Toon posts:

Nerovision stopt na circa 25 min. video capturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DV camera (Sony) en wil met Nerovision de DV film caputen naar de harde schijf.
Het probleem is dat het capturen na circa 25 minuten stopt, maar dan is het te capturen beeld nog lang niet allemaal opgenomen.
Hij maakt hier wel gewoon een file voor aan, dus het beeld is niet verloren maar gewoon nog niet klaar.
Waar kan ik instellen dat Nero gewoon alles moet capturen ongeacht de groote van het bestand.

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 17:06
heb je enig idee hoe groot het wel gemaakte bestand is? Als deze altijd precies 4 gb is moet je ff checken of je schijf in NTFS is geformat en niet in FAT32 (die heeft nl een 4Gb file limit)

tja...

Verwijderd

Ik wou ook schrijven dat er genoeg Harde Schijf ruimte aanwezig moet zijn.........

zowel voor Capture als recode !

succes, Harry

Verwijderd

Topicstarter
Sander0105 schreef op 19 juni 2004 @ 23:20:
heb je enig idee hoe groot het wel gemaakte bestand is? Als deze altijd precies 4 gb is moet je ff checken of je schijf in NTFS is geformat en niet in FAT32 (die heeft nl een 4Gb file limit)
Ja de schijf waar het bestand heen moet is NTFS.

Als ik Nerovision start en ik geef aan dat ik van af mijn DV camera DV wil capturen
Dus geen anderformaat (ik wil het omzetten met TMPGenc dvd) naar een echt dvd qualiteit.
Dan geeft Nero aan nog circa 37 minuten terwijl er bijna 50 minuten te capturen valt (er is circa 8,5 Gb schijfruimte over)
Ik heb al vele programma's geprobeerd en ik zie steeds bij snelle of donkere fragmeneten blokkerige beelden (dus lijkt niet op DVD qualiteit)

Noem eens de echte DVD instellingen en hoeveel minuten video gaat er dan op een DVD, toch zeker geen 120 wat er steeds op die DVD staat.

Graag even een reactie met goede instellingen.

Verwijderd

Ik werk met Nero Vision Express2 en je kan via NERO SMARTSTART kiezen voor films van DV-camera naar echte DVD.....en ik heb verscheidene verhalen gelezen dat het omcoderen lang kan duren.
En ik neem aan dat je weet dat je tijdens het capture-proces je computer met rust moet laten...

DE feiten blijven: 120 minuten en 4,9 GB voor een DVDschijf.

Ook ik vind het in deze tijd van veel goede programma's, dat het toch nog moeilijk is, je mag er eigenlijk wel een boek over lezen.

succes, Harry