Toon posts:

Compaq 3200 array controller geeft fout 1785

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Melding 1785 is:"Drive array not configured".
Er staat bij dat je adu (array diagnostic utility) moet laden, maar dat kan (voor zover ik heb gezien) alleen als je een os hebt geinstalleerd.
Maar volgens mij zou ik ook die controller moeten configureren met acu (array configuration utility) alleen die geeft de fout "The compaq array configuration utility could not detect any array controllers in the system" (foutcode 15001)

Ik weet dus echt niet meer wat ik nu moet doen als iemand nog suggesties heeft dan zou ik die graag horen

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:07
Je kan je array controller configueren met smartstart. Hiermee kan je idd via ACU je array controller configueren. Mocht je deze niet hebben, dan kan je de dos versie er even van mailen. Dit zijn 2 diskettes. Laat het me dan effe weten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle antwoord maar acu werkt dus niet die gaf de error die ik in de eerst post ook al heb beschreven maar ik zou wel graag jou versie van acu hebben misschien dat die wel werkt.
alvast bedankt voor je moeite

Verwijderd

heb je geen smartstart cd ?
Daarmee zou je moeten kunnen booten en je array configureren..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 12:30:
heb je geen smartstart cd ?
Daarmee zou je moeten kunnen booten en je array configureren..
Nee ik heb jammer genoeg geen smartstart cd en ik kan er ook niet zo gauw een download lokatie voor vinden.
Als iemand hem heeft houd ik me aanbevolen

Verwijderd

je kan ook ACU van diskette starten, kan je downloaden van de compaq/hp site.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 14:36:
je kan ook ACU van diskette starten, kan je downloaden van de compaq/hp site.
Zoals ik boven al zei dat heb ik gedaan maar dat werkt niet omdat hij dan de driver niet laad voor de array controller en hem dus niet vind.
Acu is namelijk gemaakt om te draaien met windows 3.1 of nt of 2000

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Kun je die tijdens de POST niet configureren. Voor zover ik het weet, kun je de array daar ook instellen

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Topicstarter
megatronics schreef op 20 juni 2004 @ 14:47:
Kun je die tijdens de POST niet configureren. Voor zover ik het weet, kun je de array daar ook instellen
Je bedoelt met F10, dit werkt niet omdat ie dan op de diskette gaat vragen van acu (array configuration utility) en daarvoor moet er een driver geladen worden die er niet is

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij Compaq Servers is het tijdens de POST zo dat je tijdens het initaliseren van de array controller ook een toetsencombinatie geeft (volgens mij Alt H) om de array configuratie op te starten. ,isschien is dat bij jou ook mogelijk.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Heb je meer info ? b.v. zit die 3200 in een compaq server? Dat maakt nogal wat verschil namelijk, b.v. de smartstart cd's vertikken het op mijn dual p3 MSI mobo en moest ik creatief voor zijn.

ps. als ie naar de klote is heb ik nog wel een 3200 in de aanbieding :)

@megatronics
Zo ver ik weet kan je alleen de 5xx serie eindelijk eens configen door een onboard bios. De 3200 iig niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
3200 zit in een compaq polian 5500 ik had ook een proliant 3000 maar die is net doorgebrand bij de vrm echt heel erg kut ;(
Die 3200 kan je volgens de verhalen alleen via de smartstart cd configgen of door er een ide schijf aan te hangen en daar w2k op te knallen en daaruit acu te laden.
Die 3200 controller is zover ik kan zien goed maar zoals ik al zei heb ik nu ook nog een donor proliant dus.......
Als je meer wilt weten laat het me dan aub weten

Verwijderd

Even smartstarten die hap dan, hopelijk heb je de cd's zo niet dan kan je ze hier in rotje knor wel even ophalen.

ACU voor dos heb ik ook nooit werkend gekregen met een 3200. Kan evt wel een image maken van smartstart 5.x of 6.x voor je

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 16:05:
Even smartstarten die hap dan, hopelijk heb je de cd's zo niet dan kan je ze hier in rotje knor wel even ophalen.

