[xp]constant herstarten

Pagina: 1
Acties:

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb een tijd geleden op mijn pc met intel pentium 733 windows xp proff. geinstalleerd. Ik had toen dat irritante probleem dat de computer na de melding 'u kunt afsluiten' niet vanzelf afsloot. Ik heb daarna altijd maar afgesloten met de knop 5 sec ingedrukt... Na lang zoeken hier en op het net kon ik niet de juiste oplossing hiervoor vinden... maar nu: mijn pc startte erg moeilijk xp op, na 10 proberen en opnieuw opstarten vanuit het 'foutief afsluiten' scherm start het eindelijk op. Daarna ging de pc opeens weer opstarten na een minuut of wat, constant opnieuw, xp laden, en dan na een minuut of wat alles geladen te hebben weer zomaar uit het niets opnieuw opstarten.

Na veel hier gelezen te hebben (over APM etc) heb ik maar besloten xp opnieuw te installeren, een schone start. Niet dus.... Zodra ik de registratiecode van xp moet intypen valt de pc uit en start ie weer opnieuw op! Hij heeft dus wel het hele systeem geinstalleerd etc.etc. maar zodra ik bij de code aankom en moet gaan typen, hoppa start ie opnieuw op....

Help! Ik moet mijn pc heftig gaan gebruiken deze week voor school en werk en nu houd ie ermee op! Iemand een idee? is mijn voeding opeens brak of heb ik een virus of?

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• ergodyne1
Ik heb nog even verder gelezen en het zou kunnen dat mijn pc is geinfecteerd met het sasser virus (zou kunnen )

Nu het volgende probleem: hoe kan het dat die zooi er nog op staat na een volledige nieuwe installatie en hoe moet ik dat virus verwijderen? Mijn pc reboot de hele tijd...

Verwijderd

ik denk dat je niet echt een saaser hebt, die moet gewoon bij een herinstall verdwenen moeten zijn, en dus ook tijdens de install. ik denk dus dat er iets mis is met je hardware

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

probeer het eens als je geen netwerk kabels in je pc hebt hangen....

formateer weer
reinstall
en als het dan nog uitvalt heeft het waarschijnlijk met je hardware te maken wat Breyten zei

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 20:36:
ik denk dat je niet echt een saaser hebt, die moet gewoon bij een herinstall verdwenen moeten zijn, en dus ook tijdens de install. ik denk dus dat er iets mis is met je hardware
Dat is niet waar, als je pc aan het internet is verbonden zonder tussenkomst van een firewall of iets anders, kan je gelijk al het virus oplopen tijdens de installatie van je netwerkkaart.

Download dus even een removal tool of installeer een up-to-date virusscanner (of doe een online scan) en voorzie je zelf indien nodig ook gelijk van een goede firewall.

En daarnaast, wellicht heb je een BIOS update nodig, kan nogal eens nodig zijn bij verouderde hardware (heb 't zelfs eens moeten doen bij een 1.0Ghz pc, die wilde ook niet uit).

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je toevallig een Asus P2B-F moederbord? (of een ander moederbord met de 440BX chipset?)
Ik heb daar zelf het probleem mee gehad, dat als ik voor afsluiten koos dat de pc opnieuw opstartte.. En bij opnieuw opstarten startte de pc ook gewoon opnieuw op.

[ Voor 48% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-06-2004 21:10 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• ergodyne1
Ik heb het probleem inmiddels opgelost... heb alle hardware getest met andere componenten (voeding, harde schijven, geheugen, cd-roms eraf, andere processor) en hij bleef maar opnieuw opstarten... omdat ik niet zonder mijn pc kan heb ik maar een nieuw moederbord, chip, geheugen en voeding aangeschaft... probleem opgelost!

Desalniettemin bedankt voor de reacties !

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

Dat is natuurlijk ook een oplossing :)

It's not who you are , it's who you know.

• ergodyne1
Niet de goedkoopste... wel de leukste ;)

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem (zie m'n andere posts: Compaq wilt niet meer afsluiten of in Windows blijven). Weet er nu iemand een oplossing voor?
Pagina: 1