Toon posts:

PC plotseling zeer traag na verplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
HELP! wie kan mij helpen. ik zal van voor af aan met mijn verhaal beginnen:

nadat ik mijn pc verlaatst had haperde hij om de zoveel seconde, bleef de muis ff hangen en het mp3tje in winamp schokte. vlak daarna bleef hij echt vasthangen en kreeg ik een blauwscherm met een error (ik was net te laat om precies te zien welke error het was) toen starte de pc opnieuw op en gaf hij aan dat hij geen besturingssysteem kon vinden. na even alle kabeltjes los en vast gemaakt te hebben starte hij al wat verder en begon met een schijfcontrole. daarna ging hij windows xp pro starten. dat starten duurde wel 5 minuten. (dat blauwe balkje dat steeds heen en weer beweegd, dat scherm ja). vanaf dat moment is mijn pc zo ontiegelijk traag geworden. ik kan niet eens een mp3 afspelen en de browser openen zonder dat hij haperd. spellen spelen is onmogelijk want dat gaat met zeer erge schokken. openen van programmas duurt veel langer dan normaal en noem maar op. met andere woorden, mijn mooie pctje, waaraan ik zo gehecht ben is onhandelbaar geworden :'(

hier zijn de specs:

p4 2,67
512 ddr
asrock p4vt8+ mobo
gf fx 5600 128 mb
seagate 7200 rpm 120 gig

ik wou nog even vermelden, ik heb op de lan party regroup in maart ook zo'n soortgelijk probleem gehad en dat hebben we toen opgelost met een nieuw mobo. we dachten dat het probleem bij de hd lag maar bleek toch niet zo te zijn.
toch heb ik zelf een vermoede dat het daar wel aan ligt, aangezien ik de laatste 2 maanden wel eens een spontane boot error krijg en vind hij mn hd niet.

alle slimme reacties waardeer ik zeer ;)

Verwijderd

Op de website van Seagate kun je een tool vinden om de hd goed te testen genaamd Seagate.

http://www.seagate.com/support/seatools/index.html

succes

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 14:37
1. Seagate tool halen om je hd te checken
2. Tool om je mem te checken downen

slim genoeg ? :P

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Topicstarter
nummer 1 had je afgekeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
mischien goed om ff te vermelden, maar mijn diskette station doet t niet :P

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
misschien moet je de kabels van je harde schijf en diskettestation ff goed aandrukken, misschien zaten ze niet goed vast en maken ze door het verplaatsen geen goed contact meer.

edit: met kabels los-en vastdrukken bedoelde je (dacht ik in eerste instatie) toch alleen de powerkabels?

[ Voor 24% gewijzigd door bigfoot1942 op 20-06-2004 01:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
daarmee bedoelde ik de power en IDE kabels, maar dat heb ik al gedaan.. tevergeefs :(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen ken je en heb je gebruikt?
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 01:42:
mischien goed om ff te vermelden, maar mijn diskette station doet t niet :P
Bootable CD's bestaan ook :Y)

Anyhoe; even aangenomen dat het niet aan Winamp ligt ( :P ), gaat dit toch maar weg uit SA, op de gok --> PMG.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 01:25:
nadat ik mijn pc verlaatst had haperde hij om de zoveel seconde, bleef de muis ff hangen en het mp3tje in winamp schokte. vlak daarna bleef hij echt vasthangen en kreeg ik een blauwscherm met een error (ik was net te laat om precies te zien welke error het was) toen starte de pc opnieuw op en gaf hij aan dat hij geen besturingssysteem kon vinden.
Je hebt die bak toch niet verplaatst terwijl ie aanstond mag ik hopen? Dat is toch wel een van de betrouwbaarste manieren op je hdd naar de Filistijnen te helpen...
ik wou nog even vermelden, ik heb op de lan party regroup in maart ook zo'n soortgelijk probleem gehad en dat hebben we toen opgelost met een nieuw mobo. we dachten dat het probleem bij de hd lag maar bleek toch niet zo te zijn.
toch heb ik zelf een vermoede dat het daar wel aan ligt, aangezien ik de laatste 2 maanden wel eens een spontane boot error krijg en vind hij mn hd niet.
Als je met die machine aan het slepen gaat terwijl ie aanstaat, zou ik m'n geld ook op de hdd zetten.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zit de koeler er nog wel goed op? Ik dacht dat de P4 een soort beveiliging had dat ie bij oververhitting terugklokt naar een hele lage snelheid.

