Toon posts:

Superaanbieding ADSL Tiscal 4096/640??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo all,

Ik heb net een reclamefolder voor me van T for telecom, en daar staat een aanbieding in van Tiscali ADSL Live! Prepaid 4096/640 kbit.

20 euro per maand, gratis modem, geen aansluit kosten.

Ik had ergens op GOT gelezen dat Tiscali wel moeilijk doet over datalimieten (20Gb??),
en ik weet ook niet of ze wel een redelijke (met binaries) newsserver hebben?

Wat is de adder onder het gras of zou het gaan om een drukfout?

Thanks

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

zoals je zegt prepaid, je moet wel even 359 euro in 1 keer ophoesten, en hoe de service daarna is, is maar te bezien. Het geld is dan inmiddels al binnen bij Nina ;)
Het modem zal wel USB zijn, deze zal je zelf dus moeten vervangen voor een ander.

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 12:14
Je moet het bedrag in 1 keer betalen. Ik dacht 359 euro. Na 18 maanden betaal je normale tarief. De datalimiet is inderdaad 20 gig. Niet echt veel dus met die snelheid. En bovenal, het is een lokkertje. Het namelijk niet op het KPN netwerk en op het netwerk waar ze het op aanbieden (eigen netwerk volgens Tiscali) is voor velen niet toegankelijk. Het vergelijkbaar kpn abbo is meteen weer veel duurder (80 euro per maand).

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Verwijderd

ik heb die aanbieding genomen.

je moet verplicht upgraden van dat usb modem naar ethernet-router, kost je 30 euro.
verder teken je voor een jaar, maar betaal je anderhalf jaar vooruit. je mag na een jaar stoppen, maar dan krijg je de rest niet terug. je mag ook naar 2 jaar stoppen, maar dan betaal je nog 6 maanden de volle mep.

datalimiet zijn ze idd streng in, elke 100mb extra kost je 50ct, met een max van een euro of tien.

verder is de verbinding top btw: modem was met 3 dagen in huis, en meteen de lijn actief. snelheid is idd ook wat ze beloven.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
johoo schreef op 19 juni 2004 @ 23:42:
Je moet het bedrag in 1 keer betalen. Ik dacht 359 euro. Na 18 maanden betaal je normale tarief. De datalimiet is inderdaad 20 gig. Niet echt veel dus met die snelheid. En bovenal, het is een lokkertje. Het namelijk niet op het KPN netwerk en op het netwerk waar ze het op aanbieden (eigen netwerk volgens Tiscali) is voor velen niet toegankelijk. Het vergelijkbaar kpn abbo is meteen weer veel duurder (80 euro per maand).
Dat in een keer betalen is niet zo'n probleem.
20Gb limiet is wel erg raar, zeker omdat bijna iedereen een FUP heeft. Het klopt ook niet met het type abonnement (4096Kb).

Ze bieden het aan op een eigen netwerk? Moet je dan wel een KPN lijn hebben? Ik wil mijn vaste lijn opzeggen, ik had begrepen dat dit o.a. met BBned kon (je betaald dan wel een vastrecht bedrag per maand).

Het gaat dus blijkbaar om een 2 jarig abonnement? Heeft iemand ergens de volledige voorwaarden staan?

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 23:43:

je moet verplicht upgraden van dat usb modem naar ethernet-router, kost je 30 euro.
verder teken je voor een jaar, maar betaal je anderhalf jaar vooruit. je mag na een jaar stoppen, maar dan krijg je de rest niet terug. je mag ook naar 2 jaar stoppen, maar dan betaal je nog 6 maanden de volle mep.

datalimiet zijn ze idd streng in, elke 100mb extra kost je 50ct, met een max van een euro of tien.

verder is de verbinding top btw: modem was met 3 dagen in huis, en meteen de lijn actief. snelheid is idd ook wat ze beloven.
Dus 1 jaar kost je 369 + 30 = 399 euro Per maand € 33,25
2 jaar kost doorgaan kost 369 + 30 + 6 x49,95 = 699 per maand € 29,11
Het is dus slimmer om 2 jaar aan te houden. Die verplichte modemoptie is wel slim, want 4mbit met een USB modem... mwah...

