Sony DWU-10A doet vaag, DVD klaar, maar toch niet

Pagina: 1
Acties:

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:45
hallow mensen

ik heb weer een vaag probleem hier, namelijk het volgende:
sinds 1 week doet me dvd brander nogal vaag. als ik een dvd brand op 2.4 speed dan gaat dit allemaal goed, dvd+r van traxdata..
met een beetje hd gekraak tussendoor krijg ik dan toch een goed dvdtje...

maar als ik met me princo dvd-r's op 4x wil branden, dan begint nero te flippen, of me brander :)
want als ik dus op 4x brand dan zie ik tijd resterend, 0:00 minuten terwijl de dvd pas op 46% ofzo is....
afijn, de dvd wordt keurig netjes verder gebrand, maar ik vind het maar irri hoor....
dit proces heeft dan 12 minute geduurd, normaal voor 4x dvdtje branden
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familie.braspenning/stfu/GoT/nero.JPG
klik voor groter, anders hele layout verneuking... beetje wazig maar toch, hij doet het wel goed, als je em helemaal vergroot...

als de dvd uiteindelijk op 100% is, dan heeft ie er 29 minute over gedaan, gewoon 2.0 speed dus!! daarvoor heb ik geen 4x dvd brander.... :(

wat ik al geprobeerd heb om het op te lossen:
1) gesearched, probleem niet kunnen vinden
2) nero opneiuw geinstalled, zelfde probleem
3) andere versies geprobeerd van nero, ook nix
4) andere -r schijfjes gebruikt, nog het probleem...
5) dvd brander in een andere pc geprobeerd, same problem..
6) firmware upgegrade, ook niets....

zucht, en nu?

ik zat er zelf aan te denken dat me pc het niet aan kon, maar eerst heeft ie het ook goed gedaan, en nu dus niet meer.... vage shit allemaal :P
alvast bedankt... ;)

EDIT: tis een sony dw-u10a

specs pc:
athlon 2400xp
512 ddr
nero 6.0.0.11

[ Voor 3% gewijzigd door enira op 20-06-2004 12:47 ]

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Princo is dikke ruk-media en werkt niet al te best op de Sony DWU-U10A(OEM versie van de DRU-500A).
Probeer gewoon eens andere -R media zonder Princo dye

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ikzelf gebruik al tijden 4x princo -r schijfjes. Iedereen zegt dat ze ruk zijn, uit de tests op cdrinfo bijvoorbeeld komen ze ook al niet al te best uit de test met redelijk wat errors (die overigens door de drive opgevangen worden, het is niet zo dat je data verloren gaat) maar heb nog nergens, maar dan ook nergens problemen met deze media gehad. Ik brand ze op een NEC1300A, die stookt ze idd ook maar op 2speed, en op een pioneer 107D, die doet ze wel op 4x. Daarbij moet ik wel opmerken dat de NEC het iets beter lijkt te branden. Wanneer ik data stook is die uit de nec stoker sneller weer in te lezen dan bij de pioneer, als ik daarmee gestookt heb heeft de drive wat meer moeite met lezen.

Met andere woorden: Princo's zijn niet de allerbeste... afhankelijk van je brander. Voor mij persoonlijk werken ze prima, elke standalone kon tot nu toe mijns chijfjes afspelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Rataplan_ op 21-06-2004 00:02 ]

• enira
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 23:51:
Princo is dikke ruk-media en werkt niet al te best op de Sony DWU-U10A(OEM versie van de DRU-500A).
Probeer gewoon eens andere -R media zonder Princo dye
waarom werkte het eerst dan wel goed?
:/
Rataplan_ schreef op 21 juni 2004 @ 00:02:
Ikzelf gebruik al tijden 4x princo -r schijfjes. Iedereen zegt dat ze ruk zijn, uit de tests op cdrinfo bijvoorbeeld komen ze ook al niet al te best uit de test met redelijk wat errors (die overigens door de drive opgevangen worden, het is niet zo dat je data verloren gaat) maar heb nog nergens, maar dan ook nergens problemen met deze media gehad. Ik brand ze op een NEC1300A, die stookt ze idd ook maar op 2speed, en op een pioneer 107D, die doet ze wel op 4x. Daarbij moet ik wel opmerken dat de NEC het iets beter lijkt te branden. Wanneer ik data stook is die uit de nec stoker sneller weer in te lezen dan bij de pioneer, als ik daarmee gestookt heb heeft de drive wat meer moeite met lezen.

