Ik wil over een tijdje gaan beginnen met het bouwen van een stand-alone MP3/WAV speler. Nu heb ik al een AMD XP2000 cpu + harddisk + moederbord met video en audio, netwerk etc. on board. Dit alles ga ik inbouwen in een 19inch kastje. Ik wil graag op deze stand alone unit een windows besturingsysteem + bpm studio gaan installeren. Maar ik wil alles gaan bedienen en controleren via het netwerk vanaf mijn laptop. Is dit mogelijk? Het liefste zou ik eigelijk willen dat wanneer ik de unit inschakel ik alles (dus het opstarten etc.) al vanaf mijn laptop in de gaten kan houden. Wie kan mij helpen?
Verwijderd
DIt is goed mogelijk met een remote control programma.
RealVNC(gratis)
Of Remote Administrator (radmin) www.radmin.com)
RealVNC(gratis)
Of Remote Administrator (radmin) www.radmin.com)
Is eigenlijk niet echt een CME vraag. VNC kan dat prima, of anders Remote Desktop van MS zelf (XP Pro en server edities only) Het opstarten in de gaten houden lukt niet, maar das eigenlijk ook niet boeiend.
Het opstarten leek me wel handig voor als er ooit eens iets mis zou gaan ofzo? Ik wist niet dat BPM een ingebouwde webserver had, heb het nog nooit in mijn versie gezien. Weet iemand ook welkeversie dit heeft en hoe ik hiermee BPM kan benaderen vanaf de laptop?
Hier is zoveel software voor te vinden, het zit zelfs in sommige Windows-versies ingebouwd (Terminal services/remote desktop). Slotje dus.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()