[Compaq notebook] Easy Access Keys

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
De afgelopen paar dagen ben ik onderandere bezig geweest met het 'repareren' van de notebook van een kennis. Het gaat om een ouder beestje, een Compaq Presario 1830 (PIII 450MHz met 64Mb RAM). Het arme ding was traag als dikke stront en was redelijk mishandeld door allerhande gebruikers.

Overal een backup van gemaakt, schijf leeggemikt en opnieuw begonnen met installeren van Windows 98. Dit ging allemaal voorspoeding, voor alle hardware drivers gevonden (meestal gewoon van de site van Compaq) en op dit moment ben ik bijna klaar voor 'oplevering'.

Er rest echter nog 1 probleem waar ik niet uit kom. Zoals op onderstaande afbeelding is te zien zitten er nog van die mooie multimedia knoppen op (bij Compaq worden ze Easy Access Keys of Easy Access Buttons genoemd).
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.venema4/images/t_presario1830.jpg

Op de site van Compaq, of waar dan ook, kan ik hier geen drivers voor vinden. Wel voor andere types en besturingssystemen, maar helaas willen die op dit systeem niet werken. Op de screenshot zie je 4 rood omrande gebieden met cijfers er bij.

1 - Vorige en volgende track voor de CD Speler (werkt niet)
2 - Start en stop voor de CD Speler (werkt niet)
3 - Volume (werkt wel 8)7)
4 - Knopjes voor IE, Mail, Zoeken etc. (werkt niet)
5 - Knopjes voor scrollen? (werkt niet)

Is iemand bekend met dit soort grapjes en is het op te lossen, want de knoppen zitten er op en hebben ooit gewerkt. Er is al een vraag gepost binnen de community van Compaq, maar het antwoord wat daar gegeven werd werkt helaas niet (dat ging over drivers voor andere besturingssystemen). Help!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

Er staan heel veel drivers voor deze EAK op de site, je hebt er blijkbaar al wat geprobeerd en die werken allemaal niet

Mss ben ik simpele ziel... mail compaq ;)

(en prop er wat extra geheugen in die laptop, maakt het ding veel sneller)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Als je compaq een mailtje wilt sturen voor support, willen ze allemaal enge dingen van je weten. Sowieso naam, adres, mail, klantnummer, supportnummer etc. Niet alleen heb ik die gegevens niet, zelfs al had ik ze dan kregen ze ze niet ;)

Extra geheugen er in proppen.. ach.. of dat nu echt de moeite waard is. De eigenaar kijkt eigenlijk alleen naar z'n mail en slaat er foto's op op, daar heeft ie niet zoveel geheugen voor nodig :)
Mss ben ik simpele ziel... mail compaq
Misschien wel, maar zelfs op zondag heb ik gewoon binnen het uur een reply met daarin links naar de installatiefiles voor deze notebook en dit os die niet via de site te vinden waren. Hulde voor HP/Compaq en bedankt voor de suggestie :)

[ Voor 27% gewijzigd door Kaastosti op 20-06-2004 18:07 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.