Toon posts:

[JSP] Probleem met query

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met een query voor een JSP pagina waar ik maar niet uit lijk te komen, het is als volgt:

Tabel 1 genaamd T_TV:

- tijd
- datum
- zender_ID
- programma
- genre

Tabel 2 genaamd T_ZENDER:

- zender_ID
- naam

Ik wil dat nadat iemand een zender kiest uit een dropdown menu de inhoud van tabel T_TV op het scherm komt. Ook komt er bovenaan "Gekozen zender: .." te staan. Nu is het probleem dat bij "Gekozen zender: .." het ID komt te staan i.p.v. de naam van de zender, die in de 2e tabel staat.

Hoe kan ik er voor zorgen dat er de naam van de zender komt te staan i.p.v. het ID?
Ik weet dat het met INNER JOIN is maar ik kom er niet echt uit.

_/-\o_

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik al gekeken uiteraard, toch krijg ik het niet voor mekaar om de hele query werkend te krijgen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik weet dat het met INNER JOIN is maar ik kom er niet echt uit.
Je geeft nu een goede functionele beschrijving wat het moet, maar ik zie nog geen programmeerprobleem. Immers, je geeft zelf niet aan wat je hebt geprobeerd, welke foutmeldingen je krijgt. Het lijkt er nu te veel op alsof je zegt wat er moet gebeuren en hoopt dat wij het voor je maken c.q. oplossen. :) Immers, ik zie nergens een poging van jou staan. :)

Dit topic gaat daarom dicht. :) Neem de link van whoami eens door, probeer eens wat.

[ Voor 22% gewijzigd door gorgi_19 op 20-06-2004 17:35 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

www.sqlcourse2.com dan.

Dit is echt te basic voor Programming & Webscripting, we gaan er hier van uit dat je dat basiskennis toch wel bezit voordat je vragen komt stellen.

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.