ACU voor dos heb ik ook nooit werkend gekregen met een 3200. Kan evt wel een image maken van smartstart 5.x of 6.x voor je
Kijk zo komen we ergens, heb geen smarstart cd die image zou je me dus zeker erg mee helpen.
Maar misschien moeten we die image ander maar even via msn of mail doen want ik weet hoe tweakers dat beschouwt
Heel erg bedankt voor alle moeite die je doet trouwens

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 16:26 ]

• Rolfie
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 14:42:
[...]

Zoals ik boven al zei dat heb ik gedaan maar dat werkt niet omdat hij dan de driver niet laad voor de array controller en hem dus niet vind.
Acu is namelijk gemaakt om te draaien met windows 3.1 of nt of 2000
Nope het is ook mogelijk om oude diskette images te gebruiken. Hiermee boot je van 1 floppies, waarna ACU opgestart wordt.
Smartstart 6 werkt niet met oude proliants. 5.5 Wel

[ Voor 18% gewijzigd door Rolfie op 21-06-2004 13:32 ]

Verwijderd

Hmmm tja ik heb het zelfde probleem open niet een nieuw topic gezien deze hier al staat.

Ik heb dus ook een proliant 5000 server van school gekregen ,tja ze zouden hem weggooien dus ik zie dan neem ik hem mee.

mja geen flauw idee waar ik dus aan begonnen was ben al 3 dagen bzig om dat ding startend te krijgen mja ik zit dus ook met die array controller die die niet geconfigd heeft.

mja dit krijg ik dus in beeld
prosessor 1 slot 9 initialized at 166mhz
prosessor 2 slot 9 initialized at 166mhz
172-EISA configuration nonvolatile memory invalid
initatiolasation aborted

slot 4 compaq SMART-2/p Array Controller (version 1.36) 0 ogical drives
1785-slot 4 Drive array not configured
run compaq array configuration Utility

scsi device detected system board , scsi ID 5 compaq crd-z54v

run system configuration

Nou las ik hier dus ook over die smartstart cd's of disks mja me cdrom speler zit ie dus ook niet.
dus heb ik daar wel wat aan.
Verder zit er win me op. en met fdisk ziet ie dus ook geen schijven hoe los ik dit op?
Heb van hp site al het 1 en ander gedownload maar ik schiet er nie veel mee op.

Als dus iemand de goede drivers heeft of weet waar ze op de site staan vertel het me dan.
M.v.G.
Leo

• Rolfie
Wat je moet doen is eerst je server configureren. Via de diskettes versie. Hierna kan je array configureren, ook met een diskette versie. Deze versies zijn niet meer te downloaden bij compaq. Maar ik hem ze hier liggen op de zaak. Ik kan ze wel effe mailen naar je, maar mag bij elkaar is het geloof ik 6 * 1.44Mb, kan jij dit ontvangen op je Email account?

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:33
Is dit wat:

http://h18023.www1.hp.com...er/us/download/13227.html

Compaq System Configuration Utility
version 2.58 A (17 Jan 02)

• Rolfie
C4l1m3r0 schreef op 07 juli 2004 @ 13:21:
Is dit wat:

http://h18023.www1.hp.com...er/us/download/13227.html

Compaq System Configuration Utility
version 2.58 A (17 Jan 02)
Hiermee kan je idd je server configueren. Ik dnek dat er alleen niet je array software in zit.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:51

Shuriken

Life is all about priorities

Voor de 2P/L is ook een losse ACU diskette. Maar als het allemaal echt niet lukt kan je ook het volgende doen:

Hang even in je gewone pc. Start windows en installeer daar de driver en de utility. Dan kan je em configureren en vervolgens plaats je em weer terug in de server. Dat heeft voor mij ook gewerkt.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Pagina: 1