MSI K8N Neo + Zalman CNPS7000A-Cu

Pagina: 1
Acties:

• LocoJ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-01 13:37
Beste mensen,
Heb net mijn nieuwe pc binnen gekregen!! :P Bij het installeren van de koeler is er echter een probleem. :'( Ik krijg het converteerplaatje van het moederbord niet los. Zijn hier vaker problemen mee of moet ik gewoon meer kracht gebruiken?Lijkt me niet verstandig eigenlijk :/ Het lijkt zelfs wel of het vastgelijmd is...vaaaag!

In de gebruiksaanwijzing staat gewoon dat het plaatje met twee schroeven vast zit en lijkt mij dus makkelijk los moet kunnen!

PLZ help me, want ik kan nu niet verder...

Thanx

Assumption is the mother of all fuckups

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Converteerplaatje?

Volgens mij ben je je socket aant slopen :P

Rondon het socket zitten gaaten (als het goed is) En dáár moet de cooler aan vast. (Met bijgeleverde brackets)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ik hoop dat je het plaatje bedoelt die over de koeler loopt en deze dus op het mobo vastedrukt houdt :?
volgens mij moet je die losschroeven en dan het Zalman plaatje gebruiken om het nwe blok vast te zetten ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• LocoJ
Ja, maar het converteerplaatje aan de achterkant van het moederbord dat er op zat heeft opstaande 'vrouwtjes' schroeven en daardoor komt de koeler net te hoog te zitten... Dus lijkt me dat het bijgeleverde plaatje van de zalman er achterop moet en ik krijg het standaard plaatje er niet af 8)7 Misschien doe ik iets verkeerd maar het lijkt me niet.

Waarom zou dat plaatje er anders bij zitten????

[ Voor 9% gewijzigd door LocoJ op 19-06-2004 18:16 ]

• BoerHarm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2024

BoerHarm

maximaal

LocoJ schreef op 19 juni 2004 @ 18:15:
Ja, maar het converteerplaatje aan de achterkant van het moederbord dat er op zat heeft opstaande 'vrouwtjes' schroeven en daardoor komt de koeler net te hoog te zitten... Dus lijkt me dat het bijgeleverde plaatje van de zalman er achterop moet en ik krijg het standaard plaatje er niet af 8)7 Misschien doe ik iets verkeerd maar het lijkt me niet.

Waarom zou dat plaatje er anders bij zitten????
Zou je misschien een foto kunnen posten?

• LocoJ
Sorry heb geen digicamera.
Als je kijkt naar http://www.zalmanusa.com/...ew.asp?idx=79&code=005009
De flashpresentatie 'how to install' en dan voor socket 754, . Daar zie je het plaatje dat aan de achterkant van het moederbord bevestigt moet worden. Dat zit er nu ook standaard op maar dan met die vrouwtjesschroeven omhoog door het moederbord. En dat past dus niet. Degene die bij de koeler zat heeft die dingetjes niet....

Verwijderd

Zit inderdaad smerig plakspul aan de onderkant van de backplate voor de boxed AMD cooler. Je kan hem proberen voorzichtig los te vrikken (beetje aan de ene kant, beetje aan de andere kant.) Beste kanje een plastic spateltje ofzo gebruiken, met iets van ijzer hebje kans op krasjes in je mobo.

Of niet bijtende lijm oplosser gebruiken (je wil natuurlijk niet gaten in je mobo branden :) )

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Sowieso niet met oplosmiddelen gaan werken op een mobo :X

maak het voorzichtig wat warm zodat het plakspul z'n elasticiteit verliest

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Je moet erg oppassen met dat plaatje je kan het er eigenlijk beter niet afhalen. Ik heb zelf vandaag dat plaatje met heelveel moeite er toch afgekregen om er achter te komen dat ik de moederbord blijkbaar gemold hebt. Naar die garantie kan ik nu ook wel fluiten dus heb ik maar een nieuwe gehaald deze heb ik bevestigd doormiddel van de lange schroeven die bij de koeler geleverd zit gewoon in de bestaande backplate te draaien. Alles loopt nu goed wordt ongeveer 42 graden nu. en met cool and quiet stopt de fan met draaien op 800mhz :P .

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

je kunt gewoon de aanwezige backplate gebruiken. De gaten zitten op dezelfde plek, omdat dat Socket754-bepaald is. Je kunt al dan niet de busjes met getapt gat gebruiken, of eventueel langere schroeven.

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 16:05
Ik had dit probleem ook. Ik heb naar de technische dienst van Salland automatisering gebeld, en die zeiden dat ik de lange schroeven waarmee de zwarte bracket zit vastgemaakt moest gebruiken om de zalman CPU koeler vast te maken. Deze zijn vrij lang, en dit kan ook gewoon. Bij mij werkt het goed, en wordt mijn proc ook iets van 40 graden.

