dutchman.keyserver.org gaat er mee stoppen

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:39
De teerling is geworpen en de kat is de bel aangebonden, ik heb eindelijk een appartementje gekocht! Leuk en aardig, maar het noopt wel tot een herevaluatie van al mijn huidige hobby’s en bezigheden om het financiële vlak van het leven wat beter onder controle te krijgen. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de proxy dutchman.keyserver.org zal met het badwater weg worden gegooid.

Momenteel heb ik een vrij dure ADSL verbinding liggen, is er tijd en hardware geïnvesteerd en staat er een machine 24 uur per dag 365 dagen per jaar te draaien, een kostenpost van zo’n € 1.200 per 12 maanden, en dat sinds 1 Augustus 2000. Aan al het goede komt een einde: ik heb er geen zin meer in. De kosten moeten omlaag, er moet tijd vrij worden gemaakt, en ik wil van de verantwoordelijkheid af.

Nu zijn er natuurlijk meerdere manieren om dat te doen: ik kan de stekker er uit trekken en dan ben ik klaar. Dan gooi je alleen wel bijna 4 jaar statistieken weg, wat de ‘oudere’ gebruikers van mijn proxy vast wat minder leuk zullen vinden. Een beter alternatief is dat ik iemand twee of drie CD’tjes met logbestanden in de mik duw, hij een proxy opzet, en de dienst met geschiedenis en al overneemt. Vandaar de oproep: heb je een goede verbinding, een toch al altijd draaiende serverdoos, werkbare kennis van *nix of BSD, en voldoende tijd en zin om het over te nemen: laat het me dan weten! Zo kan een stukje DPC geschiedenis voorlopig nog even bewaard blijven.

Wat voor gevolgen het gaat hebben voor de keyserver.org dienst in het algemeen weet ik nog niet, waarschijnlijk blijft het domein nog draaien, desnoods op bijvoorbeeld Chaos’ of Onno’s server. (hoewel zij daar nog niets van weten ;) )

Laat hier een berichtje achter of stuur een mail naar dutchman@keyserver.org als je denkt te kunnen helpen.

We spend our years as a tale that is told

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Uwh.. :/ Jammer dat je stopt, vaarwelleke's.. ik hoop dat je iemand vindt

hey, misschien is dat niet wat om aan geld te komen om verder te gaan:
CD's branden met de history van DPC Stats, en dan voor 15 euro per stuk.. wil er wel ene hebben :p

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dutchman! schreef op 20 juni 2004 @ 15:14:
Wat voor gevolgen het gaat hebben voor de keyserver.org dienst in het algemeen weet ik nog niet, waarschijnlijk blijft het domein nog draaien, desnoods op bijvoorbeeld Chaos’ of Onno’s server. (hoewel zij daar nog niets van weten ;) )
Is goed hoor. :)

Verwijderd

Hee Dutchman bedankt voor je hobby delerij ,je hebt gelijk het is een vet dure hobby dus .... logisch gevolg is dit een keer _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Dutchman natuurlijk bedankt voor alle tijd en moeite die je in de DPC gestopt hebt, dat zal niet weinig geweest zijn.

Als je geen probleem hebt met een debian bak dan wil iker wel wat tijd en bandbreedte aan opofferen.
Ik zou zeggen, kijk welke opties je allemaal krijgt en kies daar gewoon uit :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Dutchman bedankt! Ik heb nooit gebruik gemaakt van de door jou geboden diensten maar zo'n lange periode een keyserver onderhouden lijkt me niet niets!

Veel suc6 met je nieuwe thuis btw!

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Verwijderd

/me bied zijn server aan

hangt aan 100mbits www.maydayproductions.nl/system/ < die dus

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 16:31:
* Robkazoe bied zijn server aan

Maar dan moet dutchman.keyserver.org wel redirecten naar bongo.keyserver.og zeker ;). IIG respect voor je uptime en server.

• Pim.

Pim.

