Toon posts:

radeon 9600 pro atlantis problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een radeon 9600 pro in mijn pc zitten en ik heb problemen om de spellen call of duty en bf vietnam af te spelen.

Tijdens het spelen van call of duty,loopt het beeld zeer traag en dus niet zoals het moet VLOEIEND.

Met bf vietnam heb ik hetzelfde probleem.

Het slome beeld is altijd tijdens een vuurgevecht.

pc specs:

p4 2,40 ghz
1024 mb ram werkgeheugen
harde schijf geheugen:57,2 gig

wat ik heb "geupdate"

catalyst 4.6 geinstalleerd
bios update
moederbord drivers geinstalleerd
direct x 9.0b

Tijdens het spelen van spellen heb ik NOOIT wat meedraaien zoals virusscan enz

Mischien wil ik wel een radeon 9800 pro kopen maar is het niet handiger om mijn pc te laten nakijken bij bijv MYCOM?
Of klopt er iets niet met de videokaart?
(ik weet dat het geld kost,maar als er geen andere oplossing hiervoor is)

p.s ik heb meerdere topics hierover gestart,maar ik wil het toch nog eens vragen hier omdat ik binnenkort wel eens mischien ga updaten in mijn videokaart.

greetz Scarface NL

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Sapphire heeft het woord 'Atlantis' toegevoegd om aan te geven dat de kaart een 128-bit brede geheugenbus heeft.
Dit heeft een enorme (negatieve) invloed op de prestaties. Zie ook de FP (dit heeft betrekking tot de 9800Pro van Sapphire, maar is hier ook van toepassing).

Mocht je besluiten een 9800Pro aan te schaffen; let er dan op dat dat niet ook een Atlantis is en koop er één met een 256-bit geheugenbus. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Rone op 19-06-2004 19:34 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
onder welke settings draai je het spel dan, misschien dat je gewoon de settings te hoog hebt staan, aangezien het schokkerig gaat lopen zodra er geschoten word

zelf heb ik ook een radeon 9600 pro en opzich is het best een aardige kaart maar niet echt het snelste wat er is, ik kan bijvoorbeeld far cry nog best spelen als ik de settings maar niet te hoog zet

als je hier ff kan posten onder welke settings je draait kunnen wij wel kijken of het daar aan ligt

en btw 1 topic is nog altijd genoeg

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Ik vind het raar dat je zo slechte fps hebt. Ik kan bf and COD makkelijk spelen met m'n gf4ti4200 met redelijk goede beeldkwaliteit.

Weet niet wat je allemaal hebt geprobeerd om dit probleem op te lossen, je bent nogal summier in dit topic.
Heb je bv. al geprobeerd:
Andere topics bekeken over zelfde soort probs.?
clean install?
checken op malware?
Wat draait er eigenlijk allemaal op de achtergrond?
Wel gescand op virus/trojans?

I.i.g. een hoop info tekort

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Verwijderd

Topicstarter
Met call of duty staat alles op high(zelfs gespeeld met settings zonder succes)
Met bf vietnam staat alles op medium,en ong 30 bots(draait best aardig dan)

Ik haal alle spyware eraf met ad aware(wat is malware?)

virusscan van AVG

Ik draai niks op de achtergrond mee.

Heb verschillende topics gelezen die allemaal naar de bios update en moederbord drivers instaleren wijzen.

pc niet lang geleden geformateerd

Ik hoop hierbij genoeg info te hebben gegeven.

greetz ScarfaceNL(btw thanks voor jullie snelle reacties)

• PilatuS
  • Niet online
ik bedoelde meer van welke resolutie draai je 1600x1200, 640x480 :? en heb je AA en AF aan staan ?

ik denk namelijk dat je de settings te hoog hebt staan en dat je spellen daar door schokken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb AA aan en AF aan.(moeten die uit?)

resolutie is 800x600 bij beide spellen.

bij call of duty heb ik zelfs geprobeerd alles op LOW te zetten.
Zelfs daarbij loopt het spel nog traag.

bij bf vietnam draait hij wel aardig als alles op low staat en alles afgevinkt,met 30 bots.

• PilatuS
  • Niet online
als je AA en AF uitzet geeft dit een grote performance winst, ik denk dat ie dan wel goed zou moeten lopen

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Probeer eens de catalyst 4.5. ik had bij 4.6 ook dat COD stukkie voor stukkie verder ging. ik draai nu 4.5 en nergens last van.
(specs zie sign)

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn instellingen kan ik alleen bij AA en AF alleen op de laagste stand zetten(2x)
en toepassingsgebonden.
Als ik dat allemaal op zijn laagst zet is het goed toch?
Of kan je die AA en AF helemaal uitzetten?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:44

DaWaN

'r you wicked ??