Maar anders zou ik het ook op de HD gooien. Probeer anders es een Knoppix cd'tje te booten met je HD losgekoppelt (www.knoppix.org). Kijken of dat wel snel gaat.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

haal voor de gein eens je a-flop uit het systeem (hijs toch kapot ;) )
* MRic3 had ook ooit vage problemen en dat bleek brakke a-flop te zijn..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-12 22:07
Volgens mij zit het koelblok van je proessor los.

Een p4 kan zelfs zonder koelblok werken, als ze te warm worden clocken ze zichzelf automatisch terug naar een minimale snelheid.

Daarom kan jij wel in windows komen, maar je processor werkt even snel als een 486.

*edit: Oei, ik zie nu pas dat dit hier al gepost was. :(

[ Voor 11% gewijzigd door Dekaasboer op 20-06-2004 11:34 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
@ koraks: nee, ik verplaats mijn pc nooit terwijl hij aanstaat hoor.

ik ga mn nu ff checken of mn koelblok goed zit 8)

Verwijderd

Topicstarter
het koelblok, cooler zaten muurvast en draaide op volle toeren.

• MacDokie
Heb je al eens met winbar of iets dergelijks gekeken of je cpu en mem wel gewoon "leeg" zijn en niet door een of ander proces gigantisch stressed lopen?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Topicstarter
nope dat is allemaal normaal :?

ik ben nu knoppix aan t downloaden en ga zo checken of hij dan wel fatsoendelijk draait zonder hd

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb knoppix gedownload, hd uitgetrokken en laten runnen. dat loopt gewoon perfect!

nieuwe hd dan maar ? of heeft iemand nog andere suggesties..

Verwijderd

Ik had zoiets laatst ook en in mijn geval was het mijn videokaart. Die kaart was een klein beetje uit het agp slot gegaan door de verplaatsing. Dit was ook op een asrock.

Verwijderd

nee, dit ligt typisch weer aan die kloterige hd van seagate! wat maken ze ook altiujd van die flut dingen daaro! echt waar, ook die oudjuhs zijn slecht en maken een terig boel herrie!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:56
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 22:10:
nee, dit ligt typisch weer aan die kloterige hd van seagate! wat maken ze ook altiujd van die flut dingen daaro! echt waar, ook die oudjuhs zijn slecht en maken een terig boel herrie!
Hoi...

Je weet dat je nu zo'n beetje zit te zeiken op de beste hdd fabrikant die er is, en een merk wat al jaren bekend staat om het feit dat ze te allerstilste hdds maken?

• MacDokie
Icey schreef op 20 juni 2004 @ 22:15:
[...]

Hoi...

Je weet dat je nu zo'n beetje zit te zeiken op de beste hdd fabrikant die er is, en een merk wat al jaren bekend staat om het feit dat ze te allerstilste hdds maken?
Das een hele andere discussie jongens.

@TS heb je nou dat tooltje van Seagate al gedraaid dan? Dan weet je het meteen toch??

Verwijderd

Ik heb ook weleens een soortgelijk probleem, dan verplaats je je pc of neem je hem ergens anders mee heen, en dan gaat hij vaag doen. Ik heb ook inderdaad het idee dat de harde schijven er erg slecht tegen kunnen. Ook heb ik het idee dat de verschillende omgevingen het doen. Ik denk niet dat je hier wat aan hebt maar ik wou het ff kwijt. Je moet het verplaatsen iig zoveel mogelijk proberen te vermijden.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 18:09

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Check voor de flauwekul eens of het eerste stopcontact geaard was ja of te nee en controleer dit met waar hij nu in zit. Er wordt vaker op dit forum gepleit dat een geaard stopcontact beter is en rare problemen voorkomt.

Ik zelf draai al jaren op een niet geaard stopcontact zonder problemen, dus of er waarheid in zit is de vraag.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Djoekie schreef op 21 juni 2004 @ 11:27:
Check voor de flauwekul eens of het eerste stopcontact geaard was ja of te nee en controleer dit met waar hij nu in zit. Er wordt vaker op dit forum gepleit dat een geaard stopcontact beter is en rare problemen voorkomt.