* Pim. bied zijn server aan

Als we dan toch gaan patsen :P

http://ircow.dnsalias.com/server/

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Van harte bedankt voor alles Dutchman!! Ik heb een aantal jaar met plezier van je proxy gebruik gemaakt :)
En ik ben iemand die, wat RC5-72 betreft, van bij het begin naar je proxy flushte. Zoals je zelf al aangeeft, zou het voor een aantal mensen (waaronder ik dus) niet leuk zijn als je er gewoon de stekker uittrekt, al begrijp ik prima dat je wil snoeien in het budget.

Dus als iemand de hele handel (inclusief logs aka stats) kan overnemen zou dat fantastisch zijn. Geen idee of het eventueel haalbaar is de logs van twee proxies te mergen? Zodat we als het ware jouw history bij de history van een andere, al bestaande, proxy kunnen duwen?

Anyway, ik zal het hier wel vernemen waarheen we binnenkort kunnen flushen zeker? ;)

/me houdt dit topic goed in het oog

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:06

radial

Watch out

mmmm niet zo mooi maar ik kan het me heel goed voorstellen dat de prioriteiten ergens anders gaan liggen.

Ik zou de proxy ook wel op willen gaan zetten alleen loopt alles op een windows xp doos en heb ik niet al te veel tijd voor onderhoud etc ervan.

Maar Dutchman per wanneer gaat de stekker eruit? Moet dan ff proxyadres om te flushen gaan wijzigen naar een andere ....keyserver.org server.

Bedankt dat ik de afgelopen maanden, jaren op je proxy heb mogen flushen _/-\o_

20xSF170s - ozo

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Dank voor bewezen diensten.
Errug jammer dat je gaat stoppen, (enik hoop dat het niet komt door mijn gezeur om ogr-stats ;) )
Moet ik maar gaan kijken waar ik dan voortaan mijn wu's ga verwerken.

Jive's Box
Jive @ DNET

• Jive

Jive

MooMooMastah

Jive in "Project Audhumla: DPC Server"

De DPC server als vervanger ?

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

hmm dat is ook geen stom idee nee.. alle wat met de keyserver te maken heeft EN de ( nog wel ) setistats van coldrain en de rest van de stats op 1 server :D

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 20:55
* ColdRain bied zijn server aan

code:
1
Load Averages 0.00 0.00 0.00

Tsss ... :P :D

• ColdRain
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 06:17:
hmm dat is ook geen stom idee nee.. alle wat met de keyserver te maken heeft EN de ( nog wel ) setistats van coldrain en de rest van de stats op 1 server :D
NP voor mij ... alles bij elkaar is het zo'n 175 MB MySQL en zo'n 74 MB website en seti-stats. Eventueel draaien we 'n tijdje parallel tot zeker is dat alles goed werkt?
Je weet me wel te vinden >:)

• TGEN
  • Laatst online: 11:41

TGEN

Hmmmx_

Ik bied bij deze ook ruimte aan om een proxy te huisvesten. Ik heb dan wel geen 100Mbps, maar wel een stabiele en betrouwbare bak. Ook al ervaring met proxyper, dus dat scheelt verder niks. T zou alleen nog pijnlijk worden om PHP te moeten installeren voor stats. T valt me tegen dat Eric t niet in Perl heeft gedaan ;).

Voor de uptime-freaks onder ons:
$ uptime && uname -sr
3:24PM up 243 days, 21:16, 2 users, load averages: 0.21, 0.16, 0.15
OpenBSD 3.2

Verder, dank voor de inzet, je loopt al mee voor zolang ik me kan heugen (toegegeven, zoveel herriner ik me ook niet, maar je doet minstens zo lang mee als ik :P).

edit:

Die lage loadavgs komen omdat d.net NOG STEEDS geen OpenBSD a.out binary heeft geproduceerd van versie >=490. Evenals dat er een NetBSD binary ontbreekt... zucht...