Een vriend van mij heeft met een schroevendraaier de backplate eraf gerost :X , maar bij hem werkt het mobo nog steeds. Ik zou adviseren om het niet op die manier te doen ;)

Ik had op het MSI support forum gelezen dat ze adviseerden om de standaart backplate er wel af te halen, en ze hadden een methode met een fohn.... :D
ik weet niet of je dat wil proberen, anders moet je maar even zoeken naar dat forum, ik kan het zo snel niet meer vinden :/

edit: gevonden: kijk hier maar eens rond http://forum.msi.com.tw/b...724ca3cda373bd41e6e792d96

[ Voor 8% gewijzigd door brouwerpower op 20-06-2004 10:18 ]

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-06 17:41
bij mijn mobo zat er al een backplate bij en een bracket en ik heb een spire cooler er op zitten waar die 2 onderdelen ook bij zaten en ik heb die niet nodig gehad dus ik neem aan dat je die niet hoiefd te gebruiken(btw de spire koelt mn amd 3200 @ 2.2 ghz op 32 graden idle en 36 stressed :*) )

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Die backplate eraf halen was dus echt niet moeilijk hoor: het wrikken moet in de 4 hoeken gebeuren en dat doe je door een platte schroevendraaier te pakken en op de plek waar je gaat wrikken ff wat velletjes papier als ondergrond gebruiken. Langzaam de 4 punten los wrikken, zodra de randen een beetje los zijn en dus geen contact meer maken met het bord kun je dat ding er zo van af trekken. Tis gewoon dubbelzijdige tape waar dat ding mee vast zit ;)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• LocoJ
Oke dan!! Heel erg bedankt. _/-\o_ Ga eerst voor de veilige manier: De lange schroeven die erbij zaten O-) En als het niet goed werkt probeer ik het eraf te krijgen.
Thanx!!!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

LocoJ schreef op 20 juni 2004 @ 17:04:
Oke dan!! Heel erg bedankt. _/-\o_ Ga eerst voor de veilige manier: De lange schroeven die erbij zaten O-) En als het niet goed werkt probeer ik het eraf te krijgen.
Thanx!!!
precies, een wijs besluit. Gewoon de oude plaat gebruiken, en je temperaturen in de gaten blijven houden.

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Ik was gisteren ook bezig met mijn MSI'tje en de Zalman CNPS7000B-ALCU, maar heb nog geen beslissing genomen of ik ga proberen die backplate te vervangen door het Zalman exemplaar of ook met die lange schroeven ga werken. Punt is, wordt je koeler niet een beetje instabiel als ie zo in de lucht hangt (niet steunt op die 2 mooie bijgeleverde boutjes)? Heeft iemand daar een mooie oplossing voor bedacht of valt het wel mee met die instabiliteit.

Andere vraag. Heeft iemand geprobeerd om met bovenstaande combinatie ook nog een Zalman HP80D op zijn videokaart te zetten of gaat dat echt niet passen?

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 22:46

MrDrako

nep ict'er

Ik heb hetzelfde moederbord, dat ding zit echt HEEL hard vastgeplakt.
Pak een föhn. na 2 min fóhnen is ie d'r makkelijk af te halen. je moederbord kan best tegen die hitte. (natuurlijk niet de hoogste stand 1 cm van het plaatje af dan he)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
MrDrako schreef op 21 juli 2004 @ 16:57:
Ik heb hetzelfde moederbord, dat ding zit echt HEEL hard vastgeplakt.
Pak een föhn. na 2 min fóhnen is ie d'r makkelijk af te halen. je moederbord kan best tegen die hitte. (natuurlijk niet de hoogste stand 1 cm van het plaatje af dan he)
Idd. Gewoon ff föhn erlangs en ding is zo los. Zelf afgelopen weekend ook gedaan.

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Betekent de föhntruc niet einde van mijn garantie op het moederbord?

Verwijderd

Betekent de föhntruc niet einde van mijn garantie op het moederbord?
Wie merkt dat dan :)

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:34
Zo heet is die fohn niet. Anders zou je je haar verbranden. Als je maar geen verfstripper gebruikt. 8)7

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 21:32

C0nscious

Mysteryman.

Fohntruc hier ook perfect gelukt :*)
Even 5min blazen met fohn totdat backplate gloeiend heet is dan en dan voorzichtig met stukje papier eronder en platte schroevendraaier hem omhoog wippen en daarna vanaf trekken (tnx ck2000nl).

edit:
dit was btw voor een zalman reserator installatie (die ook een andere backplate nodig had) ipv zo'n mietjes koeler >:)

[ Voor 23% gewijzigd door C0nscious op 09-09-2004 21:08 ]

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Pagina: 1