[WRT54G] Verkeerde firmware.. wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Na het één en ander gekloot met mijn nieuwe Linksys WRT54G v2.0 heb ik getweakte firmware er opgezet. Dit werkte allemaal prima, maar het doel: internet werkend maken, was hiermee niet bereikt. Dus ik weer naar Linksys.com om de originele firmware te downloaden.
Na deze firmware te hebben geinstalleerd (via bladeren op de routerconsole) had ik helemaal geen connectie meer. Zelfs de reset knop werkt niet meer. Het blijkt dus dat ik de verkeerde firmware heb gedownload. Ik zou niet weten hoe ik hier aan gekomen ben. :?

De verkeerde firmware:
WRT54G_2.02.7_ETSI_code.bin <- kan iemand mij vertellen wat dit voor firmware is?

De goeie firmware:
wrt54g_2.02.7_US_code.bin

Wat kan ik nu (het beste) doen?
-192.168.1.1 is niet meer bereikbaar (ping)
-reset knop werkt niet meer (power lampje gaat na 5 seconden knipperen en thats it)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:52
LAN lampje brandt wel?

Misschien een ander IP adres? Linksys doet dit vaker. Probeer dit te achterhalen met een IP scan tool, scan dan tussen 192.168.1.1 en 192.168.1.254 bijv.

De Linksys WAP11 bijv. gebruikt 192.168.1.251

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Als je via dhcp het adres krijgt kan je toch handig via ipconfig het gateway adres
achterhalen!. (Dit is dus tevens je router adres)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

WRT54G_2.02.7_ETSI_code.bin is de goede firmware iig voor binnen Europa. Een groot verschil zit er trouwens niet tussen de twee firmwares. Het is alleen dat je met de Europa versie een paar kanalen erbij krijgt voor je WLAN. Als het power lampje knippert betekent dat de firmware niet goed wordt geladen, maar dat had je waarschijnlijk al door :)

Er zijn een aantal manieren om een WRT54G weer tot leven te wekken, afhankelijk van hoe erg het is. Wat je moet doen is het volgende:

[list]
• Download de Auto Upgrade Utility. Dit is weliswaar je US versie, aangezien er van de EU versie geen Auto Upgrades zijn. Dit boeit niet echt aangezien je na een succesvolle flash toch de EU versie erop kunt zetten.
• Plug je computer direct op de router op poort 1
• Geef je computer een statisch ip addres, bijvoorbeeld IP: 192.168.1.2, SUBNETMASK: 255.255.255.0, GATEWAY: 192.168.1.1
• Zet je netwerkkaart op 10MBs, half duplex
• Houd de reset knop van de router 30 seconden ingedrukt
• Kijk of je de router kunt pingen (ping 192.168.1.1)
• Start de Auto Upgrade Utility die je eerder hebt gedownload.
• Vul voor router ip addres 192.168.1.1 in en het wachtwoord voor de router (standaard admin).
• Start de upgrade, dit duurt ongeveer 1 a 2 minuten.

Als het upgraden is gelukt knippert het power lampje als het goed is niet meer. Hierna kun je de EU firmware erop zetten, of je getweaked firmware :). Als het flashen niet is gelukt is er nog wel 1 manier om de WRT54G te flashen, maar probeer eerst het bovenstaande maar.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Je hebt geluk, de WRT54G is gewoon heel moeilijk stuk te krijgen.

Probeer eerst en vooral eens de reset 20 seconden in te houden. Dit zal al je instellingen resetten. Ga dan naar 192.168.1.1 en flash eventueel andere firmware.

Indien dit niet lukt moet je de firmware via TFTP uploaden. Je kan dit doen via de linksys utility geloof ik of via een speciale TFTP client.

Als je de router boot wacht deze een paar seconden, op dat moment kan je ook een TFTP firmware update doen. Je moet hierbij echter wel snel te werk gaan indien boot_wait op off staat (kon je in sveasoft firmware selecteren).