Haha, Call of Duty loopt zelfs op men GeForce 2 PRO en Athlon 650 met 256mb nog vloeiend op medium :D Maar FSAA en AF zou ik uit zetten voor een 9600, ik denk dat ie daardoor op zn bek gaat :)

BTW, toepassings gebonden betekend dat het spel het moet regelen en 9 van de 10 keer staat het dan uit

[ Voor 22% gewijzigd door DaWaN op 19-06-2004 23:21 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu bij call of duty de texture quality op low gezet en het spel loopt nu vloeiend.
Alleen zijn de graphics nu slechter geworden.

Het lijkt mij alsof de radeon 9600 pro van mij "MOEITE" heeft om alle details in beeld te brengen.

Dus waarschijnlijk ligt het toch aan de videokaart of niet?

btw hebben hier mensen ervaringen met de radeon 9800 pro atlantis van sapphire?

Zo ja,zeg het me pls.

greetz ScarfaceNL

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 20:40:
btw hebben hier mensen ervaringen met de radeon 9800 pro atlantis van sapphire?
Let er dan wel op dat die Atlantis geen 128-bit geheugenbus heeft.
In andere woorden: deze heeft de helft aan geheugenbandbreedte als een 'normale' 9800Pro.
In de praktijk merk je dit erg goed en ik raad je dan ook aan een 256-bit Pro aan te schaffen.
Hoe dan ook, mocht je per sé een 128-bit Pro willen hebben, dan kan ik je natuurlijk niet tegenhouden.

Lees dit ook even.

[ Voor 7% gewijzigd door Rone op 20-06-2004 20:49 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de Sapphire kaarten praktisch allemaal ATLANTIS zijn,is het mischien niet handiger om een andere merk te kiezen zoals bijv gigabyte?

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

Malware is een soort spyware, draait dus ook stiekum mee op je systeem waardoor het langzamer wordt.

Als ik je instelling lees en dat het spel nog zo langzaam loopt vind ik nog steeds raar.
(m'n gf4ti4200 heeft met die settings geen probleem om COD te draaien, op een xp2200+ met 256MB ram, ga-7vrxp333 mobo.)

P.S. een radeon 9800 pro is natuurlijk nooit een verkeerd kaartje om te hebben :9~
Maar het kan natuurlijk zijn dat er iets anders mis is met je systeem en dat daardoor de prestaties van die 9800 pro ook tegen kunnen vallen

Verwijderd

Topicstarter
Tja waar kan het dan aan liggen?

Moederbord mischien?

btw volgens mij ligt het aan de radeon 9600 van mij want als ik de kaart zelf instel op prestatie,En ik zet alles op low bij COD,dan loopt hij vloeiend.

Waarschijnlijk ligt het aan de atlantis kaarten van Sapphire omdat die trager zijn toch?

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 18:19:
Tja waar kan het dan aan liggen?

Moederbord mischien?

btw volgens mij ligt het aan de radeon 9600 van mij want als ik de kaart zelf instel op prestatie,En ik zet alles op low bij COD,dan loopt hij vloeiend.

Waarschijnlijk ligt het aan de atlantis kaarten van Sapphire omdat die trager zijn toch?
Ik wist niet dat je een ATLANTIS had, heb je vlg. mij nergens vermeld. :/
Anyhoe, als je het niks uitmaakt qua pieken, tsja dan kun je op zich een leuke radeon 9800PRO kopen.(let dan op 256-bit brede bus).

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hendal. schreef op 22 juni 2004 @ 01:45:
[...]
Ik wist niet dat je een ATLANTIS had, heb je vlg. mij nergens vermeld. :/
Kijk eens in de topictitel. :)

De stelling: Atlantis = 128-bit = Bullshit

http://www.sapphiretech.com/vga/9800proatl.asp

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Thunde®
  • Laatst online: 08-07 07:40

Thunde®

Don't Worry :)

Ik heb ook een 9600pro Atlantis en deze draait COD als een zonnetje op 1152x864 (hoogste reso monitor :'( )

