Toon posts:

File Sharing 98<>XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik wordt helemaal gestoord... Ik heb in het verleden heel wat netwerken aangelegd, maar dit slaat alles. En ik snap er dus helemaal niets van.

Ik ben net verhuisd en heb een netwerk van 3 computers opnieuw moeten aanleggen.

Het hele zooitje zit op een hub die weer aan een ADSL router zit.

Probleem is niet het internet, dat loopt als een trein.
Maar ik kan niet FILE SHAREN met mijn XP bak naar die win98 bakken

Die 2 win98 zien elkaar heel erg leuk, maar zien mij niet.
En ik hun dus niet.

Dit is zoals ik het nu heb.

3 computers A, B en C

A = B = Win98
C = WinXP

Computers zitten op Hub, Hub zit op ADSL router.
Router = 10.0.0.138

===========================

COMP A netwerk instellingen

gateway 10.0.0.138
DNS: 10.0.0.138 naam: node1 (naam is verplicht veld)
werkgroep: HOME
IP: 10.0.0.151
mask: 255.255.255.0

COMP B netwerk instellingen

gateway 10.0.0.138
DNS: 10.0.0.138 naam: node2 (naam is verplicht veld)
IP: 10.0.0.152

COMP C netwerk instellingen

gateway 10.0.0.138
DNS: 10.0.0.138 naam: geen (hoeft niet in xp)
IP: 10.0.0.153

WAT DOE IK VERKEERD ????

Ik heb ook al met winxp zo'n wizard gedaan en zo'n floppy in die win98 gestopt, maar dat helpt ook niet... zet ie trouwens lekker alles op automatic ip, schiet ook niet op...

Ik heb alles ook voor het testen alles op een 192.168.x.x netwerk gezet, maar dan doet het internet het niet meer...

Ik heb ook een paar services in XP uitgezet, maar ik weet niet meer welke allemaal. Is er dan toevallig eentje die ik JUIST nodig heb voor dit soort dingen ?

MEGA THANKS voor de oplossing !! :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Kan je je XP bak pingen vanaf je win 98 machines? Waarom heb je je pc geen naam gegeven, lijkt me toch wel handig om zo bij je werkgroep je pc te zien.
Ik heb hier een netwerk met ongeveer dezelfde instellingen en dan zie ik m'n pc's namelijk op pc-naam in m'n verkenner ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan alles pingen.. en computer A heet Krinkels en B heet Strik en C heet Bodhi.

Tevens heb ik met alle firewall programma's Zone Alarm en NIS een secure range gezet van 10.0.0.150 tot 10.0.0.160

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Staat je firewall van Windows XP wel uit?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
yep, maar ik heb dit ook op een ander forum losgelaten en daar hebben ze een Registery oplossing die ik nu ga proberen...

http://kwast.ie.hva.nl/forum/viewtopic.php?p=66264#66264

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, die registry oplossing was het ook niet...

Nog andere ideeen iemand ?

Verwijderd

Ik heb zelf op mijn stagebedrijf zelfde soort situatie gehad. Ik had als enige een pc met Xp en de rest met win98. Uiteindelijk heb ik dit volgens mij opgelost door bij de winXP de ipnummers van de win98 compu's als WINS (TCP/IP eigenschappen) in te vullen.

Een andere oplossing is als ik me niet vergis het installeren van het protocol NWLink/IPX/SPX... op winxp en netbios (of iets soortgelijks) op win98. Het enige nadeel van dele oplossing is dat het zoeken op het netwerk enorm wordt vertaagd.

Ik hoop dat je er wat mee kan.. suXXes!!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hoe probeer jij de shares te benaderen dan?

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:24
je moet de client (en evt server) voor microsoft networking installeren en dan zorgen dat die dingen aan tcp/ip zijn gebonden. misschien kun je ook eens met wat monitoring tools kijken of er activiteit is op die machines op de poorten 137..139, die poorten worden namelijk gebruikt, is dat niet het geval, dan proberen die machines ws het netwerken over iets anders te doen dan over tcp/ip.

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens ik heb de oplossing...

Mijn netbios stond uit.. het schijnt dat WinXP dat protocol gebruikt om nog met win98 bakken te praten...

Dus bij deze..

Ik ben nu heeeel blij..... :)
Pagina: 1