[ Voor 14% gewijzigd door TGEN op 21-06-2004 15:28 ]

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

voor het uptime gebeuren heb ik er ook nog wel 1 :)

terror:~ # uptime
3:47pm up 248 days, 2:35, 1 user, load average: 1.00, 1.00, 1.00

is een linux doos op mijn werk die eigenlijk alleen maar aanstaat omdat er een koe op draait ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 16:04 ]

• Pim.

Pim.

Die hangt (nog) niet op een goede lijn en ik denk dat het een té zware belasting van de lijn zou zijn.

Maar daar kan [eNeRGy] beter iets over roepen

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 16:04:
voor het uptime gebeuren heb ik er ook nog wel 1 :)

terror:~ # uptime
3:47pm up 248 days, 2:35, 1 user, load average: 1.00, 1.00, 1.00

is een linux doos op mijn werk die eigenlijk alleen maar aanstaat omdat er een koe op draait ;)
Mja, mijn bak doet tenminste nog een hele boel nuttig werk >;).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• Jive

Jive

MooMooMastah

Was Energy ook niet bezig met een stats-systeem via een MySQL database ipv logfileparsen te fabrieken ??

Jive's Box
Jive @ DNET

• Pim.

Pim.

Yup:

http://energy.keyserver.org/pgppstats/

Edit:

Het is geen mysql maar pgsql wat er draait :)

[ Voor 39% gewijzigd door Pim. op 21-06-2004 22:05 ]

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Ja, dat bedoelde ik ook, dat zijn immers de stats die ze allemaal gebruiken voor zover ik weet (de Grote Drie ;)). Maar da's nog steeds PHP :).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij is het herhuisvesten van het domein meer dan voldoende.
Er zijn al ruim voldoende public proxies om eea op te kunnen vangen, weet ze niet allemaal uit het hoofd, maar chaos, nrg en ikzelf draaien sowieso public proxies voor DPC.
(resp: chaos.keyserver.org , energy.keyserver.org en proxy.dsmarty.com (alias dsmarty.keyserver.org))

• Jive

Jive

MooMooMastah

Geloof dat nu dan ook echt de stekker erui is gehaald.

De stats van vandaag verraste mij met een output van 0 iig.
dan maar naar chaos.

Jive's Box
Jive @ DNET

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Jammer, maar bedankt voor het verzette werk (en het geld dat je erin hebt gestopt, natuurlijk). Ik ben nu wel op zoek naar een proxy die ook op port 80 luistert.

With the light in our eyes, it's hard to see.

• Robber
  • Laatst online: 11-02 10:55
Heel erg bedankt voor alles, ik ben je dankbaar. Ik flush zelf op chaos, maar dat neemt niet weg dat iedereen die er druk mee is een aardig bergje werk verzet :)

Reactie op degene boven mij: 80 heb ik niet 8080 of eigelijk alle andere wel? kan dat ook??
Mail me anders even: RoBBeR_W_M a t Hotmail.com

McLaren \o/

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
ColdRain schreef op 21 juni 2004 @ 07:51:
[...]

NP voor mij ... alles bij elkaar is het zo'n 175 MB MySQL en zo'n 74 MB website en seti-stats. Eventueel draaien we 'n tijdje parallel tot zeker is dat alles goed werkt?
Je weet me wel te vinden >:)
holy hell een website van 74 MB?? wat voor een monstersite moet ik me daarbij wel niet voorstellen????

• DukeBox
  • Laatst online: 16:24
Dat vroeg ik me ook al af.. zeker omdat je normaal data opslaat in een database. Of is de FaQ in BMP's ;)

• Dutchman!
de stekker is er niet uit getrokken, maar het verversen van de kernel ging gisteren fout. Kan het pas vanmiddag oplossen, aangezien nachtwerk tijdens een werkweek me niet echt meer ligt :)

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
Tnx dutchman voor al je inzet. Sinds er al genoeg alternatieven zijn, en ik geen kennis heb van linux of *bsd heb zal k geen voorstel doen.

Veel succes met je appartement.

