Toon posts:

Sasser virus probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zit met een probleem
heb een pc van een collega waar een virus op zit
na flink wat zoeken kwam ik bij het sasser virus uit
(telkens liep pc vast op de LSA shell)
daarna ging ie aftellen en resetten (lsass.exe)
nu zou ik dat er uithalen maar geen een virus scanner herkent dat virus
nu heb ik zijn pc meegenomen om hem opnieuw te instaleren
maar hang hem nu bij mij aan mijn netwerk en zit nu al zowat een halve dag er mee te internetten zonder dat ie ook maar een teken geeft van dat sasser virus.
de computer werkt hier gewoon perfect.
Wat kan dat zijn?
vind het vreemd dat een pc op de ene internet aansluiting (adsl)
telkens zich gaat resetten en hier (ook adsl) blijft ie goed lopen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

[google=FxSasser]

Even uitvoeren op die pc voor de zekerheid...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
die tool geeft aan dat er geen sasserworm is gevonden.
ik weet bijna zeker dat als ik hem bij hem weer aan de adsl modem prik dat hij weer de sasser kuren krijgt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zet een vuurmuur aan
connect met internet
en download de pathes

Iperf

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:31

crisp

Devver

Pixelated

Een PC met een mogelijk virus aansluiten op je eigen netwerk is trouwens ook niet echt slim ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
eh er hangt momenteel maar een pc aan het netwerk en dat is mijn eigen pc,
heb daar de netwerk kabel uitgehaald en in die andere pc gestopt.
heb daar al verschillende virus scanners overheen gegooit
van norton tot mc afee tot pandan
zelfs online scans. allemaal gaven ze aan geen virus te vinden terwijl hij toch die problemen had met dat lsass.exe
en hier dus geen een probleem te vinden

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Misschien heb jij wel een firewall in je adsl modem en hij niet (of niet aanstaan)?
Controleer in ieder geval even of de PC wel volledig gepatched is (windows update).

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp maakte een juiste opmerking! Gaart het lichtje dan niet branden als jij geen sasser krijgt en de owner van de pc wel. HEt ligt dus aan het netwerk. Het ADSL modem/ router zal niet goed genoeg beveilgd zijn en laat dus het sasser virus binnen! Zorg voor een goede firewall, zet een hardwarematige firewall aan in het modem/router!

Verwijderd

Topicstarter
heb updates allemaal van windows er opgezet
heb meerdere tools geprobeert van microsoft, norton en stinger om dat sasser op te sporen/removen maar hij vind niks
ik instaleer morgen alles wel weer opnieuw en breng hem terug en dan stop ik er mee.
vind dit wel heel vreemd dat dat virus nu niet te vinden is en zogauw ik hem bij hem aansluit hij actief word.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Dan kan hij in principe ook niet meer actief worden bij hem.... als dat wel gebeurt is er toch echt iets niet goed gedaan. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 23:47:
crisp maakte een juiste opmerking! Gaart het lichtje dan niet branden als jij geen sasser krijgt en de owner van de pc wel. HEt ligt dus aan het netwerk. Het ADSL modem/ router zal niet goed genoeg beveilgd zijn en laat dus het sasser virus binnen! Zorg voor een goede firewall, zet een hardwarematige firewall aan in het modem/router!
zoals jij zegt laat hij het virus binnen, dus moet ie op de pc staan
en zou ik hem dus moeten kunnen vinden of zou hij de pc ook hier uit moeten schakelen maar dat doet hij juist niet. Als ik via site van symantec of mc afee zoek naar dat virus en daar de handelingen opvolg zoals reg cleanen, files wissen
vind ie die dingen dus niet ( b.v. lsasss.exe, avserve2.exe enz enz)

het zou best kunnen dat hij geen firewall aan heeft staan in zijn alcatel usb adsl modem. Daar heb ik nog niet in gekeken, op de pc had hij zo ie zo geen firewall aan staan

• dreeke

dreeke

outdated icon

Zo'n USB modem heeft dacht ik geen firewall. Je steekt het in en het werkt (of zou moeten werken).

Dus update in elk geval zijn Windows XP volledig en installeer eventueel meteen een software firewall. :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

er is denk ik wel een verklaring; het sasser-virus doet namelijk 2 dingen: hij maakt een connectie op poort 445 en stuurt daar pakketjes naartoe op een dusdanige manier dat er een buffer overflow ontstaat en lsass.exe crashed (1), vervolgens kan er een stukje code uitgevoerd worden op de target pc, dit stukje code download het uiteindelijke virus van het internet en voert dat uit / installeerd het (2).
Het kan zijn dat (1) wel lukt en (2) niet - lsass.exe crashed dus wel, maar de pc wordt uiteindelijk niet besmet.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
aha, begin het een beetje te begrijpen.
maar in iedergeval doe ik morgen een herinstal van windows en zet er gelijk wel een firewall (software matig) op
wat is een beetje goeie firewall om te instaleren ?
moet wel makkelijk zijn om mee te werken voor een 55+er

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 00:11:
aha, begin het een beetje te begrijpen.
maar in iedergeval doe ik morgen een herinstal van windows en zet er gelijk wel een firewall (software matig) op
wat is een beetje goeie firewall om te instaleren ?
moet wel makkelijk zijn om mee te werken voor een 55+er
Ik gebruik TPF (betaald), ik vind het wel fijn werken (en beter dan ZA).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1