Toon posts:

adobe premiere pro: hoe multimonitoren goed gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb adobe premiere pro aangeschaft om serieus te gaan editen. Ik heb een ati radeon 9800 pro met 2 vga uitgangen + svhs uitgang. Nu wil ik graag mijn 2e monitor (waar ik nu het bureablad mee hebt verplaatst) gebruiken om bepaalde menu's neer te zetten. Of om bijvoorbeeld een preview op te laten zien. Hoe doe ik dit??

ik kan nu alleen history en info menu verplaatsen buiten adobe zelf. maar ik wil meer vensters kunnen verplaatsen......

Verwijderd

Topicstarter
en waar is de navigator uit versie 6.5 gebleven???

Verwijderd

Topicstarter
kick

Verwijderd

Topicstarter
nog een kick
Mod-break:

Dit is weer een kick binnen 24 uur, gelieve dit niet meer te doen. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done. Heb even wat meer geduld, je topic wordt vanzelf wel gezien: zeker bij een dergelijke vraag die geen haast heeft kan rustig wachten best: je bent niet de enige met een vraag, zelfs op een zondag ;)

[ Voor 96% gewijzigd door F_J_K op 20-06-2004 23:36 ]

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Als je tft's hebt dan kan je makkelijk de tijdslijn laten doorlopen op twee monitoren omdat je monitorranden heel dun zijn. Heb je echter crt's, dan zou ik dat niet doen omdat je dan dikke randen hebt zitten.

Ik zelf gebruik Premiere 6.5 en ik heb het als volgt.
Monitor 1 tijdslijn, effecten en alle bins.

Monitor 2 heb ik het videobeeld van dat alles. Werkt heel lekker omdat je beeld op je tweede monitor lekker groot is en je dus precies kunt zien waar wat fout zit, of juist goed :).

Rommel wat aan en kijk wat voor jou het beste werkt.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 01:38:
... Hoe doe ik dit??

ik kan nu alleen history en info menu verplaatsen buiten adobe zelf. maar ik wil meer vensters kunnen verplaatsen......
Een beetje zelf proberen mag ook nog wel. Zoals je gemerkt hebt, kun je Premiere Pro niet maximaliseren over 2 schermen. Daarnaast had je ook al ontdekt dat de losse vensters niet te verslepen zijn buiten het Premiere Pro venster. Dus wat doe je dan? Dan zorg je ervoor dat Premiere Pro niet gemaximaliseerd is en vergroot je het venster zodanig dat hij op beide schermen staat. Dat is toch niet moeilijk zelf uit te vinden? Heb ik ook gedaan...

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53

Super_ik

haklust!

met ultramon kun je wel maximaliseren over 2 schermen :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Rum schreef op 21 juni 2004 @ 12:36:
[...]

Een beetje zelf proberen mag ook nog wel. Zoals je gemerkt hebt, kun je Premiere Pro niet maximaliseren over 2 schermen. Daarnaast had je ook al ontdekt dat de losse vensters niet te verslepen zijn buiten het Premiere Pro venster. Dus wat doe je dan? Dan zorg je ervoor dat Premiere Pro niet gemaximaliseerd is en vergroot je het venster zodanig dat hij op beide schermen staat. Dat is toch niet moeilijk zelf uit te vinden? Heb ik ook gedaan...
das een goede tip!!! werkt als een speer thanks. toch gek dat adobe dit niet software matig doet?

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

Dan heb ik nog een vraag.

Hoe krijg je het in adobe premiere pro 1.5 voor elkaar om aparte monitor windows te krijgen voor de clip en de sequence?
Ik wil dus op mijn tv (verlengde bureublad) alleen de window zien waar de sequence (timeline) afgespeeld word.
De window waar de clip in staat wil ik op mijn beeldscherm hebben. Dit kon geloof ik met premiere 6.5 wel.
Pagina: 1