En als dit bovenstaande allemaal niet heeft mogen baten komt de laatste oplossing, die in 99,5% van de gevallen werkt. Hiervoor moet je wel de router opendoen en de flash chip kortsluiten zodat deze in recovery mode opstart en wacht voor firmware update via TFTP.

Volledige uitleg hoe dit allemaal doen vind je terug op : http://docs.sveasoft.com/SV-RecoveringFirmware.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 19:40 ]

• Fallout
@ Daedalus .. De power knop is gewoon continu aan.
Ik heb de reset knop zelfs 60 seconden ingehouden. Na 10 seconden gaat de power LED knipperen en 10 seconden daarna gaat ie weer normaal branden... enz Verder gebeurt er niets. Het ip adres is niet 192.168.1.1 en hij geeft ook geen DHCP meer uit. Ik ben bang dat ik em open moet gaan maken :| Iemand nog een beter idee voordat ik mn garantie ga verprutsen?
edit:
Hoe krijg je dat ding uberhaupt open?
Het valt me op dat het DMZ lampje nu wel brandt en het power knopje knippert... vanmiddag was dit niet... ik heb de power er weer opnieuw ingedaan en DMZ is weg en power is normaal

[ Voor 23% gewijzigd door Fallout op 20-06-2004 20:52 ]

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

-Fallout- schreef op 20 juni 2004 @ 20:27:
@ Daedalus .. De power knop is gewoon continu aan.
Ik heb de reset knop zelfs 60 seconden ingehouden. Na 10 seconden gaat de power LED knipperen en 10 seconden daarna gaat ie weer normaal branden... enz Verder gebeurt er niets. Het ip adres is niet 192.168.1.1 en hij geeft ook geen DHCP meer uit. Ik ben bang dat ik em open moet gaan maken :| Iemand nog een beter idee voordat ik mn garantie ga verprutsen?
edit:
Hoe krijg je dat ding uberhaupt open?
Het valt me op dat het DMZ lampje nu wel brandt en het power knopje knippert... vanmiddag was dit niet... ik heb de power er weer opnieuw ingedaan en DMZ is weg en power is normaal
Als de powerled normaal gaat branden dan is de router normaal geboot en is er niks aan de hand. Het probleem is nu natuurlijk om uit te vinden op welk adres de router draait... Welke firmware heb je trouwens ingeladen?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Fallout
De volgende firmware zit er nu in:
WRT54G_2.02.7_ETSI_code.bin

Tevens ben ik van gedachten veranderd en heb de router geopend. Hierbij heb ik de volgende link gebruikt: http://voidmain.is-a-geek.net:81/redhat/wrt54g_revival.html
Als ik contactjes 15 en 16 verbind zie ik alleen dat de DMZ led gaat branden. Verder merk ik niet dat de ping actie naar 192.168.1.1 verbeterd. In welke range moet ik nu gaan zoeken naar een geldig ip adres?

Verwijderd

-Fallout- schreef op 20 juni 2004 @ 22:01:

Tevens ben ik van gedachten veranderd en heb de router geopend. Hierbij heb ik de volgende link gebruikt: http://voidmain.is-a-geek.net:81/redhat/wrt54g_revival.html
Als ik contactjes 15 en 16 verbind zie ik alleen dat de DMZ led gaat branden. Verder merk ik niet dat de ping actie naar 192.168.1.1 verbeterd. In welke range moet ik nu gaan zoeken naar een geldig ip adres?
Je hebt toch een koude herstart gedaan (stroom uit-in) met pin 15 en 16 vorbonden hé? Verder moet je je PC van een statisch ip-adres voorzien in dezelfde range (bv 192.168.1.2 en 255.255.255.0), de juiste kabel gebruiken en op een LAN poort inpluggen.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

-Fallout- schreef op 20 juni 2004 @ 22:01:

Dit is wel een heel rigoureuze actie die nergens voor nodig was. Je router bootte gewoon, het enige was dat waarschijnlijk het ip adres is veranderd. Wat je kunt doen is een ip scanner downloaden en die dan door alle ip ranges te laten scannen. Dan weet je het snel genoeg.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nevermind, ben al te laat zie ik ;)

[ Voor 97% gewijzigd door CH4OS op 20-06-2004 22:24 ]

Verwijderd

Daedalus schreef op 20 juni 2004 @ 22:17:
[...]

