Toon posts:

Pc ziet cdrom en dvd speler niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Pc ziet onder my computer, de dvd en cdrom speler niet. Bij de device manager staat er deze error bij alle 2 de spelers:

Windows cannot start this hardware device because its configuration information (in the registry) is incomplete or damaged. (Code 19)

Ik heb zowel de dvd als de cdromspeler gedeleted en er opnieuw geinstalleerd maar de error blijft en mijn pc ziet de spelers nog steeds niet. Ook als ik een cd in de spelers doet dan doen ze het niet. Het zal we niet hardware matig zijn want het is wel toevallig dat ze het allebei tegerlijkertijd niet meer doen. Wat kan er aan de hand zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de spelers nu omgewisseld maar het probleem blijft hetzelfde. |:( Weet iemand inmiddels hoe ik dit kan fixen, ik ben radeloos!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 14:17 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zitten je stroomkabels en ide-kabels goed aangesloten.
Ik heb namelijk weleens gehad dat een kabel een beetje scheef in het mobo zat, en dus ook niet goed werkte.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10-2023

TakTiX

Busy@GoT

Geeft ie geen fouten aan elders in de device manager? bij je IDE channels bijvoorbeeld?

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• TakTiX

TakTiX

Busy@GoT

offtopic:
Niet slecht, startpost was later dan fipo En onze post :D als aan mij ligt, komt dalijk dan wel screenshot op :D

Verwijderd

Check je master en je slave. In je bios bij het opstarten kun je je master en je slave zien. Je kunt zien wel apperaat de master is en welke de slave. Pas je jumpertjes achter op je spelers erop aan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even proberen om op aparte IDE kanalen te aansluiten? Zie verder ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed" :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
TakTiX schreef op 29 juni 2004 @ 14:18:
offtopic:
Niet slecht, startpost was later dan fipo En onze post :D als aan mij ligt, komt dalijk dan wel screenshot op :D
Nee hoor, startpost was van 20 juni, fipo van 29 juni :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• TakTiX

TakTiX

Busy@GoT

ZeRoC00L schreef op 29 juni 2004 @ 14:20:
[...]

Nee hoor, startpost was van 20 juni, fipo van 29 juni :)
Damn ja, nu je dat zegt, niet eens gezien, tijd lag ook zo dicht bij elkaar...stupid me kzeg al nix meer O-)

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Werken ze appart van elkaar wel?
Hebben ze het altijd op deze manier gedaan?
Geen gekke dingen gedaan met je pc laaste paar dagen?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Worden ze bij het opstarten van je pc wel herkend??

- Hangen ze beiden aan het secundaire IDE kanaal > deze is misschien uitgeschakeld of defect. Hang een van beiden eens aan het primaire kanaal.

- Probeer een andere IDE kabel

- Kijk of de kabel goed is aangesloten, en of de stroomtoevoer werkt

- Check je jumpersettings

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Ben blij dat ik nu wel reacties krijg. :) Ik heb alleen de error bij de spelers dus niet bij ide-channel ofzo. Apart doen ze het ook niet, heb ik al geprobeerd.
Als ik ze unstal dan ziet de pc ze wel als ik de comp opnieuw opstart.
Ze hebben het altijd gewoon gedaan dus ik snap niet dat ik iets hardwarematig moet doen. Maar goed ik ga nu naar de jumpers kijken. Bedankt voor de tips alvast!

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-02 15:09
Misschien easy cd creator geinstalleerd/verwijderd??

kijk hier dan eens:
http://www.roxio.com/en/s...1GBCKDLAQAMGB3KVMCACAWIV0

Verwijderd

Topicstarter
Jumpers verwisseld, de ene master naar slave gezet en andersom maar probleem blijft.
Ik kan mij herinneren dat probleem zich voor deed nadat ik nero burning rom gedeinstalleerd had. Dit zal dus waarschijnlijk het probleem zijn.

• arend71
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

arend71

Audionut

ik heb hier gisteren nog op gezocht omdat een kennis van mij hetzelfde cdrom pobleem had, het heeft hem geholpen.

Je kunt het volgende
proberen:

Open regedit:
1. Ga naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

2. Verwijder de upperfilter en de lowerfilter
Ditzelfde ook bij ControlSet002 ControlSet003
Dus hetzelfde pad in regedit maar ipv ControlSet001 dus 002 en 003 kiezen. (het kan zijn dat je meer of minder controlsets hebt maar je moet het bij allemaal doen)

3. Reboot

Ben benieuwd of het je lukt.

edit: typo

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon alleen een lowerfilter vinden en heb hem gedeleted. Gereboot en eindelijk hij doet het! Joepie! :) Thnx guys!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 14:59 ]

Verwijderd

Ik kom nergens upperfilter of lowerfilter tegen :( Er staan een stuk of 8 andere maar niks met filter ofzo.... degene die er staan zijn: (standaard) , Class , EnumPropPages32 , Icon , Installer32 , NoInstallClass , SilentInstall , TroubleShouter . Bij ControlSet002 is dit precies hetzelfde. Onder mounted devices wordt de cdrom wel aangegeven en onder 98 en dos doet hij het ook gewoon alleen xp wil hem niet zien.... Kan iemand me verder helpen?

• arend71
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

arend71

Audionut

Mijn oplossing werkt volgens mij alleen wanneer je bij apparaatbeheer de spelers ziet staan met een uitroeptekentje. Het grappige is dat daemon hierna ook gelijk werkte. (in eerste instantie zag je bij daemon geen driveletters staan en nu wel)

Je kunt proberen om aspi drivers te installeren. Via de search kun je die vrij makkelijk vinden.
Pagina: 1