Ik zelf draai al jaren op een niet geaard stopcontact zonder problemen, dus of er waarheid in zit is de vraag.
Het kan idd uitmaken. Het hangt van je hardware af of het invloed heeft idd. Ik heb bij iemand een keer een geaardstopcontact geplaatst en daarvoor hing zn systeem op willekeurige momenten. Daarna niet meer.

Jij hebt dus gewoon geluk, een voeding heeft niet voor niks randaarde!

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Dit klinkt bekend in de oren...

Had laatst ook dat xp er wel 5 minuten over deed om op te starten en alle programma's waren traag. Dacht ook dat dit aan mijn harde schijf lag maar het probleem bleek bij Norton te liggen..

Er was een bestand beschadigd geraakt van Norton Internet Security en dat bestand bleef hangen bij het laden van WIndows XP.

Na een format van m'n c schijf en herinstallatie van XP deed m'n pc het weer als vanouds.. maar nu wel zonder Norton Internet Security.

Verwijderd

Probeer een andere IDE-kabel, ik had ooit hetzelfde probleem omdat de IDE-kabel beschadigd was.

Verwijderd

Hebben jullie niet aan de mogelijkheid gedacht dat er misschien een virus of trojan aanwezig is???

Om alles uit te sluiten zou ik mijn gegevens backuppen en gewoon windows nog een keer opnieuw installeren dit kan een hele hoop uitmaken.

Let er verder op dat windows je harde schijf ziet als een ata schijf (als je die hebt) ata 66 is udma mode 4, ata 100 = udma 5. Want als hij je hdd ziet als een pio werkt deze ook veel langzamer. Verder kan je je hdd testen met speedtest om te kijken of hij nog goed schrijft en leest.

succes

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg de desbetreffende bluescreen nog eens.
nu was ik er op tijd bij en heb de foutmelding opgeschreven.

Stop 0x00000077 KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

mischien kan iemand er wat mee ?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:38

Super_ik

haklust!

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
ik ga morgen maar een nieuwe hdd kopen ben ik van de zeik af hoop ik :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 20:11:
ik ga morgen maar een nieuwe hdd kopen ben ik van de zeik af hoop ik :(
Ik zou toch eerst eens een nieuwe kabel proberen. Ik heb eens hetzelfde gehad met een beschadigde kabel en eens met een kabel die niet goed aangesloten was. Het duurde 10 minuten om Windows op te starten en alles ging zo traag als Windows XP op een 486.

Je kan ook eens een uitgebreide schijfcontrole doen of desnoods Windows herinstalleren na een format. Je kan ook eens uitgebreid scannen met een goede virusscanner:
This issue can occur if a requested page of kernel data could not be read from the paging file into memory, or the master boot record is infected with a virus. To further determine the possible cause, you must properly interpret the error message. If both the first and third parameters are zero, then the four parameters are defined as:
0 (zero)
Page Table Entry (PTE) value at time of error
0 (zero)
Address of signature on kernel stack
If either the first or the third parameter is not a zero, then the following definitions apply:
Status code
I/O status code
Page file number
Offset into page file
If this is the case, the cause of this issue may be determined from the second parameter (the I/O status code) by using the following information that is listed in a "value of second parameter" followed by "general cause" format:

0xC000009A, or STATUS_INSUFFICIENT_RESOURCES: lack of nonpaged pool resources.

0xC000009C, or STATUS_DEVICE_DATA_ERROR: bad blocks on the hard disk.

0xC000009D, or STATUS_DEVICE_NOT_CONNECTED: bad cabling, non-termination, or the controller is not able to obtain access to the hard disk.

0xC000016A, or STATUS_DISK_OPERATION_FAILED: bad blocks on the hard disk.

0xC0000185, or STATUS_IO_DEVICE_ERROR: improper termination or defective cabling of SCSI-based devices, or two devices attempting to use the same IRQ.
Ik snap je niet goed, er zijn al drie suggesties gegeven die je niet nader onderzocht hebt en je krijgt een linkje naar een tekst voorgeschoteld waarin mogelijke oorzaken staan, en morgen ga je 100 euro uitgeven aan een nieuwe harde schijf?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:38

Super_ik

haklust!

hangt t geheugen niet half uit zn slot? heb ik ook al een keer gehad, keertje aangeduwt en t werkte weer als vanouds :)

t kan er dus ook zo uithangen dat je t nie ziet he, gewoon flink op duwen

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
nou kijk, mn hd heeft altijd al problemen gegeven en ik had aan 120 zowieso te weinig dus ik heb me net een maxtor 160gig SATA gehaald. als ik mijn ouwe hd dan geformat heb en hij doet m nog zet ik m gewoon erbij. snappie ?

