Externe USB 2.0 HDD transfert maar 600MB per 12 minuten?

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 23:42
Leek me handig zo'n kastje om van een oude hd, een externe hd te maken.
ide schijf maxtor 30gb aangesloten, hij wordt standaard herkend door windows xp. Bios van comp staat ingesteld op hispeed usb in/uitgangen(zou 480mb/s moeten zijn).

Nu wilde ik de hele hd kopieren naar mijn nieuwe computer. Duurt het 12 minuten voor 600 mb aan mp3's. Is dit wel usb2 hispeed? Lijkt meer op usb1 speed.
Heb al gekeken bij eigenschappen maar die geven niet aan welke vaiant van usb wordt gebruikt.

Moet/kan ik nog ergens anders wat aanzetten?
Ik hoop niet dat dit de normale snelheid is.

ps het is model "Manhattan" certified usb hispeed usb2.0 external enclosure

[ Voor 14% gewijzigd door ErikRo op 19-06-2004 18:34 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:22
Zijn je USB-poorten wel USB 2.0? Heb je daar ik drivers voor geïnstalleerd? als de aansluiting of het apparaat op USB 1.1 werkt zal alles terugschakelen naar USB 1.1

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 09:42
600/12 = 50mb per minuut.
/ 60 = 0,83 mb / seconde.
* 1024 = 853 kb/sec.

Dat lijkt me inderdaad erg veel op usb 1.1 lijken, dat is namelijk 12mbit / 8 = 1,5 mb /sec.

Zelfs langzamer dan usb 1.1...

Heb je wel windows XP Service pack 1? Of anders windows 2000 service pack 4!

• ErikRo
yep helemaal up to date incl alle packs and patches. De enige drivers die op de cdrom vond waren win98 drivers. Zla eens die andere hd van 80gb proberen misschien ligt het wel aan de hd. De com is net nieuw en de usb poorten zouden ook usb2 moeten zijn.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Icey
Wat voor moederbord heb je (type)

• ErikRo
Het is zo'n barebone (Soltek 3401) incl MB (SL-B8E-F) type P4 - 478
Andere schijf is net zo langzaam. Kreeg wel een melding dat er langzame usb host aanwezig was. Het lijkt erop dat hij op de een of andere manier toch op usb1 staat.

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 19-06-2004 19:00 ]

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
De snelheid die je haalt is inderdaad die van usb 1.1. De 1,5 megabyte/s die je in theorie haalt, is meestal net geen 1 mb/s in de praktijk.

Er zal heel waarschijnlijk toch iets mis zijn met je usb 2.0 drivers. Vaak leverd je mobo fabrikant een patch mee die je moet installeren nadat je service pack 1 voor win xp hebt geïnstalleerd.

• Icey
BIOS VERSION AX1.4F : Fixed USB devices compatible problem.

installeer dus de nieuwste bios, AX1.5F

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Wat staat er in je device manager voor de USB controller? Als je XP installeerd en daarna upgrade naar SP1 worden de USB2 drivers niet noodzakelijk automatisch ge-upgrade. Je moet de 'advanced USB controller' of zo iets dergelijks laten zoeken naar een driver upgrade. Als je dat niet doet, wordt je USB2 gewoon als USB1.1 gebruikt.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• ErikRo
Tom_G: er zat helaas niets bij aan drivers ook op de site niet. Maar via internet begreep ik dt het standaard in winxp zit en geen drivers nodig zijn.

Icey: bios update heb ik even aan gedacht maar er stond verder weing bij. Plus ik had geen floppie meer.

Device Manager: Voor de 10e keer gekeken bij app beheer en nu viel me een onbekend apparaat op. Kan ook zijn omdat ik de usb weer had afgekoppeld.
Nog eens zoals je zei gaan zoeken naar een update van het stuurprogramma.
En het lukte er werd een nieuw stuurpogr toegevoegd, nu zag ik iets van usb2 staan.
En nu kopier ik 30gb in 30 min (volgens windows) Ik ben een gelukkig man. Weet niet of ik nu wel de volledige snelheid benut maar vergeleken met daarnet is dit een behoorlijke verbetering :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ErikRo schreef op 19 juni 2004 @ 20:48:
Icey: bios update heb ik even aan gedacht maar er stond verder weing bij. Plus ik had geen floppie meer.
Bootable CDROM? :)
Pagina: 1