Sweex ADSL router Annex/B

Pagina: 1
Acties:

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb onlangs een Sweex ADSL router Annex/B gekocht en deze werkt op zich prima. Heb een intern netwerk aangesloten op de router met Planet ADSL account en ze kunnen allemaal surfen.

Nu heb ik in dat netwerk echter 2 servers staan, waarbij op de ene een SSH deamon draait, en op de andere een webserver. Ze hebben beide een statisch IP adres. Ik heb deze beide netjes in de virtual server configuratie toegevoegd, zodat poort 22 (SSH) wordt doorgestuurd naar de ene computer en poort 80 (HTTP) wordt doorgestuurd naar de andere.

Alleen werkt dit niet. Ik kan niet van buitenaf connecten met poort 22 of 80. Zowel private als public poort zijn dezelfde, de ingevoerde ip adressen kloppen en de hosts laten toegang toe (dus de SSH en HTTP werken). Het probleem zit bij de router die het verkeer niet doorstuurt.

Ik heb de LAN interface van de router op 192.168.1.1/255.255.255.0 gezet. De machines voor SSH en HTTP zijn respectievelijk 192.168.1.101 en 192.168.1.100.

Screenshot:
http://home.planet.nl/~schle050/vservers.jpg

Port 23 heb ik gestuurd naar een niet bestaand IP-adres, aangezien ik telnet van buitenaf NIET open wil hebben.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat het wel werkt??

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Ehh heb je dit geprobeert vanaf je loc netwerk naar je externe ip en dan zo naar binnen?
Dit schijnt niet altijd zo te werken, maar soms doet dat het wel.
Ik kon niet echt uit je post opmaken of je dit nu van binnenuit of vanaf buiten hebt geprobeerd....

Heb je de mogelijkheid om dit bij bv de buren of kennissen te proberen?

edit:
Oeps niet goed gelezen, sorry

[ Voor 7% gewijzigd door [FSF]Moses op 20-06-2004 11:58 ]

Moses

• Lethalis
  • Niet online
FSF-Moses schreef op 20 juni 2004 @ 11:58:
Ehh heb je dit geprobeert vanaf je loc netwerk naar je externe ip en dan zo naar binnen?
Dit schijnt niet altijd zo te werken, maar soms doet dat het wel.
Ik kon niet echt uit je post opmaken of je dit nu van binnenuit of vanaf buiten hebt geprobeerd....

Heb je de mogelijkheid om dit bij bv de buren of kennissen te proberen?

edit:
Oeps niet goed gelezen, sorry
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat interne loopback niet werkt bij Sweex routers. Ik omzeil dit door te SSH'en naar mijn werk en van daaruit terug te connecten. Voor de rest heb ik ook geprobeerd om vanuit mijn werk te connecten en ook vanuit nog een andere lokatie, maar het werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 20-06-2004 12:02 ]

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
zijn de ssh en de http server vanuit het lokale netwerk dan wel aanspreekbaar?
Mocht dat wel zo zijn, dan zou je eventueel eens kunnen kijken of je misschien een nieuwere firmware voor je sweex noidig hebt. Aangezien ikzelf een LinkSys BEFSR11 heb en niet zo gekke veel afweet van de sweex routers kan ik je niet echt helpen met settings, kan wel even kijke of ik iets kan vinden wat misschien noodzakelijk zou kunnen zijn qua instellingen, maar ikweet dus niet of de sweex die ook heeft...

* uPNP: Disable
* Multicast Pass Through: Enable
* IPSec Pass Through: Enable
* PPTP Pass Through: Enable

Geen idee of dit je misschien kan helpen?

[ Voor 16% gewijzigd door [FSF]Moses op 20-06-2004 12:20 ]

Moses

• Lethalis
  • Niet online
Die settings heb ik niet :/

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik kan het met ADSL niet voorstellen, maar heb je geen ISP die de eerste 1024 porten blocked ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Lethalis
  • Niet online
Koffie schreef op 20 juni 2004 @ 13:43:
Ik kan het met ADSL niet voorstellen, maar heb je geen ISP die de eerste 1024 porten blocked ?
Nope, de poorten worden niet geblocked. De enige poort die van buitenaf wordt geblocked, is poort 25 (smtp) en zelfs dat kan je omzeilen door een backup MX aan te geven in de DNS records als je een domein hebt.

Ik had eerst een Linux machine op dezelfde verbinding staan die functioneerde als gateway. Daarmee werkte alles ook prima, maar mijn vader heeft liever een hardwarematige router in de kast staan dan 'een hele computer met ingewikkelde Linux-dingen erop' (tsja, wat doe je eraan?).

• Lethalis
  • Niet online
Niemand nog ervaringen met deze router?

Pagina: 1