Toon posts:

2 pc's op netwerk, geen verbinding ext. bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend heeft 2 pc's op een soort van Netwerk draaien. (crosscable)

pc1 = IP 123.124.12.123 (bv) netwerk IP = 192.168.0.1
pc2 = IP netwerk IP = 192.168.0.84

als ik het extern bureaublad wil gebruiken en IP pc1 invoer: 123.124.12.123
dan krijg ik een fout melding.
Als ik via MSN het IP adres opvraag van pc1, krijg ik: 192.168.0.1,123.124.12.123
als ik dat IP invoer in ext. bureaublad, is het IP te lang.

wie weet hoe dit werkt ?

ps. poorten open, toegang geheel geautoriseerd, enz, alleen geen juist IP adres.

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 14:41

Night89

Als je alles op een rijtje heb

voor gewoon over netwerk is VNC handiger ( TightVNC of UltraVNC) geen gekloot met extern buroblad enzo :)

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Topicstarter
Voor gewoon een helpende hand op afstand is extern bureau blad perfect, echter het werkt niet zo.
Bij andere standalone PC's werkt het echter prima.

• Virtugon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09-2025
Wat is de foutmelding precies?

Meestal ligt het aan het feit dat de service gewoon niet draait op de andere PC.

"A loaf that attempts to twist it's own fate is not a loaf at all, but is, in fact, a pretzel."

Verwijderd

Het is nog vroeg maar ik zou zeggen maak eerst ff een normale range aan dus voor pc 1 gewoon 192.168.0.1 en voor pc 2 192.168.0.2 dan staat dat een stuk duidelijker ook ff een gelijke submask en gateway opgeven.

Heb je bij de pc die remote wordt overgenomen wel remote desktop aanstaan. Je moet dat wel een user geselecteerd hebben die de pc remote over mag nemen. Op dat useraccount moet ook zo ie zo een wachtwoord zitten.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Nou, als je 2 ip-adressen invoert met een , ertussen is het adres idd te lang. Gewoon het stukje 192.168.0.1 (of 192.168.0.84) invoeren en klaar :)

Zo werkt het bij mij tenminste. Als je dat andere IP invoert ga je proberen te remote desktoppen met je router, die kan dat waarschijnlijk niet. Of omdat het zo'n kastje is, of omdat het een PC is die op dat IP een firewall heeft draaien.

ieeeepppppp :P

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Oh ja je moet ook een user met password hebben :) Wel ff op letten dus. Users met blanko passwords kunnen niet remote inloggen.

[ Voor 29% gewijzigd door VROEM! op 20-06-2004 10:34 ]

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Welke OS gebruik je trouwens op de 2 pc's?

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Je wilt verbinding maken van pc2 naar pc1, en dit wil je via de crossed netwerk kabel doen. Misschien is het dan zo dat je het netwerk ip van pc1 in moet voeren, omdat je verbinding wilt maken via het netwerk. En als je van buitenaf verbinding wilt maken dat je dan het gewone ip adres in moet vullen.
Dus probeer eens 192.168.0.1 te gebruiken.

En heb je al geprobeerd verbinding te maken van pc1 naar pc2?

Verder neem ik maar gewoon aan dat je XP Pro gebruikt.

EDIT: Je kunt trouwens ook instellen dat je zonder wachtwoord in kunt loggen, maar dit is niet echt veilig.

[ Voor 11% gewijzigd door Double J op 20-06-2004 10:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle tips, geweldig hoe men mee denkt.

alleen het werkt nog niet.

Ik wil van mijn pc thuis, via het internet naar de pc van een vriend.
Ik gebruik hiervoor extern bureaublad.

Die vriend heeft net als ik XP Pro.
Hij heeft voor mij een useraccount en wachtwoord aangemaakt, en ja
ik heb ook alle IP adressen geprobeert.

Van hem naar mij werkt het prima, maar terug niet.

DE pc van mijn vriend draait met 2 computers verbonden met een cable ertussen.
Ik probeer het IP adres van de (hoofd) computer waar de Speedtouch modem op staat, deze heeft een adres bv 123.124.12.123
Als ik dit intoets gebeurt er helemaal niets.

Als ik vraag wat het IP Adres van mijn vriend is via MSN geeft die het volgende IP weer 192.168.0.1,123.124.12.123

Eerst het IP van de netwerkverbinding op de (hoofd) computer en dan het door de provider toegewezen IP adres.
Netwerk is niet van toepassing, omdat dat op dit moment niet draait.

De fout melding is:

De client kan geen verbinding met externe computer maken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

192.168 is een prive range deze word niet gaccepteerd als internetverkeer door je provider ... er zijn namelijk nog 2.120.684 gebruikers met die dit adres gebruiken op hun prive netwerk

ga even in de faq het stukje over poortmappen lezen, ik denk dat je daar wat zijzer van wordt

Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 20-06-2004 23:29 ]

Iperf

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
hij moet dus desbetreffende poort forwarden en wel naar ip 192.168.0.1 (zie poortmappingsverhaal)
jij moet dan connecten met ip 123.124.12.123

edit: als ik het goed begrijp: jij wilt vanaf je eigen stekkie via het grote boze internet ;) een verbinding opzetten met de pc1 van die vriend, die het internet deelt met een andere pc.

[ Voor 40% gewijzigd door bigfoot1942 op 20-06-2004 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bingo,

het werkt, bedankt voor de tip
Pagina: 1