sheet -> Save CUE Sheet".
Nu heb je een cue-sheet die bij de wav hoort. Als je hem bij de mp3 wil laten horen dan dien je de cue-sheet aan te passen in bijvoorbeeld Notepad:

FILE "CDImage.mp3" WAVE

Waarbij CDImage de naam van het bestand is. Voor sommige programma's zoals CDRWin moet je de 'WAVE' ook vervangen door 'MP3'.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt SatCP ... dat had ik juist nodig...

mmh ;-) "SatCP" komt me bekend voor ivm EAC en Lame ... _/-\o_