Toon posts:

scart box probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
laatst een scart box gekocht om alle rand apparaturen als dvd spelers, video recorders, consoles en UPC digital aan te sluiten.

ik heb een sony tv met 2 scart aansluitingen. zonder de scart box wordt daar de video en de upc digital aangesloten. Vandaag heb ik die scart box uitgetest maar niks werkt. Als ik maar 1 scart ingang van de scart box gebruikt is er niks aan de hand. Gebruik ik er twee dan zijn er storingen wat niet de bedoeling is. is er een manier om al dit te fixen?

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 16:36:
ik heb een sony tv met 2 scart aansluitingen. zonder de scart box wordt daar de video en de upc digital aangesloten. Vandaag heb ik die scart box uitgetest maar niks werkt. Als ik maar 1 scart ingang van de scart box gebruikt is er niks aan de hand. Gebruik ik er twee dan zijn er storingen wat niet de bedoeling is. is er een manier om al dit te fixen?
Dan werkt er dus toch wel iets?
Het is waarschijnlijk zo dat die scartbox alle signalen ranzig bij elkaar gooit. Zo'n scartbox is prima te gebruiken als je 1 input en 1 output apparaat er op aansluit, maar 2 input dan wel output apparaten gaat storen doordat ze allebei een signaal op het draadje zetten.
Je kunt dit eventueel oplossen door een schakelaar er tussen te bouwen, zodat je je apparaat kunt selecteren.
Bij mij thuis hebben wij dit probleem ook, en met een scart naar tulp verloop (met input/output schakelaar) kunnen we prima switchen.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Verwijderd

Gebruik je wel de RGB Scart-aansluitingen van de scartselector voor de apparatuur die is aangesloten met een RGB kabel - en de Svideo/Composiet Scart-aansluitingen voor de apparatuur die is aangesloten met een Svideo/Composiet kabel?

Wat voor storingen bedoel je? Plaatje? Beschrijving? Is er wel een groundloop filter aanwezig?