Met andere woorden: Princo's zijn niet de allerbeste... afhankelijk van je brander. Voor mij persoonlijk werken ze prima, elke standalone kon tot nu toe mijns chijfjes afspelen.
ben ik hetniet helemaal mee eens, ik vang juist weer op van anderen dat de schijfjes 1 vd besten zijn, 4x princo -r...

ik zal wel eens andere schijfjes proberen dan....

[ Voor 66% gewijzigd door enira op 21-06-2004 07:03 ]

Verwijderd

De kwaliteit van Princo is nogal wisselvallig, zo kan in 1 batch bij je leverancier de kwaliteit verschillen van slecht tot goed en alles daartussen. In ieder geval zijn de ervaringen nogal verdeeld, veel branders hebben er gewoon moeite mee, reden waarom je dit soort schijfjes ook vaak ziet verschijnen in het '2e hands' circuit.

Post evt. een Nero logje om te zien of daar nog wat verbeterd kan worden - of wellicht iets nieuws boven komt drijven ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 07:25 ]

• enira
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 07:24:
De kwaliteit van Princo is nogal wisselvallig, zo kan in 1 batch bij je leverancier de kwaliteit verschillen van slecht tot goed en alles daartussen. In ieder geval zijn de ervaringen nogal verdeeld, veel branders hebben er gewoon moeite mee, reden waarom je dit soort schijfjes ook vaak ziet verschijnen in het '2e hands' circuit.

Post evt. een Nero logje om te zien of daar nog wat verbeterd kan worden - of wellicht iets nieuws boven komt drijven ;)
ok, zal er aan denken als ik me dvd brand dalijk :)

EDIT: zo, me dvdtje is klaar, wederom hetzlefde probleem weer met die princo's
hier een logje...

log :)

[ Voor 14% gewijzigd door enira op 21-06-2004 20:01 ]

• enira
schopje?

tis na 24 uur, dus mag :P

Verwijderd

jarnotjuh schreef op 21 juni 2004 @ 18:16:
[...]

ok, zal er aan denken als ik me dvd brand dalijk :)

EDIT: zo, me dvdtje is klaar, wederom hetzlefde probleem weer met die princo's
hier een logje...

log :)
Pak eerst eens andere media voordat je je topic omhoog schopt

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-03 15:23

yGiDoRp

Sawasdee

Flash hem naar een DRU-500 en update de firmware dan naar de nieuwste versie. FF googelen en dan zou je genoeg hits moeten vinden.

Suc6

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• enira
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 11:55:
[...]

Pak eerst eens andere media voordat je je topic omhoog schopt
die doen het wel gewoon goed, verbatim, ook 4x, doen het goed hoor...
maar die princo's hebben het ook goed gedaan, tot sinds 1 week terug....

EDIT: ennuh, ik ga niet liggen flashen, te riskant vind ik dat...
moet gewoon goed werken :>

[ Voor 15% gewijzigd door enira op 23-06-2004 18:54 ]

Verwijderd

DIT: ennuh, ik ga niet liggen flashen, te riskant vind ik dat...
moet gewoon goed werken
Je weet dat die firmware updates er ook zijn om beter jouw media te ondersteunen? Ik raad je iig aan om de brander wel met de originele firmware up-to-date te houden, vooral als je nogal twijfelachtige media gebruikt.
De afweging om hem te flashen met een aangepaste firmware is dan weer een ander verhaal ;)

edit:
CdRomPeripheral : Generic DVD-ROM 1.0 d346prt Port 2 ID 0 DMA: Off
DMA aanzetten indien mogelijk, dat zorgt voor minder CPU belasting en een vloeiender brand/leesafhandeling.
Check supported media : Disabled (0)
Voor betrouwbaarder branden kun je deze beter inschakelen
19:25:43 #1000 Text 0 File Writer.cpp, Line 318
19:25:43.847 - SONY DVD RW DW-U10A : Queue again later (Intervall : 11msec)
1000 keer je brander die gequeued wordt :?
WriteBufferSize: 74448896 (0) Byte
Tip: Nero ultrabuffer limiet opheffen/ophogen

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 04:28 ]

• enira
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 04:20:
[...]
Je weet dat die firmware updates er ook zijn om beter jouw media te ondersteunen? Ik raad je iig aan om de brander wel met de originele firmware up-to-date te houden, vooral als je nogal twijfelachtige media gebruikt.
De afweging om hem te flashen met een aangepaste firmware is dan weer een ander verhaal ;)

edit:
[...]
DMA aanzetten indien mogelijk, dat zorgt voor minder CPU belasting en een vloeiender brand/leesafhandeling.

