Het probleem van het plotseling dienst weigeren van de HD kan diverse oorzaken hebben.
Een van de mogelijkheden is het te warm worden van de HD.
Er is nog een oorzaak, die minder bekend is bij mensen, het probleem doet zich voor door het niet tijdig kunnen wegschrijven van het cache-geheugen.
Dit heeft betrekking tot het "stand-bye" gaan van het systeem, maar ook bij het afsluiten van de PC.
De HD('en) raken beschadigd doordat het cache-geheugen nog niet naar de schijf is geschreven, terwijl de PC al afsluit.
Hierdoor kunnen HD'en onherstelbaar beschadigd raken.
Zelf heb ik twee S-ATA HD'en (Maxtor met 8 Mb cache), en plotseling was er één overleden en de tweede op sterven na dood.
De schijven begonnen meer herrie te maken tijdens het lezen/schrijven.
Soortgelijke verhalen kom ik véél tegen op dit forum, vandaar dit algemene bericht.
Voor Windows XP is een patch beschikbaar.
Zoek hiervoor in Microsoft Knowledge Base Article - 331958
Of download het bestand via onderstaande link;
http://www.microsoft.com/...83-4edc-a17e-6f659a033b0d
Bij mij is het probleem nu verholpen.
Ook heb ik contact gehad met Maxtor, zij moeten nu ook op de hoogte zijn van dit probleem en van de oplosing, WANT DAT HEB IK ZE VERTELD (via e-mail).
Véél succes ermee
Een van de mogelijkheden is het te warm worden van de HD.
Er is nog een oorzaak, die minder bekend is bij mensen, het probleem doet zich voor door het niet tijdig kunnen wegschrijven van het cache-geheugen.
Dit heeft betrekking tot het "stand-bye" gaan van het systeem, maar ook bij het afsluiten van de PC.
De HD('en) raken beschadigd doordat het cache-geheugen nog niet naar de schijf is geschreven, terwijl de PC al afsluit.
Hierdoor kunnen HD'en onherstelbaar beschadigd raken.
Zelf heb ik twee S-ATA HD'en (Maxtor met 8 Mb cache), en plotseling was er één overleden en de tweede op sterven na dood.
De schijven begonnen meer herrie te maken tijdens het lezen/schrijven.
Soortgelijke verhalen kom ik véél tegen op dit forum, vandaar dit algemene bericht.
Voor Windows XP is een patch beschikbaar.
Zoek hiervoor in Microsoft Knowledge Base Article - 331958
Of download het bestand via onderstaande link;
http://www.microsoft.com/...83-4edc-a17e-6f659a033b0d
Bij mij is het probleem nu verholpen.
Ook heb ik contact gehad met Maxtor, zij moeten nu ook op de hoogte zijn van dit probleem en van de oplosing, WANT DAT HEB IK ZE VERTELD (via e-mail).
Véél succes ermee