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

Verwijderd

DSmarty schreef op 21 juni 2004 @ 23:42:
Volgens mij is het herhuisvesten van het domein meer dan voldoende.
Er zijn al ruim voldoende public proxies om eea op te kunnen vangen, weet ze niet allemaal uit het hoofd, maar chaos, nrg en ikzelf draaien sowieso public proxies voor DPC.
(resp: chaos.keyserver.org , energy.keyserver.org en proxy.dsmarty.com (alias dsmarty.keyserver.org))
Wat mij betreft kan dat domein me bij wijze van spreken gestolen worden. Of ik nu dutchman.keyserver.org of yadayada.somewhere.org in m'n ini moet zetten maakt me niet veel uit. Kwestie van een paar klikken en done. Maar ik kan me inbeelden dat het een andere zaak wordt als je niet (makkelijk) aan (een deel van) je clients kan.
Nee, wat mij persoonlijk véél meer interesseert is de history (en dus totaalscore enzo) die ik in anderhalf jaar heb opgebouwd. Dus nu even op chaos of energy gaan flushen kan ik wel, maar dan begin ik weer van 0. En dat is wat een aantal mensen willen vermijden, snappie? :)
Vandaar dat we op zoek zijn naar iemand die de hele boetiek wil overnemen (alsof Dutchman z'n bak daar zou plaatsen) of een manier om de history/stats/logs/whatever te mergen met een andere, bestaande proxy. En optie één lijkt de makkelijkste...

• Pim.

Pim.

Dutch heeft al een legio mogelijkheden om zijn stats onder te brengen dus dat komt vast wel goed :)

• Dutchman!
Je kondigt nog niet aan dat je er mee stopt, of je wordt gehackt. En goed ook. De machine ligt er momenteel uit, en dat kan nog wel even duren :( :( :( :(

Verwijderd

Dutchman! schreef op 24 juni 2004 @ 20:47:
Je kondigt nog niet aan dat je er mee stopt, of je wordt gehackt. En goed ook. De machine ligt er momenteel uit, en dat kan nog wel even duren :( :( :( :(
Goddamn zeg, heeft men nou nergens meer respect voor? Welke idioot heeft daar nou weer baat bij :(

Anyway, het verklaart wel een hele hoop mislukte connecties hier. Dus dank voor het melden Dutchman en succes bij het terug in orde zetten van die bak :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoeveel traffic doet die doos per maand? :)

• ColdRain
D-Raven schreef op 22 juni 2004 @ 11:24:
[...]
holy hell een website van 74 MB?? wat voor een monstersite moet ik me daarbij wel niet voorstellen????
Hehe :) Sedert ik de stats overnam van Sequence, gaat er van elke Seti@Home DPC hitparade die dagelijks wordt gemaakt ook een kopietje naar een aparte folder. Die folder alleen al is intussen een kleine 50 MB :9 Als je een hitparade zoekt van een datum voor dit systeem er was, dan kan je via een (intussen erg ouwbollig) formulier die hitparade alsnog vanuit de database automatisch laten aanmaken.
En dan zijn er nog een hoop logs die wat langer bijgehouden worden dan strikt noodzakelijk.
De website zelf scheert niet zo'n hoge toppen qua traffiek, de volgop pagina al heel wat meer.

• DukeBox
  • Laatst online: 16:24
Tja, als ik de oude history (allemaal apparte html pagina's) bij elkaar optel zit ik op een kleine 3Gb :) nooit geweten...

• Dutchman!
misschien ten overvloede: iedereen die ooit een login op mijn bak heeft gehad met een vaker gebruikt wachtwoord: wachtwoorden veranderen. Alle haches zijn hoogstwaarschijnlijk in handen van een of meerdere scriptkiddies.

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 11:43

CBA

een vat, een vat, een vat !

Ow jammer dat je gaat stoppen Dutchman, maar toch bedankt voor de bewezen diensten. (had nog het nog niet gelezen, kom hier ook niet zo héél vaak meer nadat bijna gans m'n kudde overboord ging).

