Toon posts:

Wanadoo email smtp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wanadoo account, ik heb de instellingen goed staan in incredimail, dus zowel pop.wanadoo.nl als smtp.wanadoo.nl.

Als ik via incredimail een mail verstuur via hotmail komt het wel aan, maar met de wanadoo instellingen niet, bij een kennis staan de instellingen precies tzelfde, maar daar werkt t wel, vreemd?

Hoe krijg t nu werkend, webmail werkt wel, maar dit wil ik niet.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

oeps, je bedoelde wanadoo ipv Freeler!

[ Voor 93% gewijzigd door slaay op 20-06-2004 22:42 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Weet je zeker dat je via wanadoo verbonden bent? en welke melding krijg je terug van smtp.wanadoo.nl in je mailbox?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Werkt het met Outlook Express wel bijv. ?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 16:45
Is je internetverbinding ook van wanadoo, zo niet vul de smtp server van je provider in!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
jjbstolk schreef op 20 juni 2004 @ 23:57:
Is je internetverbinding ook van wanadoo, zo niet vul de smtp server van je provider in!
Provider X zal op zijn smtp-server geen mail relayen van provider Y hoor, dus dat gaat óók niet werken :)

• MichelG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:25
Als je via de kabel internet van wanadoo dan moet het zijn pop.cablewanadoo.nl en smtp.cablewanadoo.nl in plaats van pop.wanadoo.nl en smtp.wanadoo.nl ;)

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Osiris schreef op 21 juni 2004 @ 00:02:
[...]

Provider X zal op zijn smtp-server geen mail relayen van provider Y hoor, dus dat gaat óók niet werken :)
juwel hoor, ik gebruik al jaren DDS voor mn mail en kan ook al jaren mail versturen via de smtp van de provider die ik op dat moment gebruik (chello/ of freeler-inbel etc).

of bedoel je toevallig iets anders? :)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

MichelG schreef op 21 juni 2004 @ 00:06:
Als je via de kabel internet van wanadoo dan moet het zijn pop.cablewanadoo.nl en smtp.cablewanadoo.nl in plaats van pop.wanadoo.nl en smtp.wanadoo.nl ;)
Helaas, maakt geen fuck uit

cablewanadoo, wanadoo of zelfs gewoon mail.wanadoo.nl -alledrie werken hetzelfde.
Gully schreef op 21 juni 2004 @ 00:14:
[...]

juwel hoor, ik gebruik al jaren DDS voor mn mail en kan ook al jaren mail versturen via de smtp van de provider die ik op dat moment gebruik (chello/ of freeler-inbel etc).

of bedoel je toevallig iets anders? :)
Wanadoo is heeeeel specifiek -geen smtp van Wanadoo = niet je mail naar buiten sturen :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 01:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze melding geeft ie aan met outlook express :

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.wanadoo.nl', Server: 'smtp.wanadoo.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.wanadoo.nl', Server: 'pop.wanadoo.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E

Verwijderd

2x foutmelding, heb je twee accounts in een identiteit staan in outlook express?

tik er es eentje uit...

en heb je een firewall geinstalleerd staan?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 18:08:
2x foutmelding, heb je twee accounts in een identiteit staan in outlook express?

tik er es eentje uit...

en heb je een firewall geinstalleerd staan?
misschien heb je hier of hier iets aan?

[ Voor 12% gewijzigd door Gully op 21-06-2004 19:37 ]

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Topicstarter
k heb wel een firewall aanstaan(norton) , maar via incredimail verstuurd ie wel met hotmail dus daar ligt t niet aan.

K heb t via de msdos box met telnet geprobeerd en de melding luidt :

Disconnect because authentication is too long

Wat is hier nu t probleem dan?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je Wanadoo Free hebt, dan kan je de SMTP van Wanadoo NIET gebruiken als je NIET in hebt gebelt bij Wanadoo... Je zal dan een andere SMTP moeten gebruiken (bijv. van je provider) je kan dan wel gewoon met je Wanadoo-adres mailen, maar via een andere SMTP

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 21-06-2004 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wanadoo lite, k neem aan dat k wel kan mailen via de smtp van wanadoo toch?

Verwijderd

smtp.wanadoo.nl of mail.wanadoo.nl

Met ADSL doe ik echter niets hier dus dan zou ik t verder niet weten.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 08:55

sjaak

un giorno credi

Hotmail gaat via http, niet via een pop/smtp poort. Ik zou zeggen, gooi die firewall er ff af en kijk of het werkt. Norton vangt namelijk die mailrequests af en kan er zo voor zorgen dat de boel in de soep loopt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 20:04:
Ik heb wanadoo lite, k neem aan dat k wel kan mailen via de smtp van wanadoo toch?
Ja dan zou het moeten kunnen ja, zou je dan bij de topicstart even aan kunnen geven dat het om Wanadoo lite gaat? Anders is het voor sommige mensen gissen... ;)

Verder zou je natuurlijk ook de helpdesk van Wanadoo kunnen bellen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Met Norton aan of uit kan k gewoon pingen naar smtp.wanadoo.nl, hij geeft 3 x een reply, dus daar ligt t ook niet aan , k begrijp er nix van.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 08:55

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 22:14:
Met Norton aan of uit kan k gewoon pingen naar smtp.wanadoo.nl, hij geeft 3 x een reply, dus daar ligt t ook niet aan , k begrijp er nix van.
Tja, dat gaat toch weer over een ander poortje dan 25/110.... Maar het hoeft niet maar lijkt me dat je toch wel wil weten waar het aan kan liggen en ik zeg niet dat het het probleem opgelost maar ik maak vaak genoeg mee dat het wel weer werkt.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Ik had 7 maanden geleden nog Wanadoo, kon gewoon emails verzenden van mijn fastmail email via de SMTP server van Wanadoo..

Ook met de Tiscali smtp server kan het gewoon...

Maarja best mogelijk dat Wanadoo wat minder lief is geworden...
Dan kun je dus alleen met een wanadoo email account emails via hun smtpserver sturen

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Ik raad je aan Norton de deinstalleren en opnieuw opstarten...
uitschakelen helpt niet altijd...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ja Norton(wat zijn we daar blij mee(vooral met die crashende Outlook Spamfilter)). heb ik laatst ook gehad. Norton Proxy service is veeet gaar en werkt voor geen meter. Eruit met die handel en dan werkt het wel weer. Gewoon NIS/NSW 2003 erop en geen problemen meer.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Dit bericht kreeg k van de Wanadoo helpdesk terug :

Geachte mevrouw, mijnheer,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij zijn onze mailservers aan het migreren. Hierdoor kunt problemen ondervinden bij het inloggen, versturen of ontvangen van mail. De migratie zal enige tijd in beslag nemen. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Wanadoo Helpdesk

Wanadoo, 10 jaar internetervaring

TRACKING NUMBER: A00004787835-00008069592

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er eindelijk uit, het probleem lag bij Norton personal
firewall, na deze gede-installeerd te hebben werkte het ineens wel.
Pagina: 1