[php] Public write rechten?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-03 23:28
Op mijn site kan je inloggen en daarna een klein html bestandje zien en veranderen. Maar om dat te laten werken moet ik de CHMOD rechten ook op 'write' zetten voor public om het te laten werken. Kan iedereen die file dan veranderen als je geen password hebt? Of is het dan wel redelijk veilig?

[ Voor 5% gewijzigd door kramer65 op 20-06-2004 14:01 ]

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Op zich kan niemand van buitenaf je bestand aanpassen, alleen wel elke gebruiker die binnen is.

Je kunt met chown ook www-data eigenaar maken van het bestand :)
www-data is de standaard user voor apache.

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als die pagina gewoon publiek bereikbaar is en jij kunt editen en veranderen etc dan kan iedereen dat toch?

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-03 23:28
KompjoeFriek schreef op 20 juni 2004 @ 14:02:
Op zich kan niemand van buitenaf je bestand aanpassen, alleen wel elke gebruiker die binnen is.

Je kunt met chown ook www-data eigenaar maken van het bestand :)
www-data is de standaard user voor apache.
Je moet natuurlijk wel een password hebben om daar te komen. Dus dat is wel okee. Maar "www-data eigenaar maken van het bestand"??? Wat wil dat precies zeggen?

Ik en enkele anderen (stuk of 5 tot 10 anderen) moeten erbij kunnen. Daarom moet het niet alleen kunnen als je webmaster/admin bent. Dus dan is het zo goed toch?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik zie hier geen programmeerprobleem in; er komt immers geen regel code bij kijken. :) Jouw probleem ligt op het gebied van configuratie; welke rechten krijgt een bestand, wie is eigenaar. Dit zijn zaken die we in Programming & Webscripting niet bespreken.

Normaliter zou dit in NOS of SA thuishoren. Ik heb alleen uit betrouwbare bron vernomen dat als ik dit verplaats, ze op rituele wijze minder plezante dingen met mij gaan uithalen, dus daarom verplaats ik deze niet. :)

Verder denk ik dat je met bovengenoemde tips wel een eind verder moet kunnen komen. Mocht je er dan nog niet uit komen, open dan in het juiste forum een topic. Let wel op de daar geldende policy; topics welke daar goed vindbaar zijn met Google of in de FAQ gaan daar dicht. :)

Deze gaat in ieder geval dicht. :)

[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 20-06-2004 14:14 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.