Mijn spec's | Modelbouwforum

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:09
r00n187 schreef op 19 juni 2004 @ 19:31:
Sapphire heeft het woord 'Atlantis' toegevoegd om aan te geven dat de kaart een 128-bit brede geheugenbus heeft.
Dit heeft een enorme (negatieve) invloed op de prestaties. Zie ook de FP (dit heeft betrekking tot de 9800Pro van Sapphire, maar is hier ook van toepassing).
En op welke manier is dat dan van toepassing bij een 9600Pro? :?

iRacing Profiel

• Ad Hox
  • Laatst online: 10-07 11:03

Ad Hox

N/A

Deze kaart heeft toch wel een bus van 256? (Hij heet namelijk ook Atlantis)

• MartijnA3
Ad Hox schreef op 22 juni 2004 @ 11:52:
Deze kaart heeft toch wel een bus van 256? (Hij heet namelijk ook Atlantis)
Staat er niet bij, dus vraag het het bedrijf zou ik zeggen.

iRacing Profiel

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

Prutz0r schreef op 22 juni 2004 @ 01:50:
[...]

Kijk eens in de topictitel. :)

De stelling: Atlantis = 128-bit = Bullshit

Omg ja. :Z B)

offtopic:
Hendal. zal volgende keer beter opletten.

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie of deze kaart hieronder een goede Sapphire kaart is want ik snap er nu ff helemaal niks meer van:

http://silverapp1.mycom.n...uctID=41523&productType=1

of anders deze?

http://tw.giga-byte.com/V...oducts_GV-R98X256D%20.htm

• MartijnA3
Ik heb mijn 9800pro ook bij Mycom vandaan, kreeg 'm alleen niet in een doos, maar in een zakkie (die versie die ze eigenlijk alleen leveren bij een nieuwe PC) en ik was ook bang dat ik een 128bits versie kreeg, maar ik heb zelfs de nieuwe op de 9800XT layout. :9
Dus Mycom zit wel goed, lijkt me.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik vraag of die sapphire kaart die ik bij mycom heb gezien goed is of niet=

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ff offtopic:
Jij weet wel veel topics te openen over 1 ding he? getuigt niet echt van de grootste zoekpogingen. Ik geloof dat dat niet de bedoeling is van dit forum.
/offtopic.

De eerste link die je poste is een 9800 ATLANTIS. Al had je gelezen had je geweten dat dat weet een langzamere kaart is dan de versie zonder atlantis. (128 bit ipv 256 bit)
Dus de eerste valt af als je slim bent.

De 2e is natuurlijk een goede kaart. het is een 9800 XT. Daar is ook geen atlantis versie van en dus zit je altijd goed.

Zelf zou ik een normale 9800 pro nemen, omdat die goedkoper zijn en niet heel veel performance verlies hebben tov de XT. De XT is prijs/kwaliteit verhouding slechter dan de 9800 pro.

Alleen zorgen dat je geen Atlantis neemt, want dan weet je zeker dat je geen 128 bit versie hebt. Ook al staat er in 1 reply dat Atlantis niet per definitie 128 bit is ipv 256. Als er geen atlantis staat is het zeker geen 128 bit.

@martijnA3, jouw statement wou ik met de hierbovenstaande alinea duidelijk maken. Je hebt dus gelijk, maar als het woord Atlantis er niet in voor komt, dan weet je zeker dat het goed zit. Dan kan je je ook niet meer vergissen.

[ Voor 87% gewijzigd door Hann1BaL op 24-06-2004 14:22 ]

• MartijnA3
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 13:25:
Ja maar ik vraag of die sapphire kaart die ik bij mycom heb gezien goed is of niet=
Wat kan er nou niet goed zijn aan een 256-bits Radeon 9800 Pro? Volgens mij snap je er idd weinig van.... 8)7

iRacing Profiel

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
weet je wat het probleem volgens mij is
je moet gewoon via je drivers alles op standaard laten staan en dan nog eens proberen
je moet ook bij call of duty alles niet over very high zetten enzo
dat haalde die van mij ook niet alles gewoon netjes op high
bij battlevield alles op medium en verder alle vinkjes
als het goed is kun je dan alles op 1024x draaien het ligt dan niet aan je videokaart als het langzaam gaat
had er namelijk eerst ook 1
met een amd 2600+ systeem en een gig geheugen

PunlArjen

• MartijnA3
Hann1BaL schreef op 24 juni 2004 @ 13:54:

De eerste link die je poste is een 9800 ATLANTIS. Al had je gelezen had je geweten dat dat weet een langzamere kaart is dan de versie zonder atlantis. (128 bit ipv 256 bit)
http://www.sapphiretech.com/vga/9800-256-128.asp

Beide Atlantis, Sapphire noemt de 128bits nu niet eens meer "Pro". De Atlantis Pro is volgens de eerste link gewoon 256-bits.

