Toon posts:

Hotmail->nieuwe mail provider move

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben overgegaan van hotmail naar Spymac mail omdat ik hotmail zat was aangezien daar maar 2 MB op mag, en op Spymac 1 gig.

Maar nu staan er wel wat belangrijke mails in mijn hotmail.

Nu heb ik al alles binnengehaald van hotmail met outlook.
Maar dan wil ik ze dus allemaal doorsturen naar mijn nieuwe account, waar ik daarna alles in een aparte map zet.

ik heb al geprobeerd:
forward
forward as atachment.

het gaat allebei heel vaag, want de meeste doorgestuurde mailt komen niet goed als atachment aan, of kunnen niet geopend worden.

Hoe kan ik nu al deze mails backuppen naar mijn nieuwe mailaccount?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gewoon inloggen bij Hotmail (webbased dus) en dan alles forwarden? Dat heeft bij mij nog geen problemen opgeleverd.

Verwijderd

persoonlijk heb ik ook een spymac account en heb ik vaak last van problemen bij Spymac. Mailbox die er tijdelijk uitligt enzo... ik weet niet of meerdere mensen hier last van hebben?

Yahoo biedt nu ook een dergelijke service (100MB) en die zijn wel degelijk.

Delete je emails bij Hotmail niet, je weet niet hoe degelijk Spymac is... zodat je alles kwijt bent.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De beste backup imho is gewoon alle emails uitprinten, zo ben niet meer afhankelijk van enige emailservice en heb je gewoon echt 'fysiek' een backup.

Of alle tekst in de mails kopieren en dat in een document zetten? (geen id over hoeveel emails het gaat).

[ Voor 4% gewijzigd door Vinnie op 20-06-2004 10:09 ]

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 20 juni 2004 @ 10:09:
De beste backup imho is gewoon alle emails uitprinten, zo ben niet meer afhankelijk van enige emailservice en heb je gewoon echt 'fysiek' een backup.

Of alle tekst in de mails kopieren en dat in een document zetten? (geen id over hoeveel emails het gaat).
153 mails, ik ga dus niet alles uitprinten.
Maar het liefste heb ik dat ik alles gewoon per email precies zo krijg als bij hotmail.
geen irritante greater than tekens voor elke regel.
Ja, niet alles is echt van belang, maar toch best veel.

dus hoe kan ik het net zoals bij een forward mail service laten overzetten naar een andere mail.

IK heb ook een progje wat inkomende berichten van mijn hotmail naar mijn nieuwe acount forward wat precies werkt zoals ik het wil(dat ik er dus geen verschil in zie)
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 09:59:
persoonlijk heb ik ook een spymac account en heb ik vaak last van problemen bij Spymac. Mailbox die er tijdelijk uitligt enzo... ik weet niet of meerdere mensen hier last van hebben?
IK heb er geen problemen mee, net kwam er alleen heel ff een error, maar de pop3 deed het nog gewoon goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 10:25 ]

Verwijderd

Spymac is nog niet goed genoeg om als primary mail te gebruiken, veel e-mails komen niet aan! (die naar je spymac adres worden verzonden) en soms kan je je e-mail niet ophalen.

Twee dagen gelden nog een test gedaan, sommige mails kwamen niet aan, maar als jij betere ervaringen hebt hoor ik het graag :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je hebt het nu al lokaal in Outlook - waarom dan weer uploaden naar een andere externe dienst?

Als je het overal beschikbaar wilt hebben kan je altijd nog zelf een webmail servertje draaien als je jezelf in staat acht dit goed genoeg te beveiligen, of VNC achter SSH.

Eigen backups vertrouw ik meer dan die van een gratis dienst.

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 20-06-2004 10:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Je kan in outlook(express) sowieso je berichten opslaan op je comp.
Markeer het email bericht en kies opslaan of opslaan als, dit doe ik altijd met belangrijke emailberichten.
Ze worden dan opgeslagen als .eml bestanden die gewoon weer met outlook te openen zijn.

Verwijderd

yahoo blijft mijn voorkeur op alles bewaren!!
maar spymac wel leuk voor wat webspace en ical publicaties enzo

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 10:31:
Spymac is nog niet goed genoeg om als primary mail te gebruiken, veel e-mails komen niet aan! (die naar je spymac adres worden verzonden) en soms kan je je e-mail niet ophalen.

Twee dagen gelden nog een test gedaan, sommige mails kwamen niet aan, maar als jij betere ervaringen hebt hoor ik het graag :)
Heb al een paar keer testmails gestuurd, kwamen allemaal gelijk aan.
F_J_K schreef op 20 juni 2004 @ 10:49:
Je hebt het nu al lokaal in Outlook - waarom dan weer uploaden naar een andere externe dienst?

Als je het overal beschikbaar wilt hebben kan je altijd nog zelf een webmail servertje draaien als je jezelf in staat acht dit goed genoeg te beveiligen, of VNC achter SSH.

Eigen backups vertrouw ik meer dan die van een gratis dienst.
Ja ik kan het idd opslaan en dan op mijn comp laten, op een server o.i.d, maar ik heb toch ook liever dat ik er gewoon ook bij kan op die nieuwe account.
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 10:54:
Je kan in outlook(express) sowieso je berichten opslaan op je comp.
Markeer het email bericht en kies opslaan of opslaan als, dit doe ik altijd met belangrijke emailberichten.
Ze worden dan opgeslagen als .eml bestanden die gewoon weer met outlook te openen zijn.
Dat kan alleen per bericht, en daar heb ik dus geen zin in.
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 10:59:
yahoo blijft mijn voorkeur op alles bewaren!!
maar spymac wel leuk voor wat webspace en ical publicaties enzo
tja, ik probeer dit nu even uit, als ik teveel problemen overhou neem ik wel een yahoo account :)

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Verwijderd

Ik ben sinds gisteren ook overgestapt van een hotmail account naar een spymac account. Het vervelende is dat ook mijn mailbox veel foutmeldingen geeft (kan de taken ivm verzenden/ontvangen niet uitvoeren), daardoor erger ik me er een beetje aan.

Het 'slechte' nieuws is dat ik met dit spymac-adres al mijn MSN-contactpersonen al heb toegevoegd, en dat de andere account van MSN verwijderd werd bij die contactpersonen. Ik denk ook dat het irritant is voor mijn contacts om telkens andere adressen van 1zelfde persoon te moeten toevoegen...

Is er al een oplossing voor dit probleem, want mijn mails komen bijna niet aan en ik kan ook geen verzenden... :?
Pagina: 1