Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nokia 3310 display op lpt poort

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil voor mijn vereniging een nokia lcd schermpje op de printerpoort aansluiten.

Nu heb ik hier wel een artikel gevonden maar ik snap er niks van en de plaatjes werken niet.

Zou iemand mij kunnen helpen want dit lijkt me echt een leuk project!

We weten nog niet wat we er op laten zien maar ik heb al een programmatje: lcdinfo!

MVG. Tim Vergoed

Verwijderd

Heb je een linkje naar dat wat je gevonden heb?

Verwijderd

Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/organiser/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?
Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.
Uitzondering hierop zijn de Nokia 3xx0, 5110 schermpjes. Deze schermpjes met ingebouwde Philips PCD8544 controller hebben een SPI interface die op de parallele poort aan te sluiten is. Bij YAMPP wordt deze bijv. middels een PIC aangestuurd en deze site laat een manier zien met een 74LCX245 voor de 3,3/5V level conversie. PC software die ermee werkt: parallelspi.zip. Zie ook de GoT topics: hier en hier.
Pinouts van diverse (I2C) GSM LCD's kun je hier vinden.
Zie ook Frequently Asked Questions CME

Ik heb even geen tijd om de links handmatig in de quote te plakken, lees de faq (1e link na de quote). Ik heb wel een 2 tal links voor je, waar wat informatie in staat.

[rml][ EL] Nokia 3310 display aan de LPT poort[/rml]
[rml][ lcd] nokia 3310 lcd aan pc?[/rml]

@vergoedje: grr, moest dat nou? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik volg het nog steeds niet helemaal, heeft iemand gewoon een aansluitschema+software liggen voor mij _/-\o_

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Nee vergoedje, lees de betreffende topics door en als het boven je niveau is dan kunnen we je helaas niet verder helpen hier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.