Toon posts:

Sony V1 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een DSC-V1 en ben er flink mee aan het testen gegaan.
Nu valt 't me op dat als ik de handmatige Focus op oneindig zet en een plaatje schiet van één of andere verte, die verte er aan de einder niet scherp op komt.
Schakel ik echter over naar automatische scherpstelling, dan heb ik daar geen last van.
Kan dit een fout van de camera zijn?

Ook heb ik een probleem met het Hologram-AF op korte afstand.
Dat hologram richt zich dan niet op het onderwerp maar 'kijkt' een beetje scheel naar rechtsboven.
Net alsof dat Ledje (of hoe heet dat) enigzins scheef in de camera gemonteerd zit (al kan je dat niet zien).

Andere mensen met een V1 die hier ook ervaringen mee hebben?
Zit me namelijk af te vragen of ik hiermee terug moet/kan gaan naar de fotoboer.

Verwijderd

dat focus probleem kan ik niet. maar dat holograf af klopt wel. wand die zit naast je lens. deze is dan ook slecht te gebruiken bij maco's. maar naar een cm of 40 doet deze het gewoon, goed.

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-02 15:42
Misschien is 'de verte' niet ver genoeg, het zou kunnen.

Verwijderd

de verte is 100 meter en verder he

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 11:34:
dat focus probleem kan ik niet. maar dat holograf af klopt wel. wand die zit naast je lens. deze is dan ook slecht te gebruiken bij maco's. maar naar een cm of 40 doet deze het gewoon, goed.
Ja, daar zit wat in maar van mij hadden ze bij Sony dat Hologram-ledje er wat 'strakker' in mogen zetten.

Hoest trouwens met 't accuutje? :)

Verwijderd

op de post. maar als jij van zo dicht bij wilt scherpstellen in het donker. dan gaat je flitser ook niet meer lekker werken. en als hij dichter bij de lens zou zitten. dan zou de linker kan niet meer lekekr scherp stellen. omdat er dan een lens voor zit

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 19:58:
op de post. maar als jij van zo dicht bij wilt scherpstellen in het donker. dan gaat je flitser ook niet meer lekker werken. en als hij dichter bij de lens zou zitten. dan zou de linker kan niet meer lekekr scherp stellen. omdat er dan een lens voor zit
Jawel, maar volgens mij had 't wat strakker gekunt, uitgaan van een kortere afstand en dan dat Ledje richten.

En, de koffie staat klaar voor de postbode! ;)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:50

Floor-is

5.2

Dj Daniel schreef op 20 juni 2004 @ 13:06:
Misschien is 'de verte' niet ver genoeg, het zou kunnen.
Of het is te ver, als ik met bijvoorbeeld een 17-35 lens op mijn SLR scherp stel op de horizon is dat nog niet 'oneindig'...

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Floris schreef op 21 juni 2004 @ 01:56:
[...]

Of het is te ver, als ik met bijvoorbeeld een 17-35 lens op mijn SLR scherp stel op de horizon is dat nog niet 'oneindig'...
De manual focus bij deze camera gaat in stappen, na de 15 meterstand komt oneindig.
Als ik iets als een landschapfoto neem krijg ik met de stand oneindig niet echt een scherp plaatje, terwijl dit op de autofocusstand een stuk beter gaat.
Dan vraag ik me af waar die oneindigstand voor staat...
Of ligt 't toch aan de camera? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 04:49:
[...]

De manual focus bij deze camera gaat in stappen, na de 15 meterstand komt oneindig.
Als ik iets als een landschapfoto neem krijg ik met de stand oneindig niet echt een scherp plaatje, terwijl dit op de autofocusstand een stuk beter gaat.
Dan vraag ik me af waar die oneindigstand voor staat...
Of ligt 't toch aan de camera? :?
Check eens (exif) of er verschil is in diafragma/sluiter in beide gevallen..........
Pagina: 1