Toon posts:

van 2 HDD`s 1 grote maken

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb twee HDD`s (1x 850mb en 1x 550mb) waar ik graag een grote van wil maken. Kan dit zomaar en hoe doe ik dan op een juiste manier? (of zijn er meerdere mogelijkheden).

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. websites hierover zijn ook welkom.

bvd. henri

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Het kan wel met een RAID blok volgens mij, maar dan kan je hetbeste wel 2 dezelfde HD's hebben. En het is niet goedkoop. Duurder dan een nieuwe HD in ieder geval... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Ik hoorde laatst iets hier op GoT dat dat met Ntfs kan softwarematige raid.
Iemand die daar wat meer van af weet laat het me hier weten.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Binnen NT kon je al partities over meerdere schijven laten lopen.. Bij Win2K is dat nog makkelijker..

dus no problem ! vaak genoeg gedaan, heb je geen raid voor nodig.

maar....... 1 schijf stuk ? data pleitte !!
en dat is niet alleen in het geval van RAID al is de kant op data recovery in geval van non-raid net ietsje beter..

IP Rocks

Verwijderd

Hoe werkt dat ik werk zelf nog met FAT32 moet ik dan effe omzetten naar Ntfs5 met PM.
En what next moet ik iets instellen in windows of in PM.
En schrijft hij dan een bestand in 2 delen naar iedere hardeschijf of schrijft hij het hele bestand naar de eerste de beste schijf.
Optie 2 lijkt mij wat veiliger dan optie 1

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Joh... als je et over groot hebt dan denk ik aan 20G+.
Wat praat je nog over 1 tot 4 Gb ?
Ik denk bij dergelijke diskjes aan een firewall machine ed.
Daar is het nog uitstekend voor te gebruiken :)

Powered bij meergranenbrood.

• Barracuda
  • Laatst online: 05-05-2023
Op vrijdag 22 december 2000 22:26 schreef redguy het volgende:
Binnen NT kon je al partities over meerdere schijven laten lopen.. Bij Win2K is dat nog makkelijker..

dus no problem ! vaak genoeg gedaan, heb je geen raid voor nodig.

maar....... 1 schijf stuk ? data pleitte !!
en dat is niet alleen in het geval van RAID al is de kant op data recovery in geval van non-raid net ietsje beter..
ja jij bent lekker wakker ik denk dat hij ook wil opstarten van die disk en dan kan het niet software matig met win NT /2000

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

De eerste schrijver wil denk ik inderdaad opstarten vanaf een schijf C:
Ik daarintegen heb al 2 hardeschijven en wil mijn andere twee samenvoegen tot een grote.

• redguy
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

booten vanaf die disk kan inderdaad niet nee.. helaas..

als je ze samenvoegt als een spanned disk zal nt eerst de eerste schijf vol zetten en daarna pas de 2e schijf gaan gebruiken.

Maak je er een stripped set van dan verdeelt hij de data over beide schijven, de partities op beide schijven moeten dan echter even groot zijn..

Als ik het me goed herinner kun je een bestaande NTFS partitie uitbreiden door toevoegen van de 2e schijf (zonder dataloss van de 1e schijf). je kunt volgens mij geen 2 bestaande partities samenvoegen zonder dataverlies op je 2e disk

IP Rocks

Verwijderd

waarom koop je niet een nieuwe?, die dingen zijn veel groter en sneller :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 december 2000 22:58 schreef NiBoR het volgende:
De eerste schrijver wil denk ik inderdaad opstarten vanaf een schijf C:
Ik daarintegen heb al 2 hardeschijven en wil mijn andere twee samenvoegen tot een grote.
ja klopt, maar lees nu dat dit met fat 16 idd niet mogelijk is. iets wat ik al vermoede.

een nieuwe hd ?, ja is beter - maar dit was goedkoper omdat ik ze toch al had en nog even wilde wachten met kopen (zijn namelijk nog te duur in vergelijk met de vorige maanden) dus wacht ik totdat de prijs weer wat gaat zakken

in ieder geval bedankt voor de reacties en prettig kerst iedereen
Pagina: 1