Dit is wel een heel rigoureuze actie die nergens voor nodig was. Je router bootte gewoon, het enige was dat waarschijnlijk het ip adres is veranderd. Wat je kunt doen is een ip scanner downloaden en die dan door alle ip ranges te laten scannen. Dan weet je het snel genoeg.
Als je reset naar default (de reset knop 10 sec inhouden zoals hij gedaan had) is het ip adres 192.168.1.1 en deelt hij ook standaard IP adressen uit. Er is dus iets meer mis bij hem.

Dat opendraaien had ik persoonlijk nog niet gedaan omdat de router nog wel (gedeeltelijk bootte). Firmware update via TFTP was waarschijnlijk wel gelukt zo.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 22:26:
[...]

Als je reset naar default (de reset knop 10 sec inhouden zoals hij gedaan had) is het ip adres 192.168.1.1 en deelt hij ook standaard IP adressen uit. Er is dus iets meer mis bij hem.
Daar heb je gelijk in, dat het ip adres na een reset 192.168.1.1 is. Maar dan is het vreemd dat de powerled na de zelfdiagnose gewoon gaat branden. De router draait dan als het goed is normaal. Misschien is het handig als de TS wat info post over wat hij nu precies heeft gedaan wat zijn netwerkinstellingen zijn, want bij elke suggestie komt er weer nieuwe informatie bovendrijven. NOFI.

• Fallout
De power LED is op een gegeven moment bij opstart gaan knipperen en knippert nu continu. Daarbij gaat de DMZ led aan en brandt gewoon continu. Het reset knopje reageert absoluut niet meer (na deze 2 minuten ingedrukt te hebben).

Dit heb ik geprobeerd:
-netwerkkaart op 10Mb Half Duplex
-ip nummer: 192.168.1.2
-subnetmask: 255.255.255.0
-gateway: 192.168.1.1 (is in principe niet nodig)
-patchkabel in poort 1 van de switch gestoken. (lampje van poort 1 gaat gewoon branden dus fisieke link is er)
-ping actie opgestart -> 192.168.1.1 -t (geeft Timeout bij opdracht)
-DHCP geeft hij ook niet meer uit
-Uiteindelijk heb ik het ding dus open gemaakt en pin 15 en 16 verbonden maar dit haalde niets uit. |:(
-Gechat met Linksys helpdesk welke mij aanraadde het apparaat proberen in te ruilen. (We hadden de bovenstaande dingen doorgenomen)

Ik ga het ding morgen ter RMA aanbieden. Het is mijn laatste kans, die ik waarschijnlijk al verspild heb door het open maken van het apparaat, maar het is te proberen.

Verwijderd

Normaal moet dat kortsluiten van die flash chip altijd werken. Welke hardware revisie heb je (staat op bord als WRT54GV2 REV:XX, waarvan XX 2 letters zijn)? En is je schroevendraaier wel geleidend?

Verder moet je de instructies op http://voidmain.is-a-geek.net:81/redhat/wrt54g_revival.html exact opvolgen om nieuwe firmware via tftp te uploaden.

Verwijderd

Kan natuurlijk zijn dat je nvram variables corrupt zijn. Dan kan het zijn dat de bootloader failed en de box compleet bricked is. Maar normaal gebeurt dit enkel als je ze (per ongeluk) gewist hebt.

• Fallout
Update: wifiapparatuur.nl heeft mij een nieuwe WRT54G gegeven. Deze mensen hebben er dus ook niets meer van kunnen maken. Goeie service!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WTF doet dit in OH

* dion_b wordt een beetje moe van de manier waarop topics die ergens anders thuishoren hier gedumpt worden...

Move OH -> IT

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1