[iMAC / mac os 4.5] messenger

Pagina: 1
Acties:

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik heb hier een Imac (333mhz, 32MB ram) staan met MacOS 8.5.1 erop, ik wil deze graag als keukencomputertje gebruiken met MSN messenger.
Helaas kan ik geen werkende versie voor Mac OS 8.5 vinden via google.
Het lijkt me ook een leuk idee om eindelijk eens met Linux te beginnen. Raad jij me dit aan en zoja; welke distributie dan? Ik wil wel in een grafische omgeving werken.
Het lijkt me ook wel verstandig om er wat geheugen bij te prikken. Dit is gewoon SD-ram toch?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sinds kort hebben we hier een speciaal forum voor, Apple Talk :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat kan best kloppen dat je geen werkende versie kunt vinden, aangezien MacOS 4.5 helemaal niet bestaat :). Dus het is handig om eerste te kijken welke versie van MacOS je werkelijk hebt, voordat we wat voor je kunnen doen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-01 07:49
blaataaps> sorry, daar was ik me nog niet van bewust, maar komt goed uit ;)

daedalus> oeps, MacOS 8.5 natuurlijk.

• Maximus
  • Laatst online: 21:09

Maximus

There is no substitute

volgens mij werkt MSN messenger alleen onder OSX, maar pin me er niet opvast. MSN:mac werkt bij mij iig perfect. Ik heb het dan over de nieuwste versie van de microsoft site:

http://www.microsoft.com/mac/

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik denk dat het lastig wordt. De oudste versie die je bij Microsoft kunt downloaden is 2.5, maar die heeft minimaal MacOS 9.2.2 nodig. Als ik bij Versiontracker kijk is de nieuwste versie die jij kunt draaien zonder te upgraden 2.1. Daar heb je weliswaar MacOS 8.6 voor nodig, maar die is gratis te downloaden. Het wordt denk ik alleen erg lastig om deze versie van MSN te vinden.

Ik denk dat als je echt met MSN Messenger wilt gaan werken je het beste kunt upgraden naar MacOS 9 of MacOS X. Met je huidige configuratie zou je MacOS 9 wel kunnen draaien, maar om het comfortabel te houden zou ik je wel willen aanraden om er geheugen bij te prikken.

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 20-06-2004 14:34 . Reden: spelvouten :P en meer ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Daedalus schreef op 20 juni 2004 @ 14:29:
Daar heb je weliswaar MacOS 8.6 voor nodig, maar die is gratis te downloaden. Het wordt denk ik alleen erg lastig om deze versie te vinden.
Neuh, http://download.info.appl...Mac_OS_8.6_Update.smi.bin
En dan op http://www.sparktech.tk/ Mac messenger halen en je bent klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door dolby op 20-06-2004 14:35 ]

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik bedoelde MSN Messenger 2.1, niet MacOS 8.6 :) Maar bedankt voor je hulp.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

Wat wil je nou precies?

Uitzoeken welk geheugen erin moet kan je zelf wel. Voordat je overweegt linux/bsd/whatever te installeren zou ik eerst eens goed nazoeken welke distro's compatible zijn.
Ook dat kan je gewoon zelf nazoeken.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

Daedalus schreef op 20 juni 2004 @ 14:29:
[...]
Daar heb je weliswaar MacOS 8.6 voor nodig, maar die is gratis te downloaden.
[...]
Zover ik weet is alleen een oude 7.x versie gratis te downloaden.

Anders gaat het om warez, en je weet hoe we daar mee omgaan hier.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 09:40
chem schreef op 20 juni 2004 @ 15:27:
[...]

Hij bedoelt natuurlijk de update van 8.5 naar 8.6. ;)

Verwijderd

Als antwoord op je linux-vraagje:

Ik ben zelf met Yellow Dog Linux aan het spelen geweest en dat kan mij wel degelijk bekoren. Ik zou wel, zoals je zelf al aangeeft, er dan wel een stuk meer geheugen in stoppen.
Voor zover ik weet heeft YDL zelf geen chat-client aan boord om te MSN-en.
ICQ wordt bijvoorbeeld wel default ondersteund.

Aangezien je 333 hebt, zal de installatie waarschijnlijk ook vrij makkelijk geschieden. Dit is namelijk, zover ik weet, een NewWorldRom.
Op oudere Mac's, waar een OldWorldRom inzit (de beige machines) is een de installatie van een linux-variant altijd wat lastiger.

Je kan YDL installeren met bijvoorbeeld Gnome of KDE, dus dan heb je gewoon een grafische interface.

BTW: Ik raad wel aan eerst MacOS (Classic of X) eerst te installeren en daarna Linux.

Verwijderd

- ik kan niet lezen -

veel geluk met je msn messenger...hoewel het me erg omslachtig lijkt om linux te gaan installeren alleen omdat je msn wilt draaien

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 16:52 ]

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

chem schreef op 20 juni 2004 @ 15:27:
[...]

Om eventuele misverstanden te voorkomen: ik bedoelde de update van MacOS 8.5 naar MacOS 8.6. De volledige versie van MacOS 7.5.3 (en 6.0.x) kun je idd gratis downloaden.

• Maximus
  • Laatst online: 21:09

Maximus

There is no substitute

prik er 128mb of 256mb aan geheugen bij en scharrel ergens de install CD's voor OSX op en geniet van een goede mac :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Maximus schreef op 20 juni 2004 @ 17:15:
prik er 128mb of 256mb aan geheugen bij en scharrel ergens de install CD's voor OSX op en geniet van een goede mac :)
Mee eens. Zie mijn specs. ;) :D

kleurbleur.nl

Pagina: 1