Laptop of Shuttle

Pagina: 1
Acties:

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Ik ben aan het kijken naar de volgende laptop:

Merk HP
Type Pavilion zv5180EA
Schermgrootte 15 inch
Processor type Intel Pentium 4 HT
Snelheid processor 3 GHz
Video ATi Mobility Radeon 9000
Videogeheugen 128 MB
Geheugen 512 MB (word 1 GIG)
Harde schijf 60 GB
CD/DVD DVD+/-RW
Diskettestation Nee
Audio Stereo
Modem 56 KB/s
LAN 100 Mb/s
W-LAN 802.11g
USB 3 x
Toetsenbordindeling VS Internationaal
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Lengte 2,84 dm
Breedte 3,62 dm
Hoogte 4,56 cm
Gewicht 3,5 kg

Opzich leuke hardware maar mij werd geadviseerd een Shuttle te nemen omdat deze makkelijker te upgraden zijn.
Graag wil ik jullie om advies vragen.

Mijn bedoeling is voor LAN party`s zodat ik niet heel mijn systeem mee hoef te leuren.

Alvast BEDANK!!

Mous XP

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

neem de shuttle.
in een laptop zit over het algemeen een slechte videokaart... in een shuttle kan je zelf een videokaart zetten, zodat je een lekker snel model kan nemen.
en bespaar een beetje op CPU power, en koop extra RAM en een extra snelle videokaart, daar heb je meer aan in games...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bij een laptop heb je alles-in-één, da's zo-wie-zo al een voordeel.
Wil je dat ding alleenmaar meenemen naar LAN-party's, is het maar 1 ding sjouwen.
Een shuttle is een barebone systeem, welk dus vrij klein is.
Je moet dan alsnog ALLES mee sjouwen, alleen in je kast vele malen kleiner, omdat er minder in zit.

Bij upgraden kan je met een laptop alleen de hardisk en je RAM upgraden, met een shuttle kan je vrijwel alles upgraden.

Hou in je achterhoofd, Laptop meenemen naar een LAN: Ook iemand anders kan er met jou laptop makkelijk vandoor.

Ey!! Macarena \o/

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

RaZ schreef op 19 juni 2004 @ 23:50:
Bij een laptop heb je alles-in-één, da's zo-wie-zo al een voordeel.
Wil je dat ding alleenmaar meenemen naar LAN-party's, is het maar 1 ding sjouwen.
Een shuttle is een barebone systeem, welk dus vrij klein is.
Je moet dan alsnog ALLES mee sjouwen, alleen in je kast vele malen kleiner, omdat er minder in zit.

Bij upgraden kan je met een laptop alleen de hardisk en je RAM upgraden, met een shuttle kan je vrijwel alles upgraden.

Hou in je achterhoofd, Laptop meenemen naar een LAN: Ook iemand anders kan er met jou laptop makkelijk vandoor.
so true :'(

en dan heb je natuurlijk dat je voor games een goede videokaart moet hebben.
en om draagbaarheid te vergroten kan je een mooie snelle TFT met built in speakers nemen...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou voor een Shuttle gaan met een goede en vrij kleine TFT scherm (je wilt ook niet met een 19" zeulen hé) en dan een koptelefoon of de ingebouwde speakers van het scherm.

Want in een laptop zit toch altijd een tragere kaart en kan je idd slecht upgraden. En de TFT schermen van sommige laptops zijn niet echt geschikt voor fatsoenlijk te gamen.

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
BEDANKT!!!

Nog leuke config ideeen?
Mijn budget is ongeveer 1500,-

Mous XP

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01 20:21
jah. koop een barebone bij de elektroboer in de buurt (soc A) natuurlijk.

surf dan snel naar www.1to0.nl . daar vind je de goedkoopste pc parts

succes met het bouwen van je pc (ps. je kunt ook nog een koffer mod maken.... als je cratief bent tenminste) (koffer kost maar 13 eurie bij de boerenbond)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kan zelf nog op zoek gaan met jouw budget, het is niet de bedoeling dat wij al het werk voor jou doen. ;)

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties maar hoe zit het dan met de Laptop als desktop replacement waar ik hier toch het een en ander over lees.

Mous XP

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

TNT78 schreef op 20 juni 2004 @ 13:21:
Bedankt voor jullie reacties maar hoe zit het dan met de Laptop als desktop replacement waar ik hier toch het een en ander over lees.
een laptop die goed genoeg is om als desktop replacement te gebruiken kost meestal wel wat meer dan jouw budget... en daarnaast issie eerder verouderd en upgraden is nagenoeg niet mogelijk, dus moet je dan weer een nieuwe

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
FireWurX schreef op 20 juni 2004 @ 13:32:
[...]

een laptop die goed genoeg is om als desktop replacement te gebruiken kost meestal wel wat meer dan jouw budget... en daarnaast issie eerder verouderd en upgraden is nagenoeg niet mogelijk, dus moet je dan weer een nieuwe
Om nog maar te zwijgen over het oncomfortabel werken. Enkele uurtjes op de meeste laptops voel je wel in je polsen :X

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

amour021 schreef op 20 juni 2004 @ 15:13:
[...]

Om nog maar te zwijgen over het oncomfortabel werken. Enkele uurtjes op de meeste laptops voel je wel in je polsen :X
idd, dus een goed tobo+ muis aanschaffen is dan nogsteeds een must.

Pagina: 1