Toon posts:

[debian] kernel 2.6.6 module-init-tools problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mn debian bak heb ik linux-2.6.6 geinstalleerd, wat niet vlekkenloos verliep. Bij make modules_install kreeg ik problemen met depmod, wat door het installeren van module-init-tools verholpen zou moeten worden. Dit werkte niet direct; bij modules_install pakte die nog steeds de ouwe depmod, ik moest dit handmatig aanpassen in Makefile. Afijn, modules_install werkt goed, joepie ik blij.
Maar als ik nu boot, krijg ik weer fouten over modules bij calculating module dependencies. Als ik zoek op google voor deze melding, krijg ik weer te lezen dat het met module-init-tools te maken heeft. Maargoed, die staat erop en blijkbaar pakt ie bij boot-time dus weer de verkeerde module tools.
De ouwe staan in /sbin, en de module-init-tools staan in /usr/local/sbin. Standaard gaat ie dus van /sbin uit, maar hoe kan ik dit nou veranderen zodat ie niet meer de errors geeft bij het opstarten?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
Je moet iets doen met die module init tools als ´make moveold´ ´make install´. Zorg dat je voordat je make moveold doet, eerst dat je ./configure --prefix hebt gedaan.

Een andere mogelijkheid wat bij mij meen ik werkte was gewoon apt-get remove modutils, geloof ik.
ModBreak:
Geef mensen nou niet het advies om een halve upgrade te doen!!!!!!!!! Hoe vaak moet het nou nog gezegd worden, in de unstable/testing worden nieuwere libs gebruikt die vaak niet werken met de stable packages. Het resultaat: je systeem om zeep.
Imho wordt hier ook nog uitgelegd waarom het een slecht idee is adhv een voorbeeld.

Ook moet je bij moduleinittools nog even je modules.conf laten omzetten, commando staat in de readme/install/whatever, en dan makedep 2.6.6 als ik het goed heb.

[ Voor 35% gewijzigd door Zwerver op 20-06-2004 11:08 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Je moet mod-init-tools de configure optie meegeven --prefix=/

Verder wordt met mod-init-tools een script meegeleverd om de oude modutils te backuppen (zie boven) en om het bestand modules.conf om te zetten naar modprobe.conf.

Overigens staat een stap voor stap installatie instructie in de README/ INSTALL. Lees deze even door.

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik gedaan, in de readme van module-init-tools stond dat je make nogiets moest doen om de links te maken. Anders werkt depmod sowieso niet, gaat ie miepen dat depmod.old niet bestaat
Een andere mogelijkheid wat bij mij meen ik werkte was gewoon apt-get remove modutils, geloof ik.
module-init-tools zit toch 'over' modutils heen :?

edit:
'depmod 2.6.6' had ik uit de README van module-init-tools gehaald, maar dit mocht ook niet baten

module-init-tools-3.0:
./configure --prefix=/wat? /sbin ofzo?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het nu opgelost te hebben. Wat ik heb gedaan is de modutils in /sbin en /usr/local/sbin verwisselen, en ook de *.old files goed linken. De enige errors die ik na Calculating Module Dependencies nu krijg is dat ie wat miept over rtl8139old, maar mn netwerk werkt goed dus ik klaag niet =)

Verwijderd

Je moet configure --prefix=/ (dus zonder iets er achter) doen, dan komen de bestanden in /sbin terecht.

Verwijderd

Topicstarter
ok, voor de zekerheid maar even mn alternatieve module-init-tools installatie gerollbacked en met --prefix=/ geinstalleerd. Gelukkig werkt het nog steeds.

thnx voor de hulp

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:58
Je moet gewoon een backport package van module-init-tools installeren. Zal es ff kijken waar ik em weg heb:

http://www.fs.tum.de/~bunk/packages/woody/kernel-26.html

Heb zelf de bunk-1 en bunk-2 mirror van hem erin staan, voldoen goed. Adrian Bunk is een van de weinigen die kwalitatief zeer goede backports weet te maken. Voor 2.6 support is alleen de kernel-26 repository van hem nodig. Beschrijving vind je op de link die ik net gaf.

Zelf compileren van packages is op debian vaak niet nodig, er zijn backports zat in omloop. Andere goede backport site is http://www.backports.org, alhoewel dat backports zijn van jan en alleman gebruik ik selectief een aantal die ik nodig heb, zonder ook maar een enkel probleem.
Pagina: 1