[...]
Voor betrouwbaarder branden kun je deze beter inschakelen

[...]
1000 keer je brander die gequeued wordt :?

[...]
Tip: Nero ultrabuffer limiet opheffen/ophogen
die dma staat uit omdat dat me virtual drive is, van deamon tools, van die sony staat ie netjes aan....

hoe kan ik dat inschakelen dan...?

ik snap niet wat je met die 1000x bedoeld, hoe op te lossen?

over die buffer, zie ik niet echt zitten....

en tja, die firmware he, ik zal er vanavond eens ff naar gaan kijken :)

Verwijderd

Voor een virtualdrive is DMA inderdaad onnodig :)

'Check supported media' is geloof ik de SmartBurn optie in Nero.

Over die 1000x 'Queue again later': blijkbaar wordt om één of andere reden elke keer je brander in de halt gegooid. Dat zou bijvoorbeeld kunnen komen door lees/brandfouten. Een (officiële) firmwareupdate zou daar dan eventueel wel wat kunnen oplossen, vooral als die brandfouten komen omdat de media niet goed herkend wordt door de drive waardoor er met de verkeerde snelheid/write-strategy wordt gebrand.
Een andere mogelijkheid is dat het gewoon de burnproof is die 1000x ingrijpt. In dat geval moet je gewoon de PC wat meer rust gunnen tijdens het branden, Nero met hogere prioriteit branden of gewoon op een lagere snelheid branden.

Overigens zijn Nero logs meestal een stuk langer (nou ja, niet langer, maar er staat dan wat meer extra info in) dan waar de jouwe ophoud. Hetzij staat er dan gelijk ook bij of hij succesvol is, of waardoor hij uiteindelijk resulteerd in een failure. Had je de log toevallig ingekort?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 07:29 ]

• enira
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 07:16:
Voor een virtualdrive is DMA inderdaad onnodig :)

'Check supported media' is geloof ik de SmartBurn optie in Nero.

Over die 1000x 'Queue again later': blijkbaar wordt om één of andere reden elke keer je brander in de halt gegooid. Dat zou bijvoorbeeld kunnen komen door lees/brandfouten. Een (officiële) firmwareupdate zou daar dan eventueel wel wat kunnen oplossen, vooral als die brandfouten komen omdat de media niet goed herkend wordt door de drive waardoor er met de verkeerde snelheid/write-strategy wordt gebrand.
Een andere mogelijkheid is dat het gewoon de burnproof is die 1000x ingrijpt. In dat geval moet je gewoon de PC wat meer rust gunnen tijdens het branden, Nero met hogere prioriteit branden of gewoon op een lagere snelheid branden.

Overigens zijn Nero logs meestal een stuk langer (nou ja, niet langer, maar er staat dan wat meer extra info in) dan waar de jouwe ophoud. Hetzij staat er dan gelijk ook bij of hij succesvol is, of waardoor hij uiteindelijk resulteerd in een failure. Had je de log toevallig ingekort?
bedankt voor de info, erg nuttig
over die log: nee, heb gewoon de log opgeslagen, dat was het...

ennuh, firmware upgrade wil ik wel gaan doen, maar staat mijn brander nie bij....
ik had al wat rond gechecked op het internet(en deze faq uiteraard), zie nu een 1.1e firmware staan, heb deze ook gedownload, maar ik durf het niet goed aan...

toch nog maar eens beter op zoek gaan naar de firmware, want ik heb nu voor 38 euri 100x 4speed princo's -r ingekocht :) moet wel geod gaan werken dan....

iemand nog een linkje met OFFICIEELE firmware sites?
thnx alvast :)

• enira
echt niemand? :'(

http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=1504
heb zelf dus wel het 1 en ander gezocht, maarre, overal stuit ik op de vraag of ze wel officieel zijn....

wie helpt me...

• enira
en nog maar een schopje?? :>

Pagina: 1