Toon posts:

[Access] Oh jee, verkopen!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op m'n werk heb ik een aantal mooie access-db'jes gemaakt waarmee ons hele bedrijf nu werkt. M'n baas vertelde me dat er nu andere bedrijven ook geinteresseerd zijn hierin. Hij wil het gaan verkopen...

Nu werkt het bij ons overal zo dat op elke werkplek waar deze database wordt gebruikt er een run-time versie van Access (2000) op staat.

Ik twijfel nu alleen er aan of dit wel handig is wanneer we dir product verkopen. Moeten we dan hierbij steeds de installatie van die run-time versie erbij leveren?
Het zou toch handig zijn als zo'n db'tje stand-alone was.

Iemand hier ervaring mee of een gedachte die je wilt delen?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat doet je run-time versie van access dan??? Je database is alleen maar je data op een slimme manier opgeslagen ( simpel gezegd ).

Het is over het algemeen wel makkelijk als je een interface hebt. En ik vermoed dat je hiervoor je runtime gebruikt. Je kan ervanaf door zelf een c-applicatie te maken die communiceert met je dbase maar dat is ontzettend veel werk.

Verwijderd

Als je een C-programma uitlevert, moet je ook een runtime-library toevoegen, die een heleboel standaard routines bevat. Misschien da je bij Delphi met 1 exe kan volstaan, maar dan zijn de gebruikte routines meegelinkt.

Als je de Developer Editie van Access 2000 hebt, mag je de Access runtime vrij uitleveren met je Access programmatuur.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dan hangt het toch gewoon van de kopers af? Hebben ze al access -> geen probleem. Hebben ze geen access -> dan moeten ze dat kopen, of jij moet de runtime omgeving erbij leveren. Moet je daar wel een licentie voor hebben!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Moet je een licentie hebben om run-time files bij een product te leveren?

In ieder geval ben ik nog niet veel verder. Programmeren in C of Delphi kan ik niet en ik twijfel of ik van m'n baas een training daar in krijg.

Dus het komt er nog steeds op neer dat ik m'n access-bestanden moet leveren met de run-time files. Als het niet anders kan dan moet dat denk ik op een mooie manier met behulp van een leuk installatie-progje ofzo.

Iemand ideeen?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je de Office Developer editie hebt, zit er ook een installer bij, toch? Daar kan je een package mee maken om de database en de runtime te installeren.

Maar ik zou gewoon eerst uitzoeken of je kopers niet al Access op de computer hebben staan. Kan je een hoop overbodig werk schelen.

En gebruik je in je databases geen 'vreemde' libraries / verwijzingen? Daar kan je ook nog wel eens gedonder mee krijgen als je een access db op een andere computer zet!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Als je de Office Developer editie hebt, zit er ook een installer bij, toch? Daar kan je een package mee maken om de database en de runtime te installeren.
Daar zal ik eens naar gaan kijken, dat zou handig zijn.
En gebruik je in je databases geen 'vreemde' libraries / verwijzingen? Daar kan je ook nog wel eens gedonder mee krijgen als je een access db op een andere computer zet!
Nee dat niet, gelukkig kan ik ook het bedrijf waar ik nu werk als testomgeving gebruiken (op 14 pc's wordt deze db gebruikt) zodat ik dit soort zaken kan oplossen voordat het bij een klant komt.

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 23:14
Hoe komt je baas erbij dat jullie access db's kunnen gaan verkopen als jullie niet eens de consequenties in kaart kunnen brengen. Hebben jullie ook al aan support ed. gedacht.
Die bedrijven kunnen beter hun ict medewerkers een cursusje access mee geven zodat ze zelf een db in elkaar kunnen draaien en populeren. Aangezien je je eigen data niet mee wilt leveren lijkt mij, kan je toch alleen een kale db leveren. Tevens zal niet elk bedrijf overweg kunnen met jou db model.
Pagina: 1