ik wil een adhoc verbinding maken tussen mijn pc met belkin 54mbit destkop wifikaart en mijn dell laptop. Op zich kan ik wel een verbinding krijgen (al is ie wel slecht) maar wanneer ik wil inloggen duurt dit lang en wanneer er een verbinding ontstaat is deze maar 1mbit. Ik heb alles standaard ingesteld. Wanneer je geen verbinding hebt staat er bij de instelingen wel gewoon 54mbit, wanneer je dan verbinding maakt zie je deze langzaam teruglopen van 54 naar 36 naar 11 naar 1 mbit.. dan pas is er verbinding. Het signaal is wel goed.. Ik ben een beetje een newbie kwa wifi.. iemand hier die mij vertellen wil/kan waar ik de fout zoeken kan?
Op welke afstand staat ze van elkaar?
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
oke... logische vraag, mijn laptop staat zeg maar 30 cm boven de kast..DAlchemist schreef op 20 juni 2004 @ 00:59:
Op welke afstand staat ze van elkaar?
daar zit het probleem niet in. ik heb ook al opnieuw de drivers van de belkin (De laptop doet het elders wel prima) geinstalleerd, geen verschil.
Op zich heb ik geen ervaring met adhoc netwerken of instellingen.. misschien kan het daar ergens fout gaan??
Het kan mogelijk zijn dat je apparaten te dicht bij elkaar staan, +/- 30cm is wel wat aan de krappe kant. Ik heb bij 11mbit wifi apparaten gemerkt dat je er toch minstens een meter tussen moet hebben voordat het optimaal werkt. Geen idee of dit een oplossing is voor jouw probleem, maar je kunt het altijd even proberen natuurlijk
ik heb het effe geprobeerd.. geen verschil... de verbinding en blijft 1 mbit..Blorgg schreef op 20 juni 2004 @ 01:20:
Het kan mogelijk zijn dat je apparaten te dicht bij elkaar staan, +/- 30cm is wel wat aan de krappe kant. Ik heb bij 11mbit wifi apparaten gemerkt dat je er toch minstens een meter tussen moet hebben voordat het optimaal werkt. Geen idee of dit een oplossing is voor jouw probleem, maar je kunt het altijd even proberen natuurlijk
het rare vin ik dat er wel verbinding is maar niet optimaal.. de instellingen lijken mij wel oke voor zover deze hier invloed op kunnen hebben!
jij hebt een andere draadloze 2,4 ghz zender in huis .....
draadloos audio / video , alarm systeem , microgolf
probeer ander kanaal
vaak geeft hij dan aan 1mbit terwijl er slechts 5kbit transfer nog mogelijk is
draadloos audio / video , alarm systeem , microgolf
probeer ander kanaal
vaak geeft hij dan aan 1mbit terwijl er slechts 5kbit transfer nog mogelijk is
[ Voor 24% gewijzigd door Petzl op 20-06-2004 12:23 ]
Define "30 cm boven de kast"
Tijd voor een nieuwe sig..
Pagina: 1