Toon posts:

Alles weg na fdisk! Recoveryprogramma?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen, in het andere topic dat ik plaatste vanmorgen vroeg ik om een oplossing bij norton ghost. Kwam via een link tot de "oplossing" Iets met een partitie.

Enfin, lekker ff fdisk laten draaien, en op de een of andere manier, daaaaaaag, alles foetsie. Terwijl ik fdisk redelijk beheers dacht ik zo. Kortom, ALLES WEG, 40 gb aan bestanden, muziek, programma's, spellen.

Vraag, hebben jullie ervaring met programma's die misschien toch nog een beetje terug kunnnen vinden??

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Ontrack Easy recovery heb ik hele goede ervaringen mee, programma op andere PC installeren, deze schijf erbij plaatsen, laten screenen en backuppen maar.
http://www.ontrack.com/easyrecoveryprofessional/
kan je een trial downloaden (niet restoren maar je kan wel zien wat hij wel en niet kan recoveren)

[ Voor 34% gewijzigd door vierkant228 op 20-06-2004 14:56 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

PC uit, niets meer schrijven naar de HDD. Kijk dan naar de tips in de Software Algemeen cq. Opslagmedia & I/O Controllers FAQ's :)

Maar wat deed je nu precies met fdisk? Met wat geluk "alleen maar" de partities verwijderd en verder niets gedaan, dan is de kans op redden redelijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb heeeeeeel lang geleden ook een keer zoiets gehad. zie dit topic.

Heb je daar iets aan?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat ik precies deed. Er was een kleine partitie aangemaakt door ghost volgens mij ofzo van heel weinig mb. Die wilde ik verwijderen met f disk, resultaat weten jullie. Ben nu bezig met dat easy recovery, is al een flinke tijd aan het scannen, maargoed

Heb ondertussen wel nieuwe partities aangemaakt, en ook allles al weer geformateerd, volgens mij ken ik het wel schudden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 15:19:
Heb ondertussen wel nieuwe partities aangemaakt, en ook allles al weer geformateerd, volgens mij ken ik het wel schudden
Als je formateert dan kan je het wel schudden dunkt mij.
Als je nu gewoon alleen de partitie indeling had verwijderd zonder de daadwerkelijke data te wissen dan had je nog een kans gehad maar bij een format denk ik dat je het kan vergeten.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:01

ralpje

Deugpopje

Dat ligt er een beetje aan wat voor format het is geweest en of er verder al data op de schijf is geschreven. Een standaard format geeft alleen in de FAT aan dat bepaalde data overschreven mag worden, de data zelf blijft wel staan, todat er daadwerkelijk iets geschreven wordt op die schijf. Die data is dus theoretisch gezien wel terug te halen, hoewel het in de praktijk wat lastiger blijkt te zijn, aangezien bestanden vaak corrupt zijn.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 11:26:
[...]

Als je formateert dan kan je het wel schudden dunkt mij.
Lang niet altijd :) Zelfs na complete formats heb ik met GetDataBack alles terug kunnen halen (zolang er niets nieuws op gezet is) Is helaas geen freeware, maar echt duur om belangrijke gegevens terug te kunnen halen vind ik het ook niet :)

Link: http://www.runtime.org/gdb.htm

Verwijderd

GetDataBack van Runtime software ...

Verwijderd

Yngwie- schreef op 21 juni 2004 @ 11:30:
Lang niet altijd :) Zelfs na complete formats heb ik met GetDataBack alles terug kunnen halen (zolang er niets nieuws op gezet is) Is helaas geen freeware, maar echt duur om belangrijke gegevens terug te kunnen halen vind ik het ook niet :)

Link: http://www.runtime.org/gdb.htm
Das handig om te weten :)
ralpje schreef op 21 juni 2004 @ 11:28:
Dat ligt er een beetje aan wat voor format het is geweest en of er verder al data op de schijf is geschreven. Een standaard format geeft alleen in de FAT aan dat bepaalde data overschreven mag worden, de data zelf blijft wel staan, todat er daadwerkelijk iets geschreven wordt op die schijf. Die data is dus theoretisch gezien wel terug te halen, hoewel het in de praktijk wat lastiger blijkt te zijn, aangezien bestanden vaak corrupt zijn.
Ja dat klopt, ik was even in de war met een optie in linux waarbij je een format met zero fill doet :) (low level format heet dat toch?)

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

hm, maar als je partitieindeling anders is geworden komen de FATs toch ook op andere plekken te staan :?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 09:53
same here... partitie van 220 gig ineens weg

easyrecovery pro weet wel veel terug te vinden maar enkele nadelen:

1 - hij nummert alle files... dus moet je later ook nog alles gaan uitzoeken..
2 - hij mikt alles in 1 map... dus als je veel rars had, staan deze nu door elkaar... (allemaal met een ander nummer.. dus zie dan maar uit te vissen welke bij welke horen).

iemand een betere oplossing? die alle mappen in oude staat kan herstellen? met bijhorende filenames?

naast veel films en mp3, stond er ook schoolwerk en foto's op :|

help!! :(

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 09:53
met getdataback v2.0 practisch hetzelfde...

maar hij mikt bijv nog steeds alles bij elkaar...
bijv paar duizend mp3's die
xxxxxx(nr).mp3 heten :S

zoek dat maar eens uit ... :(

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Fried schreef op 20 augustus 2004 @ 17:15:
met getdataback v2.0 practisch hetzelfde...

maar hij mikt bijv nog steeds alles bij elkaar...
bijv paar duizend mp3's die
xxxxxx(nr).mp3 heten :S

zoek dat maar eens uit ... :(
Mp3's hebben vaak nog wel id3-tags waarmee je iets kan toch? Ik heb in ieder geval al mijn mp3-bestanden netjes hernoemd én de ID3-tags aangevuld en gecorrigeerd. Met een programma als 123Tag kun je die bestandsnamen vervolgens weer in orde krijgen.
Pagina: 1