[monitor] Wazig beeld, monitor versleten?!?

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:24

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Sinds kort wordt mijn beeld continu wazig. Nu begint het mij behoorlijk te irriteren.

Even een plaatje als voorbeeld hoe het er bij aan toe gaat:

Afbeeldingslocatie: http://www33.brinkster.com/rakkerzero/beeld%20wazig.png

EDIT: Het is een screenshot + screenshot met blur gemaakt in photoshop. Maar zo ziet het er bij mij ongeveer uit.

Dit is met name op de hoge resoluties 1024*786, 1152*864, 1280*960.
Ik heb altijd 1280*960 gebruik tot een tijdje geleden. Toen was mijn monitor niet meer in staat om die resolutie te weergeven. Daarna heb ik een tijdje 1152*864 gebruikt en toen begon na een tijdje het wazige beeld eigenlijk. Als ik de resolutie opnieuwe instel, is het even weg, maar na een tijdje is het weer terug.

Nu gebruik ik 1024*786. Daar komt het wazige beeld eigenljk het minst voor.

Ik heb een Samsung SyncMaster 753s 17 inch monitor. Tevens heb ik hem al vanaf september 2002 dag en nacht in gebruik.

Zou het kunnen zijn dat mijn monitor aan het verslijten is?

[ Voor 8% gewijzigd door Zerora op 20-06-2004 23:07 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:43
CRT's worden langzamerhand waziger, maar bij jouw is het echt van het ene op het andere moment.

Mijn 15" philips 107S is zo wazig dat spellen er zelfs zoner aa nog goed uitzien, dus dat is dan weer een voordeel ;)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
bij jouw is het echt van het ene op het andere moment.
Ja, het is van het ene op het andere moment.

Dat spellen zonder AA er beter uitziet met dat wazige is idd een voordeel, maar het hoort niet.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Focus is ontregeld, kan je in je monitor afstellen. Uiteraard geld daan weer het standaardverhaal: als je er geen ervaring mee hebt, blijf eraf en laat het repareren (evt. bij het mannetje om de hoek). Die stickers met "gevaarlijk, hoogspanning" zitten er niet voor niets op ;)
Waarschijnlijk is het niet meer dan een potmetertje draaien en kost het je niet veel als je het laat repareren.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Hoe kom het dat mijn monitor geen 1280*960 meer aan kan?
Ik heb niks anders gedaan dan de monitor twee jaar dagelijks gebruiken.

Verwijderd

Zerora schreef op 20 juni 2004 @ 21:12:
Hoe kom het dat mijn monitor geen 1280*960 meer aan kan?
Ik heb niks anders gedaan dan de monitor twee jaar dagelijks gebruiken.
Slijten van onderdelen (bijv. condensatoren)...

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Valt daar wat tegen te doen?
Of zal ik heel sneaky mijn monitor verkopen en nieuwe halen? })

[ Voor 3% gewijzigd door Zerora op 20-06-2004 23:01 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verbeter me als het niet klopt, maar als je er een screenshot van kunt maken ligt het niet aan de monitor. Of heb je stiekem de tweede bewerkt met een blur?

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
sdomburg schreef op 20 juni 2004 @ 23:02:
Verbeter me als het niet klopt, maar als je er een screenshot van kunt maken ligt het niet aan de monitor. Of heb je stiekem de tweede bewerkt met een blur?
Ik heb stiekem een blur op een screenshot toegepast. Maar als ik ermee kan aantonen hoe het er bij mij aan toe gaat, vind ik het best. :)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Hoe kan mijn monitor weer fatsoenlijk werkend krijgen?
Of ben beter af met een nieuwe?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 10:43:
Focus is ontregeld, kan je in je monitor afstellen. Uiteraard geld daan weer het standaardverhaal: als je er geen ervaring mee hebt, blijf eraf en laat het repareren (evt. bij het mannetje om de hoek). Die stickers met "gevaarlijk, hoogspanning" zitten er niet voor niets op ;)
Waarschijnlijk is het niet meer dan een potmetertje draaien en kost het je niet veel als je het laat repareren.
Lijkt me toch goed advies :?

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 10:43:
Lijkt me inderdaad een goeie optie. Ik heb zelf ook bij mijn Iiyama de focus geregeld, dat gind best. Stroom eraf halen, achterkant eraf en dan eerst kijken. Bij mij zaten de potmeters aan de zijkant links (vanaf voorkant gezien), en stond er netjes bij aangegeven waar ze voor waren. Toen stroom erop en aangezet, met klein schroevendraaiertje de focus goed gezet, stroom er weer af, kap dicht en klaar is kees. Bij mijn Sony Trinitron zaten de potmeters aan de achterkant, dat was lullig, toen had ik een spiegel nodig...

Maareh, bij twijfel laten doen, want het is wel gevaarlijk.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
IK heb weer wat nieuws bij de monitor (heb nog niet laten repareren).
Als er veel lichte kleuren op mijn beeldscherm wordt weergeven da heeft ie irritante hoge piep.
Heeft dat ook hiermee te maken?

Verwijderd

Doe gewoon wat ik ga doen, een nieuwe verkopen.. Mijn oude highscreen hs 988 (19" inch), krijg ik koppijn van.. Versmalt/verbreed zich automatisch, maakt mooie trapezia aan bovenkanten/zijkanten, dús ik wordt scheel, en het wordt ook nog eens lekker onscherp.. Ding repareren wil ik niet, elk geld hierin geïnvesteerd is verloren geld.. Ik verkoop deze wel aan een PC-boer op eerlijke wijze, misschien vang ik er nog lichtelijk geld voor..

De nieuwe monitor wordt trouwens hoogstwaarschijnlijk Philips/LG/Iiyama...

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat ik de mijne dan maar ga verkopen en een nieuwe 19'' monitor haal.
Ik zit allen even krap bij het geld dus ik moet deze monitor nog even een tijdje gebruiken. :(

[ Voor 43% gewijzigd door Zerora op 08-07-2004 17:18 ]

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 23:30

Technicality

Vliegt rechtsom...

hey, ik heb ook die hele hoge piep bij veel lichte kleuren... (3 jr oude 17" HP)

btw het lijkt me idd een probleem voor het mannetje op de hoek... :Y)
Pagina: 1