Verwijderd

Topicstarter
FEEST! met mijn nieuwe bovengenoemde sata hdd (maxtor diamond 9 sata 160 gig 8 mb cache 7200rpm) kan ik net 25 mb/sec halen. ik had toch heel wat meer verwacht. is er iets verkeerd ingesteld ofzo ? raid controllers zijn geinstalleerd en transfer mode staat op DMA.

Ook is de eerste BSOD weer terug gekomen met dezelfde melding die ik vooraf had en af en toe blijft xp een paar seconde hangen. zou het toch mn geheugen zijn? ik heb memorytest laten draaien en volgens dat programma was alles goed. :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 14:11 ]

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Die (sustained) transfer speed is redelijk normaal...
en raid controller geinstalleerd terijwl je sata gebruikt... goed bezig.

Die BSOD moet je meer zorgen om maken...
heb je zelf al 1 seoncde op die fout gezocht ... ???
doe eens moeite .. klik hier om te zoeken en dan eerste link...

Lijkt mij allemaal vrij duidelijk...
RESOLUTION
To resolve this issue, use the appropriate method:

-Boot Sector Virus
To determine if you have a boot sector virus, run a current virus-checking program, and if needed, disinfect your computer.

-Not a Boot Sector Virus
View the System Log in Event Viewer for additional error messages that help you determine the device that is causing the error.
Bad block. Stop 0x77 is caused by a bad block in a paging file, or a disk controller error, or in extremely rare cases it is caused when non-paged pool resources are unavailable.
If the first and second parameters are 0, then the stack signature was not found in the kernel stack. The cause of this issue is defective hardware. If the I/O status is C0000185 and the paging file is on a SCSI-based hard disk, you should verify the disk cabling and SCSI termination.
If the I/O status code is 0xC000009C or 0xC000016A, this normally indicates that the data could not be read from the disk due to a bad block.
If you can restart your computer after the error message, Autochk runs automatically and tries to map out the bad sector. If for some reason Autochk does not scan the hard disk for errors, manually start the disk scanner. If your computer is formatted with the NTFS file system, run Chkdsk /f /r on the system partition. You must restart your computer before the disk scan begins. If you cannot start your computer due to this issue, use the Command Console and run Chkdsk /r.
Defective or unreliable random access memory (RAM) is another common cause of this issue.
Verify that all the adapter cards in your computer are properly seated.
Ensure that all adapter card contacts are clean.
Disable system caching in the BIOS to see if this resolves the error.
If this does not resolve the issue, your computer mainboard (motherboard) may be damaged.
na 1e kan je uitsluiten omdat je een nieuwe HD hebt... dus de rest leef je uit.

Verwijderd

Topicstarter
kep memory test gedaan en memory was oke. mn mobo is net 3 maanden oud dus dat sluit ik zowat uit. ja ik wil er liever niet aan denken :P kan het niet aan de hdd instellingen liggen ?

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

mobo nieuw dus dat sluit je uit.. dan heb ik 3 letters voor je DOA ;)

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12 12:25
brakke ide drivers? ... aangezien knoppix het wel goed doet....

en misschien was n0c3r wel sacrastisch bezig met zijn opmerkingen over seagate? (hmm hoewel, nu ik zo even ga terug denken aan reactie patroon van n0c3r ... hrmz... nevermind).

een gevleugelde kreet: Zet dat auto-reboot on error eens uit in XP, kan je tenminste op je gemakje de BSOD bekijken.

Daarna ff rond google'n, ook in de Groups afdeling van google, kijken of je daar wijzer van wordt ..... lukraak hardware vervangen zonder nauwgezet bepaald te hebben welk onderdeel kaduuk is/problemen oplevert ...... is beetje 8)7

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:44

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik neem aan dat je HDD S.M.A.R.T. ondersteunt? Zoja? download speedfan ff en bekijk de S.M.A.R.T. waarden hier eens van. Zo kun je uitsluiten of het nu wel of niet aan je HDD ligt :)

I am the great Cornholio!

Pagina: 1