Het is 5 euro per gig extra, met een max. van 18 euro toeslag.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is onlangs nog voorbij gekomen: Tiscali Prepaid, what is the catch?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 23:43:

Ok, klinkt nog redelijk. Dan zal ik toch elke maand 10 euro extra moeten betalen, geen punt, want het zit nog altijd onder de abonnementskosten van mijn XS4ALL basic abonnement. Heb je ergens de voorwaarden (link?).

Gebruik je toevallig ook de newsserver van Tiscali?

Verwijderd

IvoB schreef op 19 juni 2004 @ 23:48:
Het is 5 euro per gig extra, met een max. van 18 euro toeslag.
ik heb de brief er nog eens bijgepakt, en daar staat dat de max toeslag 12,50 is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 23:51:
[...]

Ok, klinkt nog redelijk. Dan zal ik toch elke maand 10 euro extra moeten betalen, geen punt, want het zit nog altijd onder de abonnementskosten van mijn XS4ALL basic abonnement. Heb je ergens de voorwaarden (link?).
http://www.tiscali.nl/wordlid/adsl/adsl.asp#
Gebruik je toevallig ook de newsserver van Tiscali?
nee, ik gebruik dat abo eigenlijk alleen maar om te surfen.
downloaden doe ik op school wel, met 4mbits schiet het ook niet op.

enige reden dat ik die 4mbit aanbieding gedaan heb, is dattie nauwelijks duurder was als de 2mbit, en ik wel graag een datalimiet had van 20 gig.

owja, ik heb ze gemachtigd voor incasso, maar ze hebben nog steeds niets afgeschreven :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 23:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 23:55:
[...]

http://www.tiscali.nl/wordlid/adsl/adsl.asp#

[...]

nee, ik gebruik dat abo eigenlijk alleen maar om te surfen.
downloaden doe ik op school wel, met 4mbits schiet het ook niet op.

enige reden dat ik die 4mbit aanbieding gedaan heb, is dattie nauwelijks duurder was als de 2mbit, en ik wel graag een datalimiet had van 20 gig.
Hmmm, ik zal eens googlen.
Krijg je wel een vast IP adres?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 23:59:
[...]

Hmmm, ik zal eens googlen.
Krijg je wel een vast IP adres?
tot nu toe hetzelfde ip, maar er staat nergens of dat ook zo blijft. tiscali gebruikt voor hun dsl-netwerk dhcp zonder login, dus in theorie kun je zo een ander ip krijgen.
de eerste keer moest ik wel mijn installatienummer registreren, dus wellicht dat ze het daarmee doen.

Verwijderd

Bezig met een aanmelding waarvan nog niet zeker is of dat gaat lukken ivm de linecheck.
Evengoed vertelde de helpdesk me dat de prepaid actie van 4Mbit tot 1 juli zou lopen maar zojuist kan nog steeds aangemeld worden.

Alles bij mekaar na uitvoerig research gedaan te hebben is de glans d'r een beetje af.

Goed, kwa prijs/prestaties/kwaliteit zal deze ongetwijfeld tot het betere werk behoren.
Immers kom je zelfs met een speciaal voor dat doel aangelegde telefoonlijn kwa prijs nog ruim onder het chello classic pakket uit en dan meteen een stuk sneller.

Grootste punt maak ik van het ontbreken van binaries,
dat komt je toch op een 13 euro p/mnd extra te staan, kan wel wat goedkoper maar dan download je ook geen 50 gig of meer.

In mijn geval komt er dus bovenop de 12,50 euro download toeslag nog eens 13 euro bij voor de payserver.
Niet ondoenlijk, zeker niet en al helemaal niet als je vergelijkt met chello.
Zelfs nog een interessante korting tov Demon maar de glans is er wat mij betreft toch een tikkie af.

Evengoed is het voor een niet heavy user die geen sjoege heeft in binaries een werkelijk fantastisch aanbod, zelfs als er af en toe wat te klagen valt.

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

volgens mij hebben ze bij tiscali geen binaries hoor,
check anders het tiscali forum: http://forum.tiscali.nl

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Pagina: 1