Zoals ik eerder al zei, volgens mij verkoopt Mycom de 128-bits niet, maar om het zeker te weten kun je altijd even vragen.

iRacing Profiel

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 09:27

robbydw

live your life

Ik heb precies dezelfde videokaart (atlantis 9600 PRO) en speel games als COD, DTM race driver enz. zonder problemen. Beeld ziet er heel goed uit. Ook bij Mycom gekocht. Vraag me nu alleen even af of het 128bits of 256 bits is.

Verdere specs: AMD Athlon 1200Mhz
512 MB geheugen.

[ Voor 23% gewijzigd door robbydw op 24-06-2004 14:21 ]

Geen commentaar

• MartijnA3
robbydw schreef op 24 juni 2004 @ 14:17:
Ik heb precies dezelfde videokaart (atlantis 9600 PRO) en speel games als COD, DTM race driver enz. zonder problemen. Beeld ziet er heel goed uit. Ook bij Mycom gekocht. Vraag me nu alleen even af of het 128bits of 256 bits is.
De 9600Pro is alleen maar 128-bits. :)

[ Voor 7% gewijzigd door MartijnA3 op 24-06-2004 14:24 ]

iRacing Profiel

• robbydw

robbydw

live your life

MartijnA3 schreef op 24 juni 2004 @ 14:24:
[...]

De 9600Pro is alleen maar 128-bits. :)
oke bedankt voor de info!

Geen commentaar

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan word het geen sapphire ATLANTIS kaart.

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

• MartijnA3
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 15:44:
Ok dan word het geen sapphire ATLANTIS kaart.

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
8)7 |:(

iRacing Profiel

• arjentjuh
waarom probeerd iedereen hem nu een 9800pro aan te smeren terwijl hij waarschijnlijk het probleem nog niet oplost...
met zijn systeem moet je namelijk makkelijk met een 9600pro call of duty en battlevield kunnen draaien
het zit vast ergens anders is...
alleen zou ik niet weten wat
misschien ff je computer formatteren en alles er netjes opzetten kijken wat hij dan doet

PunlArjen

• robbydw

robbydw

live your life

arjentjuh schreef op 25 juni 2004 @ 10:53:
waarom probeerd iedereen hem nu een 9800pro aan te smeren terwijl hij waarschijnlijk het probleem nog niet oplost...
met zijn systeem moet je namelijk makkelijk met een 9600pro call of duty en battlevield kunnen draaien
het zit vast ergens anders is...
alleen zou ik niet weten wat
misschien ff je computer formatteren en alles er netjes opzetten kijken wat hij dan doet
Of staat de systray vol met icoontjes/ dus allerlei geheugen vretende processen. 8)7

Geen commentaar

• arjentjuh
dat van die systray dat tie volstaat kan natuurlijk niet hij heeft een gig geheugen dus dat heb je niet zomaar vol...
call of duty werkt namelijk ook wel als je 256mb hebt soepel dus meer dan 700mb aan geheugen vreters in je systray lijkt me wel heel erg...
k vraag me af of hij wel daadwerkelijk zijn opties van de videokaart goed heeft ingesteld maak er anders is een printscreen van ofzo.
want alles moet namelijk applicatie afhankelijk zijn!!!

PunlArjen

Verwijderd

dat van die systray dat tie volstaat kan natuurlijk niet hij heeft een gig geheugen dus dat heb je niet zomaar vol...
Het gaat niet echt om geheugen, maar om CPU en om latency. Als je OS elke keer zit te swappen van taak naar taak tijdens het gamen dan vindt je framerate (en jij) dat echt niet fijn ;)

• arjentjuh
owja niet aan ged8
waarom formateerd hij de boel niet gewoon een x en dan proberen
maar volgens mij zijn we hier voor nix een oplossing aan het bedenken want hij reageerd niet terug

PunlArjen

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

Volgens mij is ie overtuigd dat het z'n videokaart is en heeft ie inmiddels een 9800 PRO gekocht.

offtopic:
Hoop voor hem dat problemen nu opgelost zijn al verwacht ik het niet.

• arjentjuh
ja indd...
geen slechte koop daar ben k ook op over gestapt je merkt echt wel het verschil maar met een 9600pro kon hij die spellen die hij nu deed op battlevield vietnam makkelijk op max spelen

PunlArjen

Pagina: 1