Notebooks met een breedbeeldscherm hebben altijd de verhouding 16:10. Films in breedbeeldformaat zijn in 16:9 (ook heel vaak 2.35:1). Vanwaar dat verschil?
mssn ivm met marketing....
Ik vind 16:10 beter staan dan 16:9
Nee, ik kan geen antwoord geven op je vraag.
Laten we dus rustig wachten op iemand die dat wel kan.
Ik vind 16:10 beter staan dan 16:9
eur0fighter schreef op 20 juni 2004 @ 16:08:
mssn ivm met marketing....
Ik vind 16:10 beter staan dan 16:9![]()
offtopic:
Als je het niet weet, zeg dan gewoon niks.
Als je het niet weet, zeg dan gewoon niks.
Omdat 16:9 eigenlijk net te breed is. Om dan een acceptabele grootte te hebben moet je 't ding dunner maken de andere richting uit (dus de breedte hetzelfde, maar de hoogte kleiner) en dat wil men ook weer niet. 16:10 is een soort compromis.
Denk ik.
Denk ik.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Lijkt me niet echt. 16:9 en 16:10 schelen bar weinig. Lijkt me geen compromis verhouding.
omdat je dan bijvoorbeeld 1280x800 kan maken.
Zal dus aan de resolutie van de monitor liggen.
Denk ik.
Denk ik.
ping 127.212.23.124
Men past de resolutie makkelijker aan aan de monitor dan andersompjottum schreef op 20 juni 2004 @ 17:10:
omdat je dan bijvoorbeeld 1280x800 kan maken.
Ik weet het ook niet eerlijk gezegdDenk ik.
[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 20-06-2004 17:17 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
tssssss jij voelt je ook wel verheven of niet
Yup. En daarom was Apple zo ongeveer de 1e met een mainstream widescreen laptop
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik denk ook dat het een soort compromis is. Een breedbeeld tv is louter gemaakt om film te kijken. (Xbox en van die toestanden buiten beschouwing gelaten), de standaard is 16:9. Een pc is oorspronkelijk gemaakt om op te werken, multimedia toepassingen zijn er pas later bijgekomen. Dus om een aanvaardbare verhouding te verkrijgen die zowel voor werken als voor multimedia toepassingen geschitk is komt men op 16:10. Maar ik weet het ook niet echt
Dat komt omdat TV's met beeldbuizen werken en die zijn moeilijk "breed" te maken. Hoe ronder het beeld hoe makkelijkerGrrrrrene schreef op 20 juni 2004 @ 17:17:
[...]
Men past de resolutie makkelijker aan aan de monitor dan andersomWant 1280x720 is precies 16:9 en is geen gekke resolutie toch?
[...]
Ik weet het ook niet eerlijk gezegdIk weet ook niet waarom we breedbeeld TV's hebben die 16:9 doen terwijl de meeste DVD's alweer breder zijn. Ja, ik weet het: bios doet 2,3:1 ofzo, maar dan nog is een breedbeeld TV niet breed genoeg voor een moderne DVD
Al zou zo'n bios verhouding er niet uit zien, denk ik.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik heb ooit gehoord dat de keuze om het scherm iets hoger te maken puur pc gerelateerd was en niets met films te maken had. Met 16:10 heb je iets meer hoogte waardoor je bijv. in word 2 pagina's geheel naast elkaar kan zetten. 16:9 en 16:10 schelen op dat gebied best veel.
[ Voor 4% gewijzigd door Speedpete op 21-06-2004 13:01 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Pagina: 1