Uiteraard zou het leuk zijn als onze stats ergens anders verder gaan, en we daarnaartoe kunnen flushen. Van zodra er iets uit de bus komt lees ik het hier wel.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• Wessie
  • Laatst online: 16-02 17:04

Wessie

Noizy Cows Crewmember

X-G schreef op 20 juni 2004 @ 15:19:
hey, misschien is dat niet wat om aan geld te komen om verder te gaan:
CD's branden met de history van DPC Stats, en dan voor 15 euro per stuk.. wil er wel ene hebben :p
*zucht*

Dutchman bedankt voor je inzet!
En vooral veel succes !

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• CBA

CBA

Is de keyserver nu al gesloten van Dutchman ?
Iemand die dit weet?

Als dit zo is zou het vb mogelijk zijn, als ik nu bij Dsmarty ga flushen, dat Dsmarty mijn totaal van dnet overneemt daar op de keyserver, het is zo stom om weer van vooraf aan te moeten beginnen op de keyservers ...

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij wel.
Maar dat is op zich wel bespreekbaar, het is iig uitvoerbaar :)

• Tielemans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2025
He man bedankt voor je uptime _/-\o_ , was net zo lekker aan het stijgen......dan helaas maar een andere servert vinden en opnieuw beginnen.

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:06

radial

Watch out

CBA schreef op 03 augustus 2004 @ 10:57:
Is de keyserver nu al gesloten van Dutchman ?
Iemand die dit weet?

Als dit zo is zou het vb mogelijk zijn, als ik nu bij Dsmarty ga flushen, dat Dsmarty mijn totaal van dnet overneemt daar op de keyserver, het is zo stom om weer van vooraf aan te moeten beginnen op de keyservers ...
DSmarty is het ps misschien ook mogelijk heel de database van dutchman samen te voegen met die van jou? zodat iedereen die eerst bij dutchman flushte nu via jou kan gaan flushen, zodat de blocks die via keyserver.org geflushed zijn (zoals CBA al vermelde) in de stats behouden blijven.

Tevens een motivatie om via jou proxy te gaan flushen >:)

20xSF170s - ozo

• CBA

CBA

Inderdaad, daarom vraag ik het ook, zou wel leuk zijn ;)

Verwijderd

Dutchman zei me (ondertussen al bijna twee weken geleden) dat die proxy hoogst waarschijnlijk niet meer terug komt. Na die hack had ie wat tijd nodig om alles opnieuw op te zetten en wat de proxy en stats betreft is dat de moeite niet meer want binnenkort zou de stekker er toch uitgaan.

Iemand zou de proxy dan overnemen, maar dat is nu blijkbaar ook een dood spoor? De stats behouden zou wel leuk zijn ja. Maar lang houden de koeien het hier niet meer: de buffers vullen hier ondertussen al anderhalve maand -- op vakantietempo maar goed -- dus ik ga toch echt binnenkort wat flushen :P

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04-2025
Als het echt niemand het over wil nemen wil ik het wel doen, maar gaat idd wel wat tijd in zitten, dus ik kan niet op de korte termijn beloven.

• Pim.

Pim.

[eNeRGy] schreef op 14 augustus 2004 @ 13:28:
Als het echt niemand het over wil nemen wil ik het wel doen, maar gaat idd wel wat tijd in zitten, dus ik kan niet op de korte termijn beloven.
Er waren al 3 of 4 mensen die aangeboden hebben de proxy over te nemen (waaronder Soulmaster met een dikke lijn)
Dus volgens mij is er geen gebrek aan belangstelling

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04-2025
Pim. schreef op 14 augustus 2004 @ 15:02:
[...]

Er waren al 3 of 4 mensen die aangeboden hebben de proxy over te nemen (waaronder Soulmaster met een dikke lijn)
Dus volgens mij is er geen gebrek aan belangstelling
ja, en nu zijn we 2 maanden verder.. dus...
Pagina: 1