Toon posts:

[R9800P]BSOD

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haar0369/bsod_klein.jpg

Deze BSOD kreeg ik gister toen ik mijn pc opnieuw opstartte nadat ik de nieuwste Omega drivers had geinstalleerd (rad_w2kxp_omega_2551).

Ik heb toen m'n pc in veilige modus opgestart en de drivers verwijderd, daarna weer ge-reboot en toen kwam ik wél in windows zonder veilige modus. Na de nieuwste catalyst (wxp-w2k-catalyst-8-02-040515a-015958c) geinstalleerd te hebben kreeg ik weer dezelfde BSOD zodra windows opstart.

Het helpt ook niet om m'n videokaart te verwijderen en dán drivers erop te zetten.

Quote uit de Windows XP en 2000 BSOD guide :
0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Meestal duidt bovenstaande STOP foutmelding op slecht geheugen of een fout in de harde schijf. Of het geheugen goed is kan je testen met Memtest86, de harde schijf kan je testen met een speciaal programma wat geleverd wordt door de fabrikant. Deze programma's zijn in de OM FAQ te vinden.
En dan hebben we nog de volgende errors op de MS site:
"Stop 0x50" in Cache Manager Under High Input/Output Stress
Ki386VdmSegmentNotPresent Causes "Stop 0x00000050" Error Message

....

The information in this article applies to:
Microsoft Windows NT Server 4.0 Terminal Server Edition SP4
Microsoft Windows 2000 Server
Microsoft Windows 2000 Advanced Server
Microsoft Windows 2000 Professional
"STOP 0x00000050" Error Message with Trend Micro Antivirus Software
Al deze errors hebben dus niets met mijn probleem te maken.

M'n videokaart doet het dus goed, maar zodra ik drivers installeer krijg ik die BSOD.

Verwijderd

Topicstarter
Net de drivers van het originele CDtje geinstalleerd en toen ik windows opstartte kreeg ik soort van artifacts en daarna een blauw scherm met:

STOP: c0000415 Unknown Hard Error
Unknown Hard Error

Hij heeft trouwens 1 dag zonder casefans gedraaid met alleen een Zalman heatsink erop. Misschien is hij doorgebrand ofzo? :X

Hmm lijkt me niet... want anders zou hij ook niet moeten werken zonder drivers.... toch? :?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haar0369/artifacts.jpg

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 16:31
kheb exact hetzelfde met een gigabyte 9700 pro, tenminste dat met die beeldcorruptie, BSOD (nog) niet gehad. ik wou ook even nieuwe drivers installeren.

pc boot --> windows logo --> zwart beeld met gekleurde vlakjes erin --> pc hangt

ook de drivers via safe-mode moeten verwijderen.

ben nu dus ook een beetje huiverig om 4.6 erop te lepelen, draait nu op 4.2 zonder probs

dus ook ik zie graag de oplossing voor dit probleem

[ Voor 14% gewijzigd door drienties op 20-06-2004 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijne doet het ook goed op Catalyst 4.2. Alleen met de catalysts heeft m'n videokaart problemen ivm VPU Recoverdinges, dus zo maar ff proberen Omega 4.2 te installeren :)

Thx drienties, misschien moeten we ff een mailtje sturen naar ATi ofzo hierover.

• drienties
tis wel echt een driver probleem volgens mij, tenminste toen ik dit voor het eerst meemaakte draaide mn kaart op standaard snelheid, dus overhitting lijkt me sterk.
het komt echt gelijk met de reboot van de drivers.
ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben.

mailtje naar ati lijkt me zowieso geen slecht idee

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 22:12
dit probleem kom me al te bekend voor:

a-open mobo, amd 2200+, radeaon 9600xt & kingston geheugen.
de combi hardware en drivers ati (en omega) wou niet hierbij ging systeem zwaar hangen (af en toe bij opstarten al).

voor mij werkte de oplossing van fsb en geheugen sync laten lopen. maar dit betekent wel dat m'n geheugen langzamer draait dan dat ie voor gemaakt is...........

als iemand hier andere oplossingen voor denkt te weten graag!!

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

• drienties
bij mij helaas onmogelijk

533Mhz CPU en 266Mhz DDR

maar toch bedankt voor je reactie, misschien dat N2O hier iets aan heeft

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Ik heb al net dezelfde BSOD gehad, ook IRQ NOT LESS OR EQUAL heb ik de laatste tijd last van, wat ik gedaan heb is de originele bios van mijn radeon kaart er terug ingeflashed, tot nu toe geen probs, alleen 1* een crash to desktop met diablo2.

• drienties
heb de originele bios er al inzitten, weet niet hoe et met N2O zit maar bij mij zal dit niet helpen

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Meestal duidt bovenstaande STOP foutmelding op slecht geheugen of een fout in de harde schijf. Of het geheugen goed is kan je testen met Memtest86, de harde schijf kan je testen met een speciaal programma wat geleverd wordt door de fabrikant. Deze programma's zijn in de OM FAQ te vinden.
Heb je dit dan nog niet gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
profweirdo schreef op 20 juni 2004 @ 18:10:
dit probleem kom me al te bekend voor:

a-open mobo, amd 2200+, radeaon 9600xt & kingston geheugen.
de combi hardware en drivers ati (en omega) wou niet hierbij ging systeem zwaar hangen (af en toe bij opstarten al).

voor mij werkte de oplossing van fsb en geheugen sync laten lopen. maar dit betekent wel dat m'n geheugen langzamer draait dan dat ie voor gemaakt is...........

als iemand hier andere oplossingen voor denkt te weten graag!!
Bij mij draaien ze volgens mij al synchroon
corpseflayer schreef op 20 juni 2004 @ 18:53:
Ik heb al net dezelfde BSOD gehad, ook IRQ NOT LESS OR EQUAL heb ik de laatste tijd last van, wat ik gedaan heb is de originele bios van mijn radeon kaart er terug ingeflashed, tot nu toe geen probs, alleen 1* een crash to desktop met diablo2.
Hier zit de originele bios nog op, dus daar kan het ook niet aan liggen.
RoamoR schreef op 21 juni 2004 @ 23:57:
[...]

Heb je dit dan nog niet gedaan?
Nee nog niet, want het lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar ik zal het proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
/me duwt deze draad wat omhoog Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haar0369/full.gif

M'n HDD en m'n mem zijn prima in orde btw.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 19:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net heb ik memtest gedraaid, en na een uur had hij 167 errors in test5... :( Morgen ff garantie claimen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu weer werkend RAM in m'n PC, maar nogsteeds geeft hij dezelfe BSOD als ik drivers installeer :'(

drienties heb jij al wat meer info over wat het kan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Windows opnieuw geinstalleerd. In deze volgorde:

Windows
Windows Update
VIA4in1
Laatste Omega.

En toen gaf hij weer dezelfde fout. MAAAARRRRRRRRRRR op 4X AGP doet hij het wel _/-\o_ :D !!!

Dus... mobo brak ofzo :?

/me gaat ff zoeken over die agp shit

• drienties
sorry voor deze schop van +- 2 maanden, maar wil nog even mijn oplossing posten voor het geval iemand dit topic ooit vind via de search.

Bij mij werd het probleem opgelost door eerst de 4.2 driver te installeren(deze werkte altijd al)

Vervolgens de 4.3 driver (zonder control panel), hierna kon ik gewoon weer de nieuwste driver installeren zonder problemen(4.8 in mijn geval)

AGP 4x en fast writes e.d uitschakelen hielp bij mij niet

[ Voor 8% gewijzigd door drienties op 06-09-2004 12